• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
3
معاون وزیر اطلاعات خبر داد:

پیگیری قضایی ۲۲ پرونده کلان فساد در یکی از مجموعه‌های وزارت کار

  • کد خبر : 54624
  • ۰۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۴
پیگیری قضایی ۲۲ پرونده کلان فساد در یکی از مجموعه‌های وزارت کار
معاون وزیر اطلاعات و رئیس سازمان حراست کل کشور گفت: در یکی از مجموعه‌های بزرگ وزارت کار ۲۲ پرونده کلان فساد شناسایی شده است که اقدامات قضایی آن‌ها انجام می‌شود.


به گزارش تجارت آوا به نقل از ایرنا، «سیدحسین حجتی» (شنبه) در آیین تودیع و معارفه رئیس جدید مرکز حراست و مشاور ستاد دانش بنیان و فناوری های وزیر کار اظهار داشت: در ۹ ماه فعالیت دولت سیزدهم در زیرمجموعه های وزارت کار شناسایی فساد انجام شده است.
وی افزود: در سه ماه اخیر همه گلوگاه های فساد را در مجموعه های وزارتخانه ها شناسایی کرده ایم.
معاون وزیر اطلاعات با تاکید بر اینکه نباید فساد شکل گیرد، گفت: قرار نیست که امور را رها کنیم تا فساد شکل بگیرد و بعد بخواهیم برخورد کنیم، بلکه باید با شناسایی گلوگاه ها جلوی فساد گرفته شود.
وی ادامه‌داد: مبارزه بی امان با فساد یکی از اساسی‌ترین رویکردها در حراست کل است که به دنبال آن هستیم.
حجتی با بیان اینکه حراست وزارت کار در ۹ ماه گذشته از برترین حراست های کشور بوده است، گفت: در زمان حضور «علی اکبر رضایی» زحمات زیادی کشیده شده و ریل گذاری های خوبی انجام شده و جزو بهترین ها از نظر کمی و کیفی در پیگیری و شناسایی فساد بوده است.
وی خاطرنشان‌کرد: مجموعه وزارت کار یکی از مجموعه های مورد تاکید است به اندازه سه وزارتخانه در شرایط کشور و بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی دارای ارزش است، ضمن اینکه ظرفیت های بی بدیل در این حوزه وجود دارد که مغفول مانده است.
رئیس سازمان حراست کل کشور با اشاره به تاکید آیت الله رئیسی و انتخاب وزیر کار، ابراز امیدواری کرد که بتوانیم در سال ۱۴۰۱ گام بلند و اساسی در این حوزه برداریم.
وی گفت: تکریم و معارفه ها دلیل بر ناکارآمدی افراد نیست، بلکه در این نظام همه خوشحال هستیم که در چنین فضایی مسوولیت داریم، از این رو باید کارهای ریل گذاری شده انجام شود و کارهای جدید نیز با ایده های جدی صورت گیرد.
حجتی با تاکید بر اینکه در حوزه حراست‌کل سه رویکرد کلان را در برنامه ها مبتنی بر سیاست های رهبر معظم انقلاب و دولت سیزدهم پیگیری می کنیم، گفت: صیانت از دارایی های ارزشمند نظام، صیانت از دارایی های مادی و معنوی و سلامت اداری از جمله برنامه هاست. 
 وی افزود: نگاه ما پیشگیری است و نگاه مچ گیری و سخت افزاری نیست، همه افراد در دولت، سرمایه‌های کلان نیروی انسانی هستند و از این رو توجه ویژه به سرمایه های انسانی در وزارت کار باید انجام شود.
معاون وزیر اطلاعات بیان‌داشت: صیانت از دارایی های مادی و معنوی مردم در وزارت کار شامل صندوق ها، شرکت ها و هلدینگ هاست، در همین راستا بحث حق الناس نباید در وزارت کار حقی ضایع شود و در بحث حق نظام، نباید حقی از نظام ضایع شود که این امر در ابعاد مختلف فساد است.
وی با اشاره به اینکه شدیدترین برخوردها را با مفسدان خواهیم داشت، ادامه‌داد: سلامت اداری است از دیگر رویکردهاست که آن را دنبال می کنیم، در نگاه جدید حراست‌کل نگاه یاری گرانه را می طلبیم و اشراف به همه موضوعات از جمله دانش بنیان، مزیت های نسبی در هلدینگ ها، شرکت ها و سرمایه‌گذاری داریم.
حجتی افزود: گام بزرگی در این دولت در وزارتخانه کار برداشته شده است، ۴۰۰ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری جدید در شستا انجام می شود که کار بسیار بزرگی است.

