• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
1

چادرملو بدنبال دستیابی به ۵ طرح دانش بنیان

  • کد خبر : 55891
  • ۲۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۲
چادرملو بدنبال دستیابی به ۵ طرح دانش بنیان

شرکت معدنی و صنعتی چادرملو با هدف ساخت و تامین برخی تجهیزات و به روز رسانی فناوری های مدرن معدنی و صنعتی با تکیه بر توان داخلی، در سال گذشته اقدام به عقد تفاهمنامه همکاری با شرکت ماشین سازی اراک نمود و با تاسیس شرکت مدیریت توسعه فن‌آوری صنایع کانسار فعالیت عملی خود را برای محقق سازی این هدف آغاز کرد.

مهندس داود آبادی مدیر عامل شرکت مدیریت توسعه فن آوری صنایع کانسار در گفت و گویی با اشاره به اهداف این شرکت در بهره گیری از تکنولوژی‌های نوین و ساخت ماشین آلات صنعتی و معدنی گفت : این شرکت بدنبال ایجاد تحول بزرگ در زمینه دستیابی به فناوری‌های نوین در ساخت ماشین‌آلات داخلی با هدف افزایش بهره‌وری، کاهش مصرف انرژی و مهمتر از همه قطع وابستگی به خارج از کشور و تثبیت ارتباط میان تولیدکنندگان، صنعتگران و مراکز علمی است .
وی افزود : شرکت صنایع کانسار با پشتوانه شرکت معدنی و صنعتی چادرملو و شرکت ماشین سازی اراک تکیه بر نیروی انسانی متخصص و بهره‌مندی از فناوری‌های روز و مدیریت اصولی، در چالش برانگیزترین حوزه‌های اجرای پروژه‌های صنعتی و معدنی، با بومی‌سازی حساس‌ترین حوزه‌های دانش مربوط به تجهیزات صنایع معدنی و تولیدی مرتبط، در کنار مدیریت ساخت و استفاده از ظرفیتهای داخلی و بطور خلاصه ساخت و تولید ماشین‌آلات و تجهیزات، و توانمندسازی سازندگان داخلی را در دستور کار خود قرار داده است.
داودآبادی تصریح کرد : بر اساس اولویتهای اصلی تبیین شده از سوی مدیر عامل چادرملو در سال تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین،۵ طرح دانش بنیان شامل، طراحی و ساخت تجهیزات معدنکاری نوین IPCC – ساخت پنل های خورشیدی – ساخت ماشین آلات و تجهیزات حفاری تا عمق ۲۵۰۰ متر- ساخت گلوله های آسیاب واحدهای فرآوری و ساخت واگن¬های باری لبه بلند در دستور کار قرار گرفت و تا کنون به نتایج قابل قبولی دست یافته ایم .
مدیر عامل کانسار همچنین با تاکید بر اهمیت داخلی¬سازی قطعات و تجهیزات پرکاربرد مورد استفاده در صنایع معدنی کشور با بهره¬مندی از ظرفیت فنی و مهندسی موجود در بستر دانشگاه¬ها، موسسات علمی-پژوهشی و شرکت¬های دانش¬بنیان داخلی از یکسو و انتقال دانش ساخت تجهیزات و ماشین¬آلات با فناوری ساخت بالا از شرکت¬های پیشگام خارجی در چارچوب همکاری¬های مشترک گفت : رسالت دانش¬بنیان تعریف شده برای این شرکت گامی مهم در مسیر تعالی دانش خانواده بزرگ چادرملو و توسعه پایدار ایران اسلامی از طریق داخلی¬سازی تجهیزات و ماشین‌آلات پیشرفته صنایع معدنی است به نحوی¬که با توجه به شرایط تحریمی حاکم بر کشور ناشی از تروریسم اقتصادی ابرقدرت¬ها، تجهیزات و قطعات مورد نیاز برای واحدهای در حال بهره¬برداری و پروژه‌های توسعه چادرملو با تکیه بر ظرفیت¬ دانشی و زیرساخت¬های سازندگان داخلی در زمان مقرر و با جلوگیری از خروج ارز از کشور و بدون وابستگی به خارج تأمین می شوند.
وی مهم¬ترین چالش در مسیر افزایش اکتشاف ذخایر پنهان کشور و عدم امکان افزایش ظرفیت تولید فولاد مطابق با اهداف برنامه افق ۱۴۰۴ را عدم دسترسی به تکنولوژی‌های جدید اکتشاف عمیق دانست و افزود: بخش عمده¬ اکتشافات فعلی معادن به دلیل استفاده از ماشین¬آلات حفاری قدیمی، به-صورت سطحی می¬باشند. از این¬رو، شرکت معدنی و صنعتی چادرملو با تأمین ۸ دستگاه ماشین آلات¬ حفاری تا عمق ۲۵۰۰ گامی مهم برای اکتشافات گسترده در فلات مرکزی و به¬طور کلی در سراسر ایران برداشته است. با این¬حال این تعداد ماشین به هیچ¬وجه پاسخگوی نیاز طرح های اکتشافی معادن نیست و کمبود چنین ماشین¬آلاتی با فناوری ساخت بالا، کشور را با یک چالش اساسی رو¬به¬ور خواهد کرد. از این رو مرحله طراحی و تولید ساخت ماشین حفاری عمیق در این شرکت آغاز شده است .

http://tejaratava.ir/?p=55891

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.