• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
3
چقازردی خبر داد؛

پرداخت ۳۴ هزار میلیارد ریال تسهیلات برای جبران خسارت کرونا توسط بانک سپه

  • کد خبر : 20134
  • ۰۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۹
پرداخت ۳۴ هزار میلیارد ریال تسهیلات برای جبران خسارت کرونا توسط بانک سپه
مدیرعامل بانک سپه به تشریح اقدامات مؤثر این بانک با محوریت اعتباری درخصوص حمایت از اشخاص و واحدهای آسیب‌دیده از ویروس کرونا در سال 1399 پرداخت.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بانک سپه: محمدکاظم چقازردی اظهار داشت: بانک سپه در راستای اجرای برنامه جامع عملیاتی و نقش‌آفرینی در عرصه اقتصاد کشور سال ۱۳۹۹ را که «جهش تولید» نام‌گذاری شده بود با رویکردهای اصلی ناظر بر تعیین سیاست‌ها، برنامه‌های خود را حول محورهای؛ ارائه تسهیلات در حمایت از رونق تولید، همسو با سیاست‌های کلان اقتصادی از طریق مشارکت در تأمین مالی طرح‌های کلان اقتصادی و نیز پرداخت تسهیلات به بنگاه‌های اقتصادی کوچک، متوسط و کارآفرینان آسیب‌‌دیده با استفاده حداکثری از ظرفیت اعتباری بانک، به‌منظور کاهش تبعات ناشی از شیوع ویروس کرونا، بهبود وضعیت اقتصادی و رونق تولید تنظیم کرد.

* اختصاص بیش از ۶ هزار میلیارد ریال اعتبار تسهیلاتی به مستأجرین آسیب‌دیده از کرونا

مدیرعامل بانک سپه مجموع اقدامات موثر این بانک در سال ۱۳۹۹ را اختصاص بیش از به ۶  هزار میلیارد ریال اعتبار و تسهیلات عنوان کرد و افزود: این رقم در قالب ودیعه مسکن به مستأجرین حائز شرایط و آسیب‌دیده از ویروس کرونا پرداخت شده است.

* پرداخت نزدیک به ۳۸ هزار میلیارد ریال تسهیلات تکلیفی

محمدکاظم چقازردی با اشاره به اینکه تسهیلات تکلیفی بانک سپه در ۶ بخش ارائه شده است، اظهار داشت: نزدیک به ۳۸ هزار میلیارد ریال مجموع پرداختی اختصاص یافته به تسهیلات گیرندگان در حوزه‌های؛ حوادث قهری، تسهیلات خرید یا ساخت مسکن آزادگان، جانبازان و خانواده شهدا (بنیاد شهید)، تسهیلات بهسازی، نوسازی و سرمایه گردش واحدهای نانوایی، اشتغال ایثارگران از طریق صندوق اشتغال و کارآفرینی ایثارگران، تسهیلات پرداختی ارزان قیمت مسکن و … به مجموعه نیروهای مسلح و نیز تسهیلات خرید یا ساخت مسکن قضات قوه قضاییه، نخبگان و اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها می‌باشد.

* پرداخت ۲۹ هزار میلیارد ریال وام قرض‌الحسنه ازدواج

مدیرعامل بانک سپه با بیان اینکه تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج طی پنج سال اخیر روند صعودی در این بانک داشته است، گفت: پرداخت نزدیک به ۲۹ هزار میلیارد ریال وام قرض‌الحسنه ازدواج برای کمک به تسهیل ازدواج جوانان در سال ۱۳۹۹ نشان از هم‌راستایی برنامه‌های این بانک با سیاست‌های دولت دارد.

* اختصاص اعتبار به‌منظور بهسازی و نوسازی مسکن روستایی

چقازردی همچنین درخصوص اقدامات بانک سپه در زمینه تسهیلات بهسازی و نوسازی مسکن روستایی گفت: در این بخش که از جمله تکالیف ابلاغی بانک مرکزی است، نزدیک به ۷ هزار میلیارد ریال تسهیلات در قالب مشارکت مدنی (بهسازی و نوسازی مسکن) به سرپرستان خانواده‌های واجد شرایط پرداخت گردید.

