• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
1
به همت سازمان توسعه تجارت؛

کارگاه آموزش تجارت با عمان برگزار شد

  • کد خبر : 59808
  • ۱۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۱۴
کارگاه آموزش تجارت با عمان برگزار شد
کارگاه آموزش تجارت با عمان با همت سازمان توسعه تجارت برگزار شد تا تجار فوت و فن نحوه تجارت با عمانی ها و صادرات کالا از طریق این کشور به کشورهایی که عمان با آنها قرارداد تجارت آزاد دارد را آموزش ببینند.

به گزارش تجارت آوا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان توسعه تجارت، کارگاه آموزش تجارت با عمان صبح امروز با حضور علیرضا پیمان پاک، معاون وزیر صمت و رئیس سازمان توسعه تجارت، فرزاد پیلتن، مدیرکل غرب آسیای سازمان توسعه تجارت، راشد الغیلانی، معاون سفارت عمان در تهران، فلاح، رایزن بازرگانی ایران در عمان، صالح جمعه، رئیس اتاق بازرگانی عمان، ضرابی، رئیس اتاق بازرگانی ایران و نمایندگان کمرگ، کشتیرانی و صندوق ضمانت صادرات ایران به همت سازمان توسعه تجارت برگزار شد.
 
صادرات یک میلیارد دلاری به عمان تا پایان سال
در ابتدای این کارگاه پیمان پاک، رئیس سازمان توسعه تجارت در سخنانی به وضعیت تجارت ایران با عمان اشاره کرد و گفت: با توجه خاص دولت سیزدهم به توسعه تجارت با همسایگان، تجارت با عمان در سال ۱۴۰۰ ۶۰ درصد نسبت به سال ۹۹ رشد داشته است.
وی ادامه داد: میزان تجارت در ۴ ماه ابتدایی امسال نیز نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۰ میزان ۸۰ درصد رشد داشته است که بیشتر به موضوع صادرات مرتبط می شود. میزان صادرات ما به عمان در ۴ ماه ابتدایی امسال ۴۱۵ میلیون دلار بوده که پیش بینی می کنیم تا پایان سال به یک میلیارد دلار برسد.
 
رونمایی از پلتفرم برقراری ارتباط تجار
رئیس سازمان توسعه تجارت در خصوص اقدامات زیر ساختی جهت افزایش این میزان صادرات گفت: راه اندازی خط مستقیم کشتیرانی به ۴ بندر عمان، اعزام و پذیرش هیأت های تجاری با هماهنگی کامل اتاق های بازرگانی، برگزاری نوزدهمین اجلاس کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور و اعزام نخستین هیأت سرمایه گذاری بخش خصوصی ایران به عمان متشکل از ۷۰ شرکت، برقراری ساز و کار شناخت دقیق تجار از یکدیگر، حضور فعال در نمایشگاه های اختصاصی و پاویون ها و حل شدن مشکل صدور ویزا و شرایط اقامتی در افزایش میزان تجارت میان دو کشور موثر بوده است.
وی با اشاره به تهیه فهرستی از تجار معتبر و کالاهای مورد نیاز در دو کشور گفت: سازمان توسعه تجارت بزودی از پلتفرمی مخصوص ارتباط تجار ایرانی با تجار سایر کشورها رونمایی می کند که تمامی اطلاعات مرتبط به تجار معتبر و کالاهای مورد نیاز در کشورهای هدف روی آن موجود خواهد بود.
راه اندازی مرکز مشاوره در اتاق بازرگانی
در ادامه این نشست راشد الغیلانی، معاون سفارت عمان در تهران با استقبال از برگزاری چنین کارگاه هایی گفت: با توجه به روابط عمیق و حسنه میان ایران و سلطنت عمان، تجارت میان دو کشور نیز باید رشد کند.
وی تاکید کرد: تمرکز سلطان جدید عمان بر برنامه های تجاری و سرمایه گذاری است و ایران نیز یکی از کشورهای مهم برای در این زمینه محسوب می شود.
بعد از معاون سفارت عمان، نوبت به ضرابی، رئیس اتاق بازرگانی ایران رسید تا در توصیه هایی به تجار از حل شدن مشکل تبادلات مالی با عمان به همیت دولت سیزدهم خبر دهد.
وی با اشاره به اینکه تمرکز حضور شرکت های ایرانی در عمان به فعالان حوزه نانو، فناوری های نوین و های تک قرار دارد گفت: در مذاکرات طرفین موضوع تهاتر کالایی نهایی شده و در حال برنامه ریزی برای اجرا است.
ضرابی افزود: شورای داوری و حل اختلاف نیز تشکیل شده تا دعاوی تجار حل شود. همچنین مرکز مشاوره ای در اتاق بازرگانی شکل گرفته تا به تجار راهنمایی های کامل صورت گیرد.
وی در مورد موضوع تولید مشترک محصول در عمان نیز تاکید کرد: لازمه صادرات مجدد از طریق عمان، تولید بیش از ۳۰ درصد کالا در آن کشور است تا تعرفه ها برایش صفر شود.
 
حوزه های جذاب سرمایه گذاری در عمان کدامند؟
در ادامه صالح جمعه، رئیس اتاق بازرگانی عمان نیز در سخنانی به اشاره به روابط ۲ کشور، سرمایه گذاری در ۵ بخش، معدن، شیلات، بازیافت، گردشگری و خدمات لجستیکی را از مهمترین موضوعاتی خواند که شرکت های ایرانی می توانند در آنها سرمایه گذاری کنند.
وی همچنین در خصوص مزیت های سرمایه گذاری در عمان گفت: موقعیت جغرافیایی خاص عمران و فاصله ۳ ساعته پرواز به ۱۴ کشور، امنیت و ثبات سیاسی، زیبناهای نوین، مالیات گمرکی کم، ثبات اقتصادی و اجتماعی، آزادی ورادات و صادرات کالا و مالیات بر درآمد کم، کشور ما را به یک کشور جذاب برای حضور تجار تبدیل کرده است.
نکاتی که تجار در تجارت با عمانی ها باید بدانند
در انتهای این کارگاه نیز فلاح، رایزن بازرگانی ایران در عمان در توصیه هایی خطاب به تجار گفت: در تجارت با عمانی ها بدانید که آنها از وسع مالی بالا برخوردار نیستند و به علت سفرهای زیادی که به ایران دارند از قیمت کالا ها در ایران مطلع هستند، بنابراین قیمت های بالا به آنها ندهید.

وی ادامه داد: در قراردادهای خود حتما بند داوری را قید کنید تا مشکلات و اختلافات به راحتی حل شوند. به یاد داشته باشید که برای اینکه کالایی عمانی محسوب شود حتما باید ۳۵ درصد فراوری آن در عمان انجام شود و بسته بندی تنها ۱۰ درصد کار است.
فلاح تاکید کرد: حدود ۲۰ شغل در عمان محدودیت و ممنوعیت دارند و قبل از احداث دفتر و شرکت حتما با ما به عنوان رایزن مشورت کنید.
رایزن بازرگانی ایران در عمان با اشاره به علاقه عمانی ها به دیدن کالا قبل از معامله گفت: فرهنگ مردم عمان این است که حتما باید در ملاقات های حضوری و با دیدن کالا، با آنها وارد مذاکره شد.
وی با اشاره به برگزاری دو نمایشگاه سلامت و بسته بندی مواد غذایی در مهرماه در عمان گفت: حضور در نمایشگاه ها بهترین فرصت برای بازاریابی در عمان است.

http://tejaratava.ir/?p=59808

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.