• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
5

چهار میلیون مسکن توسط دولت سیزدهم در کشور ساخته می شود

  • کد خبر : 38435
  • ۲۷ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۳
چهار میلیون مسکن توسط دولت سیزدهم  در کشور ساخته می شود

 زنجان-وزیر راه و شهر سازی گفت: چهار میلیون مسکن در چهار سال آینده توسط،دولت در کشور ساخته می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، رستم قاسمی صبح پنجشنبه در آیین کلنگ زنی ۱۷ هزار و ۴۳۰ واحد نهضت ملی مسکن در زنجان گفت: ۴ میلیون مسکن در چهار سال آینده توسط، دولت در کشور ساخته می شود.
وی با بیان اینکه تحلیل گران داخلی و خارجی بر این باورند که ما نمی توانیم این تعداد مسکن را در کشور بسازیم، اظهار داشت: این دولت توان و ظرفیت لازم برای ساخت این تعداد مسکن را دارد.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه ساخت این تعداد مسکن تحول عظیمی را در کشور ایجاد خواهد کرد: ساخت ۴ میلیون مسکن به اندازه جمعیت برخی از کشورهای همسایه مان است و این برای برخی تحلیل گران داخلی و خارجی باور نکردنی است.

قاسمی با بیان اینکه برای ساخت این تعداد مسکن مولفه های زمین تسهیلات و عوامل اجرایی و توانمندی نیروی انسانی مطرح است، گفت: زمین برای دو میلیون و ۴۰۰ هزار واحد آماده شده و تا پایان سال زمین مابقی هم تامین خواهد شد تا ساخت و سازها آغاز شود.

وی با بیان اینکه سه میلیون واحد مسکن شهری است و یک میلیون واحد هم روستایی است که در این طرح نهضت ملی مسکن پیش بینی شده است، ابراز داشت: مشکل زمین در روستاها نداریم.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه واحدهای مسکونی روستایی توسط بنیاد مسکن ساخته می شود، افزود: این تعداد طی چهار سال ساخته می شود که ۵۰۰ هزار طی دو سال باید ساخته شود.

وزیر راه و شهرسازی گفت: در شورای عالی پول و اعتبار ۳۶۰ هزار میلیارد تومان در سال براساس قانون جهش تولید مسکن در اختیار داریم و این میزان به استان ها ابلاغ شده است.

قاسمی گفت: در کشور ظرفیت خوبی برای ساخت و ساز مسکن وجود دارد و انبوه سازان و پیمانکاران توانمندی مشارکت خواهند کرد.

وی افزود: با اجرای ساخت و ساز مسکن در نهضت ملی مسکن تحول خوبی در اشتغال مسکم ایجاد می شود و مشاغل مختلف در حوزه مسکن و کارخانجات س
مصالح و غیره فعال می شوند.

قاسمی با بیان اینکه امروز برای ۲میلیون و ۴۰۰ هزار واحد مسکونی در کشور، زمین آماده داریم. گفت: ۴میلیون مسکنی که قرار است ساخته شود، یک میلیون مسکن روستایی است که در گام نخست طی ۲ سال اول ۵۰۰ هزار واحد ساخته می شود.

وی گفت: سهم هر شهر و استان در نهضت ملی مسکن مشخص و تعیین شده است که قبل از پایان سال عملیات اجرای آن شروع خواهد شد.

http://tejaratava.ir/?p=38435

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.