• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
7

پاسخگویی مناسب بانک توسعه تعاون به درخواست اطلاعات شهروندان در سامانه ملی انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات

  • کد خبر : 44104
  • ۲۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۷
پاسخگویی مناسب بانک توسعه تعاون به درخواست اطلاعات شهروندان در سامانه ملی انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات

بانک توسعه تعاون به درخواست‌های مطرح شده در سامانه ملی انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات در زمان مناسب پاسخ داده است.

به گزارش تجارت آوا به نقل از روابط عمومی بانک توسعه تعاون، شهرام بخشا رئیس اداره کل روابط عمومی بانک توسعه تعاون اظهار داشت: این بانک نسبت به اجرای قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات اهتمام کافی داشته است و ۱۰۰ درصد درخواست‌های شهروندان را پاسخ داده است. بر این اساس بانک با ارتباط مؤثر با دبیرخانه کمیسیون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات تلاش نموده است تا نقش موثری در این طرح ملی داشته باشد.
بخشا افزود: عملکرد ۹ ماه سال ۱۴۰۰ بانک توسعه تعاون در سامانه انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات حاکی از ثبت تعدادی درخواست اطلاعات از سوی مردم بوده و تمامی موارد به صورت تخصصی و کارشناسی پاسخ داده شده است و مدت زمان پاسخ سؤالات شهروندان به طور میانگین ۹٫۳ روز کاری می‌باشد.
وی توضیح داد: سؤالات و درخواست‌های مطرح شده در حوزه‌های تسهیلات مخترعین، تسهیلات بابت نیروگاه برق خورشیدی، ابعاد قانونی حساب مربوط به مجتمع‌های مسکونی، دریافت چک موردی و صیادی، برگزاری قرعه کشی حساب‌های قرض الحسنه، دستورالعمل‌ها و بخشنامه‌های صادره این بانک از سوی شهروندان بوده است.
رئیس اداره کل روابط عمومی بانک توسعه تعاون گفت: این بانک در راستای ایجاد شفافیت و رعایت حقوق شهروندی کلیه اطلاعات عملکردی و مالی بانک را دوره‌های زمانی مختلف در سایت رسمی بانک منتشر نموده و همچنین لینک مربوط به سامانه ملی انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات به آدرس www.iranfoia.ir در دسترس عموم قرار داده است.
وی خاطر نشان کرد: قانون تصویب شده در خصوص سامانه ملی انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات می‌تواند در تحقق اهداف اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی دولت مؤثر واقع شود و شهروندان نیز می‌توانند با مراجعه و ارائه به دستگاه اجرایی مورد نظر در سامانه مذکور، محتوا و اطلاعات مورد نظر را دریافت نمایند.
بخشا گفت: این قابلیت وجود دارد که با فرهنگ سازی بیشتر در جامعه و همچنین آموزش برخط برای عموم مردم، گام‌های موثری برای فراگیر شدن قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات برداشته شود.

http://tejaratava.ir/?p=44104

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.