وی با اشاره به اقدامات دولت سیزدهم در حوزه تامین اجتماعی و شستا گفت: هر دولتی که می آمد، تیغی به سرمایه های شستا می زد، برای نخستین بار در دولت سیزدهم بعد از ۴۳ سال از انقلاب از حدود ۴۰۰ هزار میلیارد تومان بدهی، ۹۰ هزار میلیاد تومان از بدهی های مجموعه تامین اجتماعی پرداخت می‌شود و این روند در سال های آینده ادامه خواهد داشت.
ارز ۴۲۰۰ تومانی فساد زا بود
رئیس سازمان حراست کل کشور ابراز امیدواری کرد: با جهت گیری و هدف گذاری ها در دولت سیزدهم و حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی که اساسا فساد زا بود، با تدابیر و حمایت های مجموعه های مختلف شاهد شکوفایی باشیم.
وی، حرکت دولت سیزدهم را در مسیر بیانیه گام دوم انقلاب عنوان کرد و گفت: عدالت محوری، فساد ستیزی، مردمی بودن و انقلابی بودن باید سرفصل همه اقدام ها قرار گیرد.
حجتی افزود: اگر حدود ۲۰ تا ۴۰ درصد سیاست های ابلاغی رهبر معظم انقلاب اجرایی می شد، کشور در شرایط حاضر نبود، به این سیاست ها بهایی داده نشد امیدواریم شاهد باشیم که در سال ۱۴۰۱ نگاه بلندی که رهبری دارند اجرایی شود.
وی با بیان اینکه منافع مردم در صندوق ها باید با دقت بیشتری حراست شود، گفت: بحث توجه به ارزش آفرینی و مزیت‌های نسبی در شرکت داری باید مورد توجه قرار گیرد و حمایت از تعارض منافع در تمامی مجموعه ها با مقابله در هر نوع فساد ایجاد شود.

معاون وزیر اطلاعات بیان داشت: در مجموعه حراست کل باید همه حلقه ها را به یکدیگر متصل کنیم، در حراست کل در دوره جدید در حوزه های اقتصادی و دانش بنیان گام های اساسی را داشته باشد.
وی با  اشاره به اینکه در حوزه دانش بنیان باید تلاش شود، افزود: امسال سال «تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین» است و در همین راستا در حراست کل، دبیر خانه دانش بنیان را ایجاد کرده ایم و رصد و اشراف در همه حوزه ها، نیازسنجی و رساندن این نیازها به یکدیگر است.
حجتی خاطرنشان‌کرد: پنج هزار طرح کلان اقتصادی ملی داشته ایم که اگر بیش از ۹۰ درصد آن اجرایی می شد، اشتغال ایجاد می کرد که اکنون در مجموعه آنها را مدنظر داریم، این ایده ها را در اختیار وزارت کار قرار می دهیم تا با نگاه جدید بتوانیم گام های بلندی را برداریم.
گفتنی است در این مراسم «مسعود حسین‌پور» به عنوان سرپرست مرکز حراست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و «علی اکبر رضایی» به عنوان جانشین وزیر در امور دانش بنیان منصوب شدند.

http://tejaratava.ir/?p=54624

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.