• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
3

هیچ مددجوی روستایی کشور درسال ۱۴۰۰ فاقد مسکن نخواهد بود

  • کد خبر : 10509
  • ۱۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۶
هیچ مددجوی روستایی کشور درسال ۱۴۰۰ فاقد مسکن نخواهد بود

بوشهر- تجارت آوا – رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: برنامه‌ریزی کرده‌ایم که در سال ۱۴۰۰ هیچ فرد تحت پوشش این نهاد در روستاهای کشور فاقد مسکن نباشد.

سید مرتضی بختیاری روز پنجشنبه در نشست با کارکنان این نهاد در شهرستان دیر استان بوشهر افزود: با تلاش‌های انجام گرفته در کمیته امداد از مرحله حمایت عبور کرده‌ایم و وارد حوزه توانمندسازی شده‌ ایم.

وی اضافه کرد: خودباوری، توانستن و خوداتکایی در سایه کار فرهنگی ممکن است. 

 فرماندار دیر استان بوشهر گفت: به منظور ایجاد اشتغال و توانمندسازی مددجویان تحت پوشش کمیته امداد امام، راه‌اندازی مرکز توانمندسازی مددجویان در این شهرستان ضروری است.

کریم علی حسنی ظهار داشت: دولت تعامل خوبی با کمیته امداد در افزایش مستمری‌ها و یارانه‌های افراد تحت پوشش داشته است.

وی مسئله مسکن و اشتغال را مهمترین مشکل مددجویان کمیته امداد خواند و گفت: اگر مسئله مسکن و اشتغال مددجویان برطرف شود، عمده مشکلات حل می شود. 

فرماندار دیر بیان کرد: شهرستان دیر این ظرفیت و آمادگی برای همکاری در خانه دار شدن مددجویان فاقد مسکن جامعه هدف کمیته امداد را  دارد که با همکاری و همفکری و حمایت افراد خیر و حمایت دولت و کمیته امداد محقق خواهد شد.

علی حسنی همچنین در بحث اشتغال تاکید کرد: در صورت وجود یک مرکز توانمندسازی در شهرستان می‌توانیم به مساله اشتغال برای مدد جویان ورود جدی داشته باشیم و با کمک افراد خیر و تامین زمین و تعامل لازم اداری، مشکل بیکاری را از بین ببریم. 

امام جمعه بندر دیر گفت:  کمیته امداد در بخش‌های مختلف خدمات ارزنده‌ای انجام داده و می‌دهد.

حجت الاسلام سیدعلی حسینی افزود: با توجه به وضعیت جامعه، فشارهای دشمن، بیماری کرونا و گرانی و تورم، آمار مراجعه افراد نیازمند به دفاتر ائمه جمعه افزایش یافته است در حالی که ما بودجه‌ای برای این موارد در اختیار نداریم و از طرفی با توجه به خط فقر کمک‌هایی که از سوی کمیته امداد به افراد می‌شود، جوابگو نیست.

وی با اشاره به ارتباط خوب خیران با کمیته امداد شهرستان دیر، بیان کرد: یکی از نیازهای اساسی مددجویان بحث مسکن است که به عنایت ویژه رئیس کمیته امداد نیاز دارد.

حسینی افزود: کولر در فصل گرما در شهرستان دیر، یک کالای لوکس نیست بلکه به معنای نفس کشیدن است و انتظار می رود با تعامل کمیته امداد با شرکت‌های صنعتی مستقر در منطقه این کالای اساسی برای مددجویان تامین شود.

رئیس کمیته امداد دیر گفت: پنج هزار و ۸۲۷ نفر از خدمات این نهاد بهره مند که ۵۰ درصد آنان زنان سرپرست خانوار هستند.

سید علی حسینی افزود: امسال ۲ میلیارد تومان کمک نقدی و غیر نقدی از افراد خیر جذب و به حساب ایتام واریز شده‌است.

وی گفت: در این شهرستان در زمینه اشتغال زایی ظرفیت بالایی وجود دارد که مرکز توانمندسازی مددجویان ضروری به نظر می رسد.

http://tejaratava.ir/?p=10509

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.