• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
2

پیشگامی شرکت فولاد مبارکه در سرمایه‌گذاری خطرپذیر کشور

  • کد خبر : 69407
  • ۱۰ آذر ۱۴۰۱ - ۱۹:۴۸
پیشگامی شرکت فولاد مبارکه در سرمایه‌گذاری خطرپذیر کشور

مدیر توانمندسازی صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری گفت: سرمایه‌گذاری خطرپذیر یکی از کارهای مهمی است که فولاد مبارکه امسال به صورت جدی در دستور کار خود قرار داده و در این زمینه نیز پیشگام است.

مرضیه شاوردی مدیر توانمندسازی صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری در حاشیه نمایشگاه ایران متافو در گفتگو با ایراسین اظهار کرد: توسعه همکاری بین شرکت‌های بزرگ و شرکت‌های کوچک و متوسط دانش‌بنیان، از طرفی باعث توسعه زیرساخت‌های این شرکت‌های دانش‌بنیان شده و از طرف دیگر ورود فناوری‌های پیشرفته به چرخه تولید شرکت‌های بزرگی نظیر فولاد مبارکه را به همراه دارد که در نتیجه این تلاش‌ها بهره‌وری شرکت‌های بزرگ نیز افزایش می‌یابد.

وی گفت: علاوه بر حمایت شرکت‌های بزرگ، دانش‌بنیان‌ها می‌توانند با حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی خط تولید خود را توسعه داده و زیرساخت‌های بازاریابی خود را تکمیل کنند.

مدیر توانمندسازی صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری افزود: صندوق نوآوری و شکوفایی رویدادهایی برای تبادل فناوری ترتیب داده تا شرکت‌های دانش‌بنیان بتوانند ارتباط خود را با شرکت‌های بزرگی مثل فولاد مبارکه توسعه داده و با افزایش سطح همکاری‌ها محصولات و خدمات خود را در اختیار این شرکت‌ها قرار دهند تا به افزایش کیفیت و بهره‌وری در صنایع کمک کنند.

وی خاطر نشان کرد: شرکت‌های دانش‌بنیان حدود ۱۰ سال است که به صورت جدی و گسترده‌ای در سطح کشور فعالیت‌های خود را شروع کرده‌، حمایت‌های دولتی را دریافت نموده و بسیاری از آن‌ها به سطحی رسیده‌اند که بتوانند نیازمندی‌های کشور را در حوزه فناوری برآورده کنند. علاوه بر این شرکت فولاد مبارکه نیز یکی از شرکت‌هایی است که با شرکت‌های نوآور و دانش‌بنیان همکاری نموده و از آن‌ها حمایت می‌کند. همچنین این شرکت در سال‌های گذشته در بسیاری از رویدادهایی که صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری برگزار کرده حضوری فعال داشته و با بسیاری از شرکت‌های دانش بنیان نیز ارتباط مؤثری را برقرار کرده است.

شاوردی تصریح کرد: در نتیجه این همکاری‌ها علاوه بر توسعه و رشد شرکت‌های دانش‌بنیان، فولاد مبارکه توانسته از فناوری‌هایی که این شرکت‌ها به‌ وجود آورده‌اند در خطوط تولید خود استفاده و در نهایت محصولات پیشرفته‌تری را تولید کند. در سال «تولید، دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین» نیز برنامه‌های این شرکت گسترده شده که در نتیجه همکاری‌های طرفین بیشتر شده و شرکت‌های دانش‌بنیان نیز در حوزه‌های کاری خود قوی‌تر شده‌اند.

وی تأکید کرد: سرمایه‌گذاری خطرپذیر یکی از کارهای مهمی است که فولاد مبارکه امسال به صورت جدی در دستور کار خود قرار داده و در این زمینه نیز پیشگام است که در پی این سرمایه‌گذاری‌ها، شرکت‌های دانش‌بنیان می‌توانند فناوری‌های پیشرفته را توسعه دهند. البته عرصه سرمایه‌گذاری خطرپذیر، عرصه‌ای نوپا در کشور است و فرهنگ مشارکت و جذب سرمایه‌گذاری خطرپذیر هم از سوی سرمایه‌گذاران و هم از سوی سرمایه‌پذیران تا حد زیادی مرسوم شده است ولی هنوز هم قابلیت زیادی برای گسترش دارد با این وجود شرکت‌های خوبی هم از صندوق‌های پژوهش و فناوری هم از شرکت‌های بزرگی نظیر فولاد مبارکه جذب سرمایه نموده‌اند.

مدیر توانمندسازی صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری عنوان کرد: با گسترش  سرمایه‌گذاری خطرپذیر، بسیاری از شرکت‌ها مانند مخابرات، همراه اول و… نیز وارد این عرصه شده‌اند و این موضوع به لطف الهی در حال گسترش است.

وی در مورد همکاری صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری با شرکت توسعه و پشتیبانی فناوری و نوآوری فولاد مبارکه بیان کرد: با توجه به تعاملاتی که با شرکت توسعه و پشتیبانی فناوری و نوآوری فولاد مبارکه داریم پس از شناسایی و معرفی شرکت‌هایی که می‌توانند نیازهای فناورانه صنعت فولاد به‌ویژه فولاد مبارکه را تأمین کنند حمایت‌های لازم صورت می گیرد تا صنعت فولاد کشور بیشتر از قبل از این فرصت و پتانسیل مهم در کشور استفاده کند.

http://tejaratava.ir/?p=69407

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.