• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
4

وزیر ارتباطات: ایرانسل زیرساخت‌های لبه فناوری را پیاده‌سازی کرده است

  • کد خبر : 39770
  • ۱۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۶
وزیر ارتباطات: ایرانسل زیرساخت‌های لبه فناوری را پیاده‌سازی کرده است
وزیر ارتباطات و فناوری‌اطلاعات، خطاب به مدیران و کارکنان ایرانسل تأکید کرد: شما همینجا زیرساخت‌های لبه فناوری را پیاده‌سازی کردید و نشان دادید که هر جا اراده کردید، توانستید کار و زندگی مردم را با فناوری تسهیل کنید.

به گزارش تجارت آوا به نقل از روابط عمومی ایرانسل، دکتر عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات و فناوری‌اطلاعات، بعدازظهر روز سه‌شنبه ۹ آذر ۱۴۰۰، طی بازدید از ساختمان مرکزی ایرانسل، با ابراز خرسندی از اینکه با دستاوردهای شرکت ایرانسل از نزدیک آشنا شده است، تأکید کرد: دستاوردهای ایرانسل در راستای افزایش کیفیت ارتباطات و کیفیت زندگی مردم دنبال می‌شود و باید از زحمات این مجموعه و جوانان خوش‌فکری که هدفشان ارائه خدمات با کیفیت به مردم است، تشکر کنم.

وزیر ارتباطات با بیان اینکه در کنار توسعه شبکه، باید خدمات پایه و پلتفرم‌های بومی را هم داشته باشیم، تأکید کرد: شواهد نشان می‌دهد که جوانان ما چیزی از جوانان کشورهای دیگر کم ندارند. شما همینجا زیرساخت‌های لبه فناوری را پیاده‌سازی کردید و نشان دادید که هر جا اراده کردید، توانستید کار و زندگی مردم را با فناوری تسهیل کنید.

زارع‌پور با اشاره به نقش کلیدی اپراتورها به ویژه ایرانسل در توسعه خدمات شبکه و سرعت دسترسی، گفت: شما موتور این حرکت هستید و می‌توانید در رسیدن به این هدف مؤثر باشید. توقع از ایرانسل این است که برای ارتقای بیش از پیش کیفیت شبکه، تلاش کند.

وی افزود: ایرانسل رضایت مشترکان را تا نسبت خوبی جلب کرده و باید این مسیر را با قوت و قدرت ادامه دهد تا مردم حداکثر رضایت را از این اپراتور داشته باشند. ایرانسل باید در راستای راهبرد وزارت ارتباطات، میدان‌داری کرده و نقش ملی خود را در بخش فیبر ایفا کند. ما هم در تسهیل این مسیر، هر کاری که لازم باشد انجام می‌دهیم.

وی افزود: در صورت توسعه شبکه ارتباطات ثابت، خدمات دولت هوشمند به راحتی در اختیار مردم قرار خواهد گرفت و مردم از طریق یک پنجره واحد، به این خدمات دسترسی پیدا می‌کنند.

وزیر ارتباطات با بیان اینکه مطمئن هستم تا پایان دولت، مردم ارتباطات پرسرعت فیبر را تجربه می‌کنند، با اشاره به راه‌اندازی هشتمین سایت ۵G ایرانسل، اضافه کرد: مردم ما شایسته سرعت چند گیگابیت بر ثانیه هستند و اگر دست به دست بدهیم، این مهم، شدنی است.

زارع‌پور با اشاره به ارائۀ سامانۀ تبادل API توسط ایرانسل و نیز فراهم کردن بستر احراز هویت یکپارچه برای استفاده از خدمات کسب‌وکارهای دیجیتال گوناگون از طریق سوپراپلیکیشن ایرانسل من، ضمن ابراز خوشحالی از ارائۀ این خدمات توسط ایرانسل، با بیان اینکه برنامۀ ما این است که ان‌شاءالله تمام خدمات دولتی را اولاً الکترونیک کنیم و سپس به شکل API در اختیار بخش خصوصی قرار دهیم که روی آن، خدمات ارزش افزوده ارائه کنند، تأکید کرد: ایرانسل می‌تواند به عنوان اولین اپراتور خدمات دیجیتال، در این حوزه پیشگام باشد و با رگولاتوری سازمان فناوری‌اطلاعات و سازمان تنظیم مقررات، این سرمایۀ ملی در اختیار بخش خصوصی قرار گیرد و خدمات ارزش افزودۀ متنوعی به مردم ارائه شود.

وی اظهار امیدواری کرد که با هم بتوانیم در آینده نزدیک، طعم شیرین استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات را به مردم بچشانیم و جایگاه شایسته ای برای کشور در بهره گیری از این فناوری راهبردی ایجاد کنیم.

دکتر عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات و فناوری‌اطلاعات، بعدازظهر روز سه‌شنبه ۹ آذر ۱۴۰۰، از ساختمان مرکزی ایرانسل بازدید کرد و در جریان آخرین اقدامات ایرانسل در توسعۀ زیرساخت‌های شبکۀ ملی اطلاعات، راهکارهای هوشمند ایرانسل مبتنی بر فناوری‌های نوین، اقدامات ایرانسل در حوزۀ توانمندسازی کسب‌وکارهای دیجیتال، ارائۀ خدمات دیجیتال و نیز اقدامات ایرانسل در حوزۀ تحقیق و توسعه، نوآوری و بومی‌سازی قرار گرفت. در این مراسم، همچنین هشتمین سایت ۵G ایرانسل، مدرسۀ ایرانسل در روستای توحیدآباد خاش، سایت ارتباطی روستایی (USO) ایرانسل در استان مازندران افتتاح و عملیات عمرانی احداث مرکز سوئیچینگ دادۀ ایرانسل در غرب کشور، به صورت آنلاین آغاز شد.

http://tejaratava.ir/?p=39770

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.