• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
2

پاسخ به پرسش های مشتریان درباره طرح صدف در اولین برنامه لایو “پژواک”

  • کد خبر : 35031
  • ۲۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۸
پاسخ به پرسش های مشتریان درباره طرح صدف در اولین برنامه لایو “پژواک”

اولین برنامه لایو “پژواک” در صفحه اینستاگرام با حضور رضا گودرزی کارشناس اعتباری اداره کل اعتبارات بانک ملی ایران برگزار شد و وی در این لایو به سوال ها و ابهام های مخاطبان درباره طرح صدف پاسخ داد.

 به گزارش تجارت آوا به نقل از روابط عمومی بانک ملی ایران،مهم ترین نکات مطرح شده در این لایو اینستاگرامی به این شرح است:
با بررسی نیازها و خواسته های مشتریان،قابلیت های مختلفی در طرح صدف قرار داده شده است تا مشتریان بتوانند به سادگی بسته به نیاز  و توان خود در بازپرداخت تسهیلات،از مزایای این طرح استفاده کنند.
این طرح در قالب عقد مرابحه و بر اساس میزان ماندگاری منابع نزد بانک در قبال سپرده های ۶ ماهه، ۹ ماهه و یک ساله به هموطنان گرامی پرداخت می شود.با افزایش مدت زمان ماندگاری مشتریان  در بازه های ۹ ماهه یا ۱۲ ماهه،میزان سود این تسهیلات کاهش می یابد.

حسابی ویژه این طرح افتتاح می شود
متقاضیات دریافت تسهیلات باید اقدام به افتتاح حسابی ویژه این طرح نمایند.این حساب در طول مدت ماندگاری قابل واریز و برداشت است.حداقل دوره ماندگاری برای دریافت تسهیلات نیز شش ماهه است.
این حساب کوتاه مدت و جاری است و پس از دریافت تسهیلات و اصل مبلغ سپرده گذاری شده توسط مشتری  در موعد مقرر،بسته می شود اما مشتریان می توانند بلافاصله با افتتاح یک حساب دیگر از تسهیلات متفاوتی که شرایط و ضوابط آن به زودی به شعبه ها ابلاغ می شود،استفاده کنند.
این کارشناس اعتباری تاکید کرد:دارندگان دستگاه های کارتخوان پُز می توانند این دستگاه ها را به حساب های ویژه افتتاح شده برای طرح صدف معرفی کنند، اما این حساب ها کوتاه مدت بوده و پس از دریافت تسهیلات، بسته می شوند.

شرایط ضامن برای دریافت تسهیلات
شرایط ضامن، به سقف تسهیلات درخواستی متقاضیان بستگی دارد. در طرح صدف متقاضیان تسهیلات دسته بندی شده اند.مثلا قضات و پزشکان می توانند تا سقف ۳۰۰ میلیون تومان تسهیلات با دو ضامن رسمی دارای کسر از حقوق،دریافت کنند.اما مشتریانی که متقاضی دریافت ۵۰ میلیون تومان  تسهیلات هستند می توانند با یک کارمند قراردادی دارای نامه اشتغال به کار یا کاسب دارای جواز کسب،در این طرح کنند.
سازمان ها و شرکت ها می توانند با افتتاح حساب به نام  خود نسبت به دریافت تسهیلات برای مدیران یا کارکنان خود تا سقف ۲۵۰ میلیون تومان مطابق با جدولی که به بانک ارائه خواهند کرد،تسهیلات بگیرند.در این صورت خود سازمان ها باید نسبت به دریافت تضمین این تسهیلات اقدام کنند.
کارکنان شاغل در سازمان ها نیز می توانند به صورت انفرادی اقدام به افتتاح حساب ویژه طرح صدف کرده و تا سقف ۳۰۰ میلیون تومان تسهیلات دریافت کنند.سایر اقشار جامعه نیز می توانند تا سقف ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات بگیرند.
برای دریافت تسهیلات از ۵۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان نیاز به دو کارمند رسمی با نامه کسر از حقوق است.
مبلغ تسهیلات می تواند برابر با ۷۰ درصد یا تا سه برابر میزان مبلغ سپرده گذاری شده را شامل شود.
در صورتی که مشتری ضامن نداشته باشد می تواند با تضمین وثیقه اموال غیر منقول،طلا و یا حساب سپرده نسبت به دریافت تسهیلات اقدام کند.

طلا یا سپرده بانکی به جای ضامن
مشتریانی که تمایل دارند تا از طریق توثیق طلا این تسهیلات را بگیرند به بانک کارگشایی معرفی می شوند و کارشناسان این بانک نسبت به ارزشگذاری طلای آنها اقدام می کنند،سپس طی روال قانونی، طلای مشتریان تا زمان بازپرداخت تسهیلات به عنوان امانت در نزد بانک کارگشایی نگهداری خواهد شد.
کارکنان بانک ها به دلیل محدودیت های مقرر شده از سوی دولت برای دریافت تسهیلات نمی توانند راسا نسبت به دریافت تسهیلات طرح صدف اقدام کنند اما با افتتاح حساب به نام خود،مانند سایر اقشار جامعه می توانند امتیاز تسهیلات را به اقوام درجه یک خود منتقل کنند.
در صورت انتقال امتیاز دریافت تسهیلات به اقوام درجه یک،بانک میزان تسهیلات پرداختی را نسبت به توان باز پرداخت وام گیرنده می سنجد، نه فردی که صاحب حساب است.
کسانی که پیش از این  از تسهیلات ۵۰ میلیون تومانی خرید کالای بانک ملی ایران استفاده کرده اند می توانند در طرح صدف شرکت کنند،اما برای تسهیلات طرح صدف دیگر نیاز به پیش فاکتور یا فاکتور نیست و مبلغ تسهیلات نیز به حساب مشتریان واریز می شود.
سود این تسهیلات از یک درصد تا ۱۸ درصد و مدت بازپرداخت آن از ۱۲ ماه تا ۳۶ ماه بسته به تمایل و توان مشتری متغیر است.
افراد غیر شاغل در صورتی که بتوانند مدارکی ارائه کنند که نشانگر توان آنها در بازپرداخت تسهیلات باشد،می توانند نسبت به استفاده از مزایای طرح صدف اقدام کنند.
قابل ذکر است سه شنبه هر هفته ساعت ۱۵ به صورت مستقیم در صفحه رسمی اینستاگرام بانک ملی ایران پخش می شود .
برنامه “پژواک” در نظر دارد تا با حضور یک کارشناس متخصص به صورت زنده به سوالات مشتریان و کاربران در خصوص موضوع هفته پاسخ دهد. این موضوعات بنا به درخواست مشتریان انتخاب می شوند.

http://tejaratava.ir/?p=35031

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.