• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
4
با امضای تفاهم‌نامه صورت گرفت؛

ورود همراه اول به حوزه هوشمندسازی صنعت لجستیک

  • کد خبر : 39740
  • ۱۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۹
ورود همراه اول به حوزه هوشمندسازی صنعت لجستیک
همراه اول و شرکت فن‌آوران لجستیک فاخر ایرانیان در راستای طراحی و توسعه راهکارهای هوشمندسازی صنعت لجستیک تفاهم‌نامه همکاری امضاء کردند.

به گزارش تجارت آوا به نقل از اداره کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران، مراسم امضای تفاهم نامه مرکز تحقیق و توسعه همراه اول و شرکت فن آوران لجستیک فاخر ایرانیان صبح  روز چهارشنبه ۱۰ آذر ۱۴۰۰ در راستای تحقق اهداف راهبردی همراه اول در تحقق رویای دیجیتال، ساماندهی و برنامه ریزی ایجاد شهری زیست پذیر و یکپارچه در ساختمان مرکز تحقیق و توسعه شرکت ارتباطات سیار ایران برگزار شد.

این تفاهم نامه علاوه بر توجه به عرضه خدمات متنوع، روزآمد، بهینه و یکپارچه به دنبال اهداف دیگری نظیر کاهش سفرهای غیرضروری، بهینه سازی مصرف انرژی و ایجاد فرصت های جدید نوآورانه و کسب و کارهای نوین، افزایش بهره وری، توسعه پایدار و مدیریت شهری متناسب با زیست بوم اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی شهر نیز هست.

کلیدی ترین اهداف هم «طراحی و توسعه راهکارهای هوشمندسازی صنعت لجستیک» و «اجرای پایلوت هوشمندسازی دارایی های لجستیکی شرکت لجستیک بازار» است که در نهایت می تواند منجر به کاهش هزینه هایی نظیر انبارداری، نیروی انسانی، خواب سرمایه، بسته بندی کالا، افزایش رضایت مشتریان در نتیجه کاهش زمان، بهبود نظارت بر عملکرد، بهبود دقت در ارسال سفارشات، مدیریت هوشمند منابع، کاهش خطای انسانی، پیش بینی دقیق تر از آینده، بهینه سازی مسیرها و مواردی از این دست شود.

مرکز تحقیق و توسعه نخستین و بزرگترین اپراتور تلفن همراه ایران نیز ضمن فراهم کردن زیرساخت ارتباطی اعم از شبکه، سخت افزار مورد نیاز و تجهیزات زیرساختی برای طرف دیگر این تفاهم نامه، می تواند توانمندسازی زیست بوم کسب و کارهای حوزه لجستیک هوشمند، ایجاد سکوهای باز انتشار داده های پردازش شده جهت استفاده و بکارگیری در حوزه  های پژوهشی، ورود به زنجیره خدمات قابل ارائه در بازار لجستیک هوشمند و بهره برداری از ظرفیت های پلتفرم اینترنت اشیاء و توسعه آن را از قِبل این تفاهم نامه حاصل کند.

* همراه اول به دنبال حل چالش های فناورانه

وحید شاه منصوری، رئیس مرکز تحقیق و توسعه همراه اول در این مراسم با بیان اینکه همراه اول با عرضه بیش از ۱۰۰ میلیون سیمکارت، بزرگترین اپراتور تلفن همراه کشور است، اظهار کرد: همراه اول از اسفند ۱۳۹۸ مرکز تحقیق و توسعه خود را شکل داد و اکنون بعد از مرکز تحقیقات مخابرات، بزرگترین مرکز تحقیق و توسعه ICT کشور با حدود ۱۰۰ نفر نیرو هستیم.

وی خاطر نشان کرد: رسالتمان هم مانند تمامی مراکز تحقیق و توسعه دنیا، تبدیل «دانش» به «فناوری» است؛ ضمن اینکه حمایت از اکوسیستم را هم در کنار وظایف اصلی خودمان تعریف کرده ایم.

رئیس مرکز تحقیق و توسعه همراه اول با اشاره به نیازمندی های اپراتورهای تلفن همراه عنوان کرد: تاب آوری اپراتورها در برابر نیازمندی هایشان بسیار کوتاه مدت است و باید سریعا نیازهایشان را برطرف کنند تا تجربه بدی برای مشترکانشان شکل نگیرد؛ در این راستا مرکز تحقیق و توسعه سعی می کند سریعا پیش بینی های لازم درباره نیازمندی های آینده را داشته و در زمان مقتضی اقدام به برطرف کردن آنها کند.

شاه منصوری ادامه داد: در این راستا قرارداد بومی سازی و تولید داخلی با شرکت های مختلف داخلی در حوزه آنتن به ارزش بیش از ۱.۲ هزار میلیارد تومان منعقد کردیم.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه از دو سال گذشته عزم جدی برای راه اندازی سرویس های دیجیتال در همراه اول ایجاد شده است، در این تفاهم هم به دنبال حل چالش های فناورانه و پیاده سازی عملیاتی هر چه سریع تر هستیم.

*تست عملیاتی طرح های پایلوت مهم ترین مقوله تفاهم نامه امروز

شهروز معاون، مدیرعامل شرکت لجستیک بازار هم در این جلسه مهم ترین موضوع تفاهم نامه با مرکز تحقیق و توسعه را در تست عملیاتی طرح های پایلوت دانست و اظهار کرد: ما توانستیم طی دو سه سال اخیر به بازسازی و نوسازی زیرساخت های فناوری شرکت بپردازیم و سرویس های لازم را شناسایی و پیاده سازی کنیم که در این راستا ۱۲۰ سرویس در این مجموعه دانش بنیان زیر بار رفته است.

گفتنی است در این مراسم سیاوش بیات سرمدی معاون فناوری اطلاعات و جمعی از مدیران همراه اول و همچنین مدیران و مسؤولان هلدینگ فاخر نیز حضور داشتند.

http://tejaratava.ir/?p=39740

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.