• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
4

پرواز‌های ترکیه، تجاری و اقتصادی است نه گردشگری

  • کد خبر : 18693
  • ۱۸ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۴
پرواز‌های ترکیه، تجاری و اقتصادی است نه گردشگری

وزیرراه و شهر سازی گفت: براساس مصوبه ستاد ملی کرونا، فروش تور‌های مسافرتی به ترکیه ممنوع شده و وزارت گردشگری با متخلفان برخورد می‌کند.

به گزارش تجارت آوا به نقل از صدا وسیما؛ آقای محمد اسلامی در حاشیه نشست هیئت دولت با بیان اینکه هیچ آژانسی اجازه ندارد خلاف مصوبه ستاد ملی کرونا عمل کند، افزود: ستاد ملی کرونا، اعزام تور به ترکیه را ممنوع اعلام کرده و با متخلفان احتمالی برخورد قانونی خواهد شد.

وی با اعلام اینکه پرواز‌های بین ایران و ترکیه براساس تبادلات تجاری و اقتصادی کسب و کار‌های مختلف انجام می‌شود، گفت: مسیر ترکیه یک نقطه اتصال به سایر کشور‌های جهان برای کسب و کار‌های مختلف است و لذا در ستاد ملی کرونا ممنوعیتی برای آن ذکر نشده است.

وزیر راه و شهرسازی با تاکید براینکه پرواز به ۴۰ کشور به درخواست ستاد ملی کرونا ممنوع اعلام شده در خصوص پرواز‌های ترکیه نیز گفت: به دلیل مبادلات اقتصادی و تجاری بین ایران و ترکیه، هفته‌ای حدود ۲۰۰ پرواز انجام می‌شود که نیمی از آن را شرکت‌های ایرانی و نیمی دیگر را شرکت‌های ترکیه‌ای انجام می‌دهند و مصوبه ستاد ملی کرونا، این است که باید، حتما از مسافران تست پی سی آر گرفته شود.

وی افزود: افزایش کنترل‌های کرونایی و افزایش ظرفیت ادارات بهداشت مرزی هم، از مصوبات ستاد ملی کروناست، لذا هلال احمر هم به تیم‌های کنترلی افزوده شد.

آقای اسلامی با اشاره به اینکه از گذشته وزرات بهداشت موظف به معرفی آزمایشگا‌های معتمد جهت اخذ تست و صدور گواهی تست منفی پی سی آر برای مسافران بوده است، افزود: امیدواریم این امر سریع‌تر محقق شود تا بتوان به گواهی‌های پی سی آر بیشتر اعتماد کرد.

وی افزود: موضوع مهمتر این است که ظرفیت اخذ تست کرونا در پایانه‌ها و فرودگا‌های کشور متناسب با تعداد مسافران افزایش یابد، زیرا گرفتن تست با یک یا دو کارمند از هواپیما‌هایی با ظرفیت ۳۰۰ تا ۴۰۰، خود باعث ازدحام جمعیت و شویع کرونا می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی در ادامه از آغاز ثبت نام سامانه املاک و اسکان از هموطنان از فردا خبر داد و گفت: این سامانه با هدف جلوگیری از برهم زدن بازار مسکن راه اندازی شده است.

وی افزود:هدف ما این است که مسکن را از یک کالای سرمایه به یک کالای مصرفی تبدیل و پول‌های سرگردان و اضافه را از این بازار خارج کنیم و فقط پول‌هایی که به تولید و عرضه مسکن کمک می‌کنند وارد این بازار شوند.

اسلامی با تاکید براینکه از ۱۹ فرودرین همه هموطنان چه مالک و چه مستاجر می‌توانند اطلاعات ملی خود را در این سامانه ثبت نام کنند، افزود: این قانون خوبی است که می‌تواند به جلوگیری از تلاطم در بازار و ایجاد ثبات کمک کند.

وزیر راه همچنین از شناسایی یک میلیون و ۳۰۰ هزار واحد خالی و معرفی آن‌ها به اداره مالیات در سال گذشته خبر داد و گفت: این ثبت جدید اطلاعات، در حقیقت یک نوع اعتبار سنجی است.

وی افزود: طبق قانون داشتن بیش از یک واحد مشمول مالیات نیست، اما این قانون موجب عرضه واحد‌های خالی برای فروش یا اجاره در بازار عرضه خواهد شد.

وزیراه راه و شهر سازی گفت: طی اطلاعیه‌ای به فعالان این بخش اعلام شده واحد‌های مسکونی و اضافه خود را در قالب طرح اقدام ملی مسکن عرضه کنند و در مقابل زمین خالی که بیشتر در کلانشر‌ها هستند، جهت ساخت و ساز مجدد دریافت کنند.

وی در پایان افزود: هدف ما این است که سرمایه‌های بخش مسکن را به تولید پایدار متصل و از ایجاد تلاطم و سوداگری‌ها در بازار مسکن جلوگیری کنیم.

http://tejaratava.ir/?p=18693

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.