• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
0

پرداخت دو برابری سود سهام عدالت نسبت به سال گذشته به مبلغ ۶۰ هزار میلیارد تومان

  • کد خبر : 80067
  • ۲۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۰:۵۷
پرداخت دو برابری سود سهام عدالت نسبت به سال گذشته به مبلغ ۶۰ هزار میلیارد تومان
رئیس فراکسیون سهام عدالت مجلس شورای اسلامی، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا گفت: وَلا تَحسَبَنَّ الَّذینَ قُتِلوا فی سَبیلِ اللَّهِ أَمواتًا ۚ بَل أَحیاءٌ عِندَ رَبِّهِم یُرزَقونَ» آنان زنده‌اند، و نزد پروردگارشان روزی داده می‌شوند. همه ما مکلفیم تا همواره یاد و خاطره شهدا را گرامی بداریم تا از این طریق ارزش‌های والا و مقدسی که مورد تأکید امام راحل(ره)، ولایت فقیه و تمامی شهدای معزز بوده و هست را احیا بداریم.


سعادتی سپس با اشاره به پرداخت مرحله نخست سود سهام عدالت در آذرماه سال جاری گفت: مرحله اول سود سهام عدالت در پایان آذرماه سال جاری به حساب سهامداران واریز شد و مقرر گردید مرحله دوم در پایان اسفند ماه برای سهامداران واریز گردد.
مهدی سعادتی، رئیس فراکسیون سهام عدالت مجلس شورای اسلامی گفت: پیرو منویات مقام معظم رهبری در خصوص سیاست های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی و واگذاری سهام‌ برخی از شرکت ها در قالب سهام عدالت با هدف توزیع عادلانه ثروت بین آحاد مردم، سهام شرکت‌های دولتی به ۴۹ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر واگذار گردید.
وی بیان کرد: جلسات متعددی با دولت به‌ویژه معاون اقتصادی رئیس جمهور، وزیر اقتصاد، وزیر تعاون، رئیس سازمان بورس و شورای عالی بورس، رئیس سازمان خصوصی سازی و مسئولین مرتبط با سهام عدالت داشتیم و یکی از موضوعاتی که به جد لازم بود در این عرصه انجام شود، توزیع سود در دو مرحله با توجه به شراط اقتصادی کشور برای سهامداران بوده است، که جا دارد از وزیر اقتصاد و رئیس سازمان بورس و شورای عالی بورس که در این زمینه همکاری داشتند تشکر و قدردانی شود.
سعادتی ادامه داد: از آنجایی که این مصوبه اجرایی شده بود باید هر چه سریعتر سود بین سهامداران توزیع می‌شد، اما متاسفانه در مرحله دوم شاهد مقاومت در عدم پرداخت توسط تعداد اندکی از شرکت‌های سرمایه پذیر بودیم که با پیگیری ها و اقدامات جدی از سوی رئیس سازمان بورس، مقرر شد به زودی و تا پایان سال واریز سود سهامداران سهام عدالت طبق برنامه ریزی و دستورالعمل های اجرایی انجام شود.
وی یادآور شد: سودی که در این مرحله سهامداران دریافت می‌کنند، سود پایه‌ از ۴۵۰ هزار تومان تا حدود یک میلیون و دویست هزار تومان است، که حداکثر سود مربوط به افراد تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی و سازمان بهزیستی خواهد بود.
رئیس فراکسیون سهام عدالت مجلس در پایان ضمن تبریک پیشاپیش نوروز و آرزوی سربلندی و افتخار برای ملت ایران و تقدیر و تشکر از زحمات و تلاش رئیس‌جمهور و اعضای کابینه، وزیر اقتصاد، وزیر تعاون، سازمان بورس و سازمان خصوصی‌سازی، گفت: در آینده خبرهای خوبی برای عزیزان در رابطه با موضوع جاماندگان و سایر موضوعات مربوط به سهام عدالت داریم که انشاالله به زودی از طریق رسانه های معتبر کشور و خبرگزاری اختصاصی سهام عدالت به اطلاع مردم شریف ایران خواهیم رساند.

http://tejaratava.ir/?p=80067

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.