* پرداخت ۴ هزار و چهارصد میلیارد ریال تسهیلات خوداشتغالی

رئیس هیأت مدیره بانک سپه با تأکید بر ضرورت حمایت بانک‌های کشور از اقشار آسیب‌پذیر جامعه به‌ویژه در شرایط اقتصادی فعلی، تصریح کرد: بانک سپه به‌منظور کمک به خوداتکایی خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد امام‌خمینی(ره) و سازمان بهزیستی سال گذشته ۴ هزار و چهارصد میلیارد ریال به اشتغال خانوارهای واجد شرایط اختصاص داد.

* اختصاص اعتبار ویژه به صنوف و اقشار آسیب‌دیده ناشی از کرونا

مدیرعامل بانک سپه ضمن تشریح اقدامات بانک سپه درخصوص اعطای تسهیلات ویژه به صنوف و اقشار آسیب‌دیده ناشی از کرونا در سال گذشته، ابراز داشت: این بانک به‌منظور ایفای مسئولیت‌های اجتماعی خود و تحقق اهداف ابلاغی بانک مرکزی، اقدامات مؤثر تسهیل‌کننده‌ای در پرداخت تسهیلات به آسیب‌دیدگان  ناشی از شیوع کرونا انجام و به شعب خود در سراسر کشور اختیارات ویژه داد.

وی با بیان اینکه بانک سپه سال گذشته ۵ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال در قالب بیش از ۴۶ هزار فقره تسهیلات به کسب‌وکارهای آسیب دیده ناشی از ویروس کرونا  اختصاص داده است، گفت: صاحبان کسب و کارهای؛ تولید و توزیع پوشاک، کیف و کفش، تولید و توزیع غذاهای آماده، حمل و نقل عمومی برون شهری و درون شهری، دفاتر خدمات مسافرتی، گردشگری و زیارتی، مراکز و مجتمع‌های فرهنگی، آموزشی، هنری و رسانه‌ای، باشگاه‌های ورزشی و تفریحی، آموزشگاه‌ها و سالن‌ها، موسسات خصوصی، دارای پروانه بهره‌برداری از وزارت بهداشت که در حوزه‌های درمانی و تشخیصی اعم از آزمایشگاهی و پاراکلینیکی فعال هستند، واحدهای پرورش مرغ گوشتی و مرغ مادر گوشتی، مراکز تولید محصولات گلخانه‌ای و صیفی‌جات صادرتی و مراکز تولید و عرضه گیاهان زینتی و ماهیان زینتی می‌توانند با ثبت‌نام در سامانه کارا از تسهیلات اعطایی به این بخش بهره‌مند گردند.

چقازردی تأکید کرد: دریافت اعتبار و تسهیلات اختصاص یافته به کسب‌وکارهای آسیب دیده ناشی از ویروس کرونا، مشروط به معرفی از طریق سامانه کارا (سامانه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی) بوده که درخواست‌های واصله واحدهای معرفی شده پس از احراز شرایط به ایشان پرداخت شده است.

* پرداخت ۲۲ هزار میلیارد ریال تسهیلات به یارانه‌بگیران

رئیس هیأت مدیره بانک سپه اختصاص حدود ۲۲ هزار میلیارد ریال از بودجه تسهیلاتی بانک را به یارانه‌بگیران آسیب‌دیده از ویروس کرونا عنوان کرد و افزود: این بانک سال گذشته به‌منظور افزایش قدرت خرید و نقدینگی متقاضیان کم‌درآمد و یارانه بگیر، نسبت به واریز چندین مرحله وام قرض‌الحسنه به حساب یارانه‌بگیران آسیب‌دیده ناشی از شیوع کرونا مطابق فهرست اعلامی از سوی سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها اقدام کرد.

* پرداخت ۱۲ هزار میلیارد ریال تسهیلات به بنگاه‌های کوچک و متوسط

مدیرعامل بانک سپه با بیان اینکه در بودجه تسهیلاتی سال ۱۳۹۹ بیش از ۱۲ هزار میلیارد ریال از تسهیلات پرداختی به تأمین مالی بنگاه‌های کوچک و متوسط اختصاص یافت، اظهار داشت: بنگاه‌های اقتصادی کوچک دارای کارکنان کمتر از ۵۰ نفر و بنگاه‌های اقتصادی متوسط دارای کارکنان تا ۱۰۰  نفر از تسهیلات بانک سپه بهره‌مند هستند.

وی در پایان با اشاره به درگیر شدن تعداد زیادی از هم‌وطنان به ویروس کرونا، برای همه مردم آرزوی سلامتی و برای درگذشتگان این اپیدمی خواستار علو درجات از درگاه خداوند شد.

http://tejaratava.ir/?p=20134

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.