• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
4

وعده نمی‌دهیم، گزارش عملکرد می‌دهیم/ افزایش سود شرکت‌های صندوق منفعت بازنشستگان است

  • کد خبر : 9083
  • ۲۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۸
وعده نمی‌دهیم، گزارش عملکرد می‌دهیم/ افزایش سود شرکت‌های صندوق منفعت بازنشستگان است

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری گفت: در صندوق بازنشستگی کشوری باهم عهد بسته ایم که برای اجرای پروژه ها وعده ندهیم، بلکه گزارش عملکرد بدهیم و پروژه های موجود را یک به یک اجرایی کرده و به نتیجه برسانیم.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری گفت: در صندوق بازنشستگی کشوری باهم عهد بسته ایم که برای اجرای پروژه ها وعده ندهیم، بلکه گزارش عملکرد بدهیم و پروژه های موجود را یک به یک اجرایی کرده و به نتیجه برسانیم.

به گزارش ایلنا از شرکت سرمایه گذاری آتیه صبا، دکتر اکبر افتخاری در آیین تجلیل از دست اندرکاران ساخت پروژه آزادراه شرق سپاهان گفت: همه این کارها و پروژه های اقتصادی را به یک دلیل انجام می دهیم و آن این است که منفعتی برای بازنشستگان ایجاد شود و این منفعت هرچه سریع تر در اختیار بازنشستگان قرار گیرد.

او با بیان اینکه «علاوه بر این بُعد مدیریتی و اقتصادی، یک بُعد معنوی هم هست که اهمیت دارد و آن این است که مبادا منافع بازنشستگان آسیبی ببیند»، افزود: به همین دلیل است که زمان تحویل پروژه ها برای ما مهم است تا هرچه سریعتر منافع آن به بازنشستگان برسد.

افتخاری با بیان اینکه «هرچه کارها و پروژه ها زودتر به انجام برسند، منافع آن زودتر عاید ذینفعان صندوق بازنشستگی کشوری خواهد شد»، گفت: به این منظور، شاخص هایی فراتر از بودجه های شرکت ها برایشان تعریف کردیم و همین هم سبب شده تا سودآوری بنگاه های اقتصادی صندوق بازنشستگی از یک هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان به ۵هزار میلیارد تومان در حال حاضر رسیده و تا پایان سال نیز عدد ۱۰ هزار میلیارد تومان را هدف گذاری کردیم.

افتخاری با تاکید بر اینکه این برای صندوق بازنشستگی کشوری کافی نیست، گفت: می خواهیم یک منفعت مازاد ایجاد کنیم؛ افزایش سود شرکت های صندوق بازنشستگی کشوری منفعت بازنشستگان است و به این اعتبار است که همسان سازی انجام می شود و توانسته ایم حقوق بازنشستگان را ظرف یک سال به میزان ۸۰درصد افزایش دهیم.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه «در انجام هر پروژه ای تلفیق زمان، منابع و اجرا اهمیت دارد»، گفت: آنچه لازم است، ایجاد بهینگی بین این ۳عامل است و اگر خللی در هریک از این سه عامل ایجاد شود، پروژه دچار اشکال خواهد شد.

افتخاری با تاکید بر اینکه «کارفرما باید از تخصص و توان لازم برای تحویل پروژه برخوردار باشد» گفت: به هر دلیل، این پروژه از بهینگی خارج شده بود، ولی در حال حاضر با تلاش پیمانکاران حرفه ای، مشاورین مناسب، شرکای فهیم و هیات مدیره مناسبی که بدون حاشیه در مجموعه آتیه صبا مشغول به کارند، این کار به انجام رسید و منافع آن متوجه بازنشستگان کشوری خواهد بود.

او با اشاره به بورسی شدن هلدینگ آتیه صبا در آینده نزدیک گفت: اهل فن می دانند بورسی کردن یک شرکت کار آسانی نیست. برای بورسی شدن باید ساختار مالی منظم، ساختار اجرایی منظم، سوددهی مستمر، کار شبانه روزی نظارت بر شرکت ها، صورت های مالی به روز، گزارش دهی مستمر و پذیرفتن سختی نظارت و کار در اتاق شیشه ای و شفافیت را بر خود هموار کرد و کاری است که بسیاری از تن دادن به آن می پرهیزند.

وی ضمن تشکر و قدردانی از کارکنان شرکت آزادراه شرق سپاهان گفت: این کار سرمایه بازنشستگان کشوری را از حالت راکد به صورت فعال و دارای درآمد درآورد و این برای بازنشستگان اهمیت زیادی دارد.

او افزود: موفقیت تنها یک راه دارد و آن این است که بدانیم چه می خواهیم و چطور باید به آن برسیم. بسیاری در ایفای نقششان نمی دانند که چه می خواهند و به کجا می خواهند بروند، اما اینجا اتفاق ویژه ای نیفتاده است؛ تنها تیم مدیریتی آتیه صبا می دانند چه می خواهند و به کجا می روند.

افتخاری تاکید کرد: سودآوری و بازدهی با شعار محقق نمی شود و با برنامه ریزی دقیق و عمل به آن است که به نتیجه مطلوب می توان دست یافت.

http://tejaratava.ir/?p=9083

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.