• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
1

پیگیری برای عرضه خودروهای لوکس در بورس کالا

  • کد خبر : 39852
  • ۱۲ آذر ۱۴۰۰ - ۹:۵۹
پیگیری برای عرضه خودروهای لوکس در بورس کالا

مجید عشقی گفت: بخشی از خودروهای تولیدی خودروسازان مثل خودروهای لوکس مشمول قیمت گذاری دستوری نیستند و در حال پیگیری هستیم تا وارد بورس کالا شوند و خودروهای عمومی تر، خودروهایی که حالت انحصاری و مصرف کننده عمومی بیشتری داشته باشند با مکانیزمی که در ستاد تنظیم بازار تصویب شده، به فروش روند.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، مجید عشقی رئیس سازمان بورس در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، درباره قیمت گذاری خودرو گفت: در خصوص قیمت گذاری دستوری خودرو، از یک ماه قبل تصمیم گیری‌هایی شده بود، ولی در نحوه اجرا آن به مسائلی برخورد کردیم که قرار شد قیمت گذاری دستوری در این حوزه به نحوی صورت گیرد که مصرف کنند، تولید کننده و سهامداران منتفع شوند.

او گفت: منطقی نیست که یک قشری مثل، مصرف کننده را فقط در نظر بگیریم، زیرا در این صورت کارخانه و سهامدار آن زمین می خورند و زیان انباشته برای آن شرکت به وجود می‌آید. در حال حاضر اگر قطعه سازی از خودروساز پول نگیرد دیگر نمی تواند خودرو تولید کند؛ بنابراین باید تمام این موارد در نظر گرفته شود.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: امیدواریم در نحوه اجرای قیمت گذاری دستوری در صنعت خودرو، تصمیم گیری منطقی شود. زیرا در این صورت کارخانه به قیمتی می فروشد که متضرر نشود و این صنعت از طرح بخت آزمایی ایجاد شده، خارج شود.

عشقی گفت: بخشی از خودروهای تولیدی خودروسازان مثل، خودروهای لوکس مشمول قیمت گذاری دستوری نیستند و در حال پیگیری هستیم تا وارد بورس کالا شوند و خودروهای عمومی تر، خودروهایی که حالت انحصاری و مصرف کننده عمومی بیشتری داشته باشند با مکانیزمی که در ستاد تنظیم بازار تصویب شده، به فروش روند.

http://tejaratava.ir/?p=39852

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.