• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
3

٩ مرکز بار به شبکه ریلی متصل شد

  • کد خبر : 13564
  • ۱۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۸
٩ مرکز بار به شبکه ریلی متصل شد

تهران- تجارت آوا- معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: اکنون ٩ مرکز بار از طریق ۳۴.۵ کیلومتر خط آنتنی به شبکه ریلی متصل شده که دو هزار و ٩٩٧ میلیارد تومان منافع اجتماعی و صرفه‌جویی سوخت ایجاد کرده است.

سعید رسولی امروز(یکشنبه) در مراسم افتتاح طرح های راه آهن که به صورت ویدئو کنفراسی و با حضور وزیر راه و شهرسازی برگزار شد، افزود: پروژه‌های امروز در ۱۸ منطقه راه‌آهن و ۱۹ استان وارد مرحله اجرا می شود.

وی افزود: در حوزه فنی و زیربنایی ۶ طرح در قالب ۵۱ پروژه، در حوزه ناوگان ۵ طرح در قالب ۱۱ پروژه، در حوزه مسافری پنج طرح در قالب ۳۶ پروژه و در حوزه هوشمند سازی و داده کاوی هفت پروژه به ارزش ۱۲۶ میلیارد تومان امروز افتتاح می‌شود.

مدیرعامل راه آهن گفت: طبق سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری مبنی بر اتصال مراکز بار به شبکه ریلی ٩ مرکز بار به شبکه ریلی وصل شده است.

رسولی اضافه کرد: خطوط ریلی با اتصال به چشمه های بار ارزش افزوده ایجاد می‌کند. ما توانستیم چشمه‌های بار را شناسایی کنیم و در ۱۰ روز اخیر این بسته سیاستی را به مدل مالی تبدیل کردیم تا به زودی تحت پروژه‌های جهادی با شتاب بیشتری اجرا کنیم.

مدیرعامل شرکت راه‌آهن ادامه داد: با اجرای ۳۴.۵ کیلومتر خط آنتنی دسترسی به ۵.۵ میلیون تن بار ایجاد می‌شود که دو هزار و ۹۹۷ میلیارد تومان منافع اجتماعی دارد.  این در حالی است که سال گذشته ۴۸.۵ میلیون تن بار با ریل جابجا شد. بنابراین ارزش افزوده ۳۴.۵ کیلومتری که امروز به بهره برداری می‌رسد دو هزار و ۹۹۷ میلیارد تومان صرفه جویی در مصرف سوخت و ۹۹ میلیارد تومان درآمد مستقیم خواهد داشت.

رسولی با گلایه از اینکه برخی صاحبنظران از فواید اجتماعی راه آهن بی‌خبر هستند، گفت: اثرات اجتماعی توسعه شبکه ریلی در خزانه کشور و نه در دفاتر راه آهن دیده می‌شود و حتی شهرهایی که راه آهن دارند هم از این موضوع منتفع می‌شوند.

مدیرعامل شرکت راه‌آهن گفت: امروز برای اولین بار خط ریلی چهار خطه در کشور به بهره برداری می‌رسد که شامل مسیر تهران- لشگری است و با افتتاح این مسیر چهار خطه، سرعت قطارها در ورودی تهران افزایش خواهند یافت.

وی افزود: سرمایه گذاری انجام شده برای افتتاح این خط ۲۳۴ میلیارد تومان بوده است.

معاون وزیر راه ی شهرسازی گفت: سال آینده مسیرهای چهار خطه تهران- کرج و تهران- پیشوا به بهره برداری می‌رسد که برای حمل و نقل حومه‌ای تهران و کاهش آلایندگی پایتخت اثرگذار خواهد بود.

وی ادامه داد: همچنین امروز ۲۰۵ دستگاه ناوگان ریلی جدید تولید داخل شامل ناوگان باری، مسافری و لکوموتیو به بهره برداری می‌رسد که ارزش آن ۳۶۱ میلیارد تومان برآورد شده است.

http://tejaratava.ir/?p=13564

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.