• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
3
در گزارش موردی شماره 59 می خوانیم

وضعیت حاکمیت شرکتی در کشورهای عضو سازمان همکاری و توسعه اقتصادی در سال ۲۰۱۷

  • کد خبر : 17498
  • ۲۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۰
وضعیت حاکمیت شرکتی در کشورهای عضو سازمان همکاری و توسعه اقتصادی در سال ۲۰۱۷
دست‌یابی به اهداف حاکمیت شرکتی نیازمند سازوکارهایی است که باید در قوانین و مقررات حاکم بر شرکت‌های بیمه منعکس گردد.

به گزارش روابط عمومی پژوهشکده بیمه، فعالیت در بازارهای رقابتی مستلزم رعایت قواعدی است که بخش اساسی آن در قوانین حاکمیت شرکتی کشورها منعکس می‌شود. صنعت بیمه کشور نیز نیازمند پیاده‌سازی این اصول است تا مسیر توسعه این صنعت هموار گردد. حاکمیت شرکتی اصولی را در بر می‌گیرد که بر اساس آن شفافیت، انصاف، راستی رعایت حقوق تمام ذینفعان، مسئولیت‌پذیری و پاسخگویی در شرکت‌های بیمه رعایت گردد و رعایت این اصول مستلزم تدوین مقرراتی است که ناظر بر رفتار شرکت‌های بیمه از این حیث باشد.

در این راستا، پنجاه‌و‌نهمین شماره دوماهنامه گزارش موردی، به تشریح واقع‌نگاری حاکمیت شرکتی سازمان همکاری و توسعه اقتصادی اختصاص یافته است. این واقع‌نگاری مشتمل بر اطلاعات گردآوری شده از سوی سازمان همکاری و توسعه اقتصادی، نمایندگان غیروابسته و کمیته حاکمیت شرکتی این سازمان است که از طریق ارائه مبنایی با دسترسی آسان، به روز و واقعی، برای درک چارچوب نهادی، قانونی و مقرراتی کشورها، از اجرای شیوه‌های حاکمیت شرکتیِ خوب پشتیبانی می‌کند.

اطلاعات اصلی ارائه شده در این واقع‌نگاری برگرفته از بررسی‌های موضوعی سازمان همکاری و توسعه اقتصادی بوده و به چهار بخش اصلی چشم‌انداز شرکتی، چارچوب حاکمیت شرکتی، حقوق سهامداران و وظایف حاکمیت کلیدی، و هیأت مدیره شرکت تقسیم می‌شود. این اطلاعات در پایان سال ۲۰۱۶ و در چاپ سوم واقع‌نگاری به‌روزرسانی شده است.

علاقه‌مندان جهت مشاهده و دریافت گزارش موردی شماره ۵۹ می‌توانند به نشانی http://lib.irc.ac.ir/302/-/document_library_display/3fKM/view/102941 مراجعه نمایند.

http://tejaratava.ir/?p=17498

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.