• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
8

واردات چای ساز بجای نهاده دامی با ارز ترجیحی

  • کد خبر : 43382
  • ۱۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۰
واردات چای ساز بجای نهاده دامی با ارز ترجیحی
نماینده مردم لارستان در مجلس شورای اسلامی اعلام کرد: متاسفانه در سایه غفلت دستگاه های نظارتی ، برخی شرکت ها با استفاده از رانت، بجای واردات نهاده های دامی با ارز ترجیحی ، دستگاه چای ساز وارد کرده اند.


به گزارش تجارت آوا ، حسین حسین زاده در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار پایگاه خبری دنیای سرمایه گذاری آنلاین افزود: به احتمال‌ زیاد ، در بودجه سال آینده‌ ارز، تک نرخی و قیمت هر دلار حدود ۲۳ هزار تومان لحاظ خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه، بررسی لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ در کمیسیون تلفیق انجام شد  و این کمیسیون درباره موضوعات متعددی تصمیم‌گیری کرد، گفت: به احتمال فراوان تخصیص ارز ترجیحی، به جز در حوزه برخی از کالاهای اساسی و دارو به طور کامل از اقتصاد ایران حذف خواهد شد. 

عضوکمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تصریح‌کرد: تخصیص ارز ترجیحی موجب بروز فساد و رانت در کشور شده ، به طور مثال شرکتی که قرار بود با ارز ترجیحی، نهاده‌های دامی وارد  کند، تنها  10 درصد از این ارز را به این محصول اختصاص داده و ۹۰ درصد آن را دستگاه چای‌ساز وارد ایران کرده و این موضوع از چشم دستگاه های نظارتی نیز دور مانده  است. 

وی با بیان اینکه مجلس، دولت و دستگاه‌های نظارتی در روند تخصیص ارز ترجیحی قصور کرده اند، گفت: تک‌نرخی شدن قیمت ارز ، هر دلار ۲۳ هزار تومان در بودجه سال آینده ، موجب شفافیت و جلوگیری از رانت خواری افراد سود جو خواهد شد . البته هم‌اکنون هم قیمت‌ کالاهای تولیدی با ارز ترجیحی در بازار با نرخ ارز آزاد فروخته می شود. 

حسین‌زاده اظهار داشت : با توجه به حذف ارز ترجیحی در بودجه سال  1401 حدود ۳۵۰ هزار میلیارد تومان منابع در اختیار دولت قرار  خواهد گرفت که از این مبلغ، دولت تصمیم دارد حدود ۱۰۰ هزار میلیارد تومان را در راستای حمایت از دهک های پایین جامعه مصرف نماید.  وی تاکید کرد : دولت باید برای  250 هزار میلیارد تومان درآمد الباقی  ناشی از حذف ارز ترجیحی به صراحت و بطور شفاف برنامه ارائه کند.

http://tejaratava.ir/?p=43382

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.