• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
2

پست بانک ایران بخشنامه آستانه مجاز مجموع مبالغ برداشت از طریق درگاه‌های غیر حضوری متعلق به اشخاص حقوقی را ابلاغ کرد

  • کد خبر : 83145
  • ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۵
پست بانک ایران بخشنامه آستانه مجاز مجموع مبالغ برداشت از طریق درگاه‌های غیر حضوری متعلق به اشخاص حقوقی را ابلاغ کرد

معاونت سازمان و برنامه ریزی پست بانک ایران، بر اساس بخشنامه بانک مرکزی جمهوری اسلامی، تعیین آستانه مجاز مجموع مبالغ برداشت از طریق درگاه‌های پرداخت غیر حضوری در مورد اشخاص حقوقی بر مبنای سطح ریسک پولشویی را به شعب بانک در سراسر کشور ابلاغ کرد.

به گزارش تجارت آوا به نقل از اداره کل روابط عمومی پست بانک ایران، بانک مرکزی ج.ا.ا بر اساس بخشنامه ۰۲/۱۵۲۱۷ مورخ ۱۴۰۱/۰۱/۲۷ ضوابط تعیین آستانه مجاز مجموع مبالغ برداشت از طریق درگاه های غیر حضوری متعلق به شخص حقوقی را در سه سطح، حسب نیاز، دامنه فعالیت‌های اقتصادی و طبقه بندی آنها، اعلام کرد.
بر اساس تبصره ۳ این ضوابط، اشخاص حقوقی که به اقتضای زمینه فعالیت ، تقاضایی برای افزایش آستانه مجاز مجموع مبالغ برداشت از طریق درگاه های غیر حضوری را داشته باشند می‌توانند مشروط به گذشت یک سال از زمان تاسیس و ارائه صورت های مالی حسابرسی شده به موسسه اعتباری و پس از اخذ تاییدیه واحد رعایت قوانین و مقررات (تطبیق ) آن موسسه اعتباری، از آستانه ١٠ میلیارد ریال به صورت روزانه و مبلغ ١٠٠ میلیارد ریال به صورت ماهیانه برخوردار شوند .
همچنین، نظارت مستمر بر حسن اجرا و حصول اطمینان از واپایش کنترل و رصد سامانه ای اجرای دقیق ضوابط و ارائه گزارش های دوره‌ای و نیز برقراری امکان بارگزاری مدارک و مستندات به صورت الکترونیکی از وظایف موسسات اعتباری در این حوزه است . 
بر اساس این گزارش، در اجرای تکلیف مقرر در تبصره  ٢ ذیل ماده ٨ اصلاحیه این دستورالعمل، مبنی بر این «آستانه مجاز مجموع مبالغ برداشت از طریق درگاه های پرداخت غیر حضوری در مورد اشخاص حقوقی بر مبنای سطح ریسک پولشویی» توسط هیات عامل بانک مرکزی تعیین می شود.

http://tejaratava.ir/?p=83145

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.