• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
1
مدیرعامل بانک قرض الحسنه رسالت خبرداد:

کارمزد ۲ درصدی وام های بانک قرض الحسنه رسالت صفر خواهد شد

  • کد خبر : 78963
  • ۱۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۳
کارمزد ۲ درصدی وام های بانک قرض الحسنه رسالت صفر خواهد شد

مدیرعامل بانک قرض الحسنه رسالت گفت: پرداخت وام این بانک در آینده ای نزدیک بدون کارمزد خواهد شد.

به گزارش تجارت آوا، محمدحسین حسین زاده مدیرعامل بانک قرض الحسنه رسالت در نشست خبری به میزان وام های پرداختی در سال جاری و باکارمزد دو درصد اشاره کرد و گفت: یک میلیون و ۳۰۰ هزاره وام قرض الحسنه به ارزش حدود ۶۵هزار میلیارد تومان و با میانگین ۵۰میلیون تومان پرداخت شده است.

وی افزود: رقم ۳۰درصد از این وام های پرداختی کمتر از ۳۰میلیون تومان، ۱۰درصد بیش از۱۰۰میلیون تومان و ۶۰درصد هم بین ۳۰تا۱۰۰میلیون تومان است.

حسین زاده با بیان اینکه تعداد وام های پرداختی نسبت به سال گذشته بیش از ۱۰۰درصد افزایش داشته است، افزود: در حال حاضر پرداخت وام بدون کارمزد از مهمترین پروژه های بانک قرض الحسنه رسالت به شمار می رود.

مدیرعامل بانک قرض الحسنه رسالت با اشاره به میزان معوقات در این بانک گفت: خوشبختانه علیرغم  ساماندهی ۳۶صندوق قرض الحسنه مشکل دار، میزان معوقات در بانک قرض الحسنه رسالت رسالت کمتر از یک و نیم درصد است.

مدیرعامل بانک قرض الحسنه رسالت با اشاره به نقش این بانک در اجرای بانکداری بدون شعبه و دیجیتال با تاکید بر لزوم اهمیت مسئولیت اجتماعی از سوی بانک قرض الحسنه رسالت، اظهار داشت: بیش از ۵۰ درصد وام‌های پرداختی به مشتریان به منظور تامین نیازمندی‌های ارزان با کارمزد ۲ درصد پرداخت شده است.

وی با اشاره به نقش ابزار‌های بانکداری دیجیتال اعم از سفته الکترونیک در بانکداری بدون شعبه بانک قرض الحسنه رسالت، ادامه داد:بیش از ۹۰ درصد از سفته‌های الکترونیک که در کشور استفاده می‌شود، مشمول مشتریان بانک قرض الحسنه رسالت است. این موضوع نشان از قابلیت مشتریان این بانک در استفاده از ابزار‌های نوین بانکی دارد.

حسین زاده افزود:در حال حاضر با چک الکترونیک هم کلیه خدمات بانکی به شکل غیر حضوری در بانک قرض الحسنه رسالت انجام می‌شود. به طوری که روزانه ۶ میلیون تراکنش غیر حضوری داریم.

وی با تاکید برا اینکه بانک قرض الحسنه رسالت، هیچ منابعی غیر از منابع مردم ندارد، بیان کرد: تسهیلات پرداختی ما عموما از وجوه در گردش مردم انجام می‌شود.

مدیرعامل بانک قرض الحسنه رسالت تاکید کرد: در سال ۱۴۰۱ بیش از یک میلیون مشتری غیرحضوری داشتیم، روزانه ۴ هزارنفر به درگاه بانک قرض الحسنه رسالت مراجعه کرده اند.

حسین زاده در مورد زیر ساخت‌های دیجیتالی بانک قرض الحسنه رسالت، گفت: مرکز تماس این بانک با ۲۰۰ کارمند در بخش مرکز تماس، آماده پاسخگویی به ۵ میلیون مشتری بانک می‌باشد. لازم به ذکر است روزانه حدود ۱۳ هزار تماس پاسخ داده می‌شود. این در حالی است که حدود ۲ هزار راهنما در هر منطقه حضور دارند تا با ارائه خدمات حضوری و غیر حضوری، تسهیل گر خدمات غیرحضوری یا بانکداری بدون شعبه بانک قرض الحسنه رسالت باشند.

وی ضمن اشاره به هدف بانک قرض الحسنه رسالت در راستای ارتقا سواد اینترنتی مردم، مطرح کرد: ما اصرارداریم برای نسل فعلی و آینده کار کنیم تا موضوع عدم توانایی در استفاده از اینترنت برای مردم حل شود.

حسین زاده در ادامه خبر از توان اجرایی بانک قرض الحسنه رسالت برای پرداخت ۳۵۰ میلیون تومان تسهیلات قرض الحسته برای سال ۱۴۰۲ داد و افزود: البته اجرای این رقم با تایید بانک مرکزی خواهد بود.

وی در ادامه به نقش هسته کارآفرینی اجتماعی از سوی بانک قرض الحسنه رسالت پرداخت و گفت: بعضی از اشخاص اعم از حقیقی و حقوقی می‌توانند با ارائه امتیاز خود حامی توسعه کسب و کار‌های خانگی باشند. گفتنی است تا کنون حدود ۵۰ هزار کسب و کار خانگی با مبلغ ۳۵۰ هزارمیلیارد وام قرض الحسنه از سوی بانک قرض الحسنه رسالت دریافت کرده اند.

مدیرعامل بانک قرض الحسنه رسالت ضمن اشاره به کانون همیاری اجتماعی بانک قرض الحسنه رسالت، خاطرنشان کرد:از سال ۱۴۰۲ این کانون ها، می‌توانند عضو خودرابه سامانه مرات برای انجام مراحل اعتبارسنجی اعلام کنند.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاران مبنی بر افزایش سرمایه بانک گفت: بانک قرض الحسنه رسالت از۱۹۴میلیارد تومان به ۷۵۰میلیارد تومان معادل۲۸۶درصد افزایش سرمایه داشته است.

حسین زاده همچنین گفت: چک الکترونیک در این بانک به پایان فرایند اجرایی خود نزدیک می شود و باید تاکید کنم ما امروز ۱۰۰ خدمت در پیشخوان بانک داریم و از طرفی روزانه حدود ۶ میلیون تراکنش غیر حضوری انجام می شود.

http://tejaratava.ir/?p=78963

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.