• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
5

هیچ راه فراری از مالیات بر خانه‌های خالی وجود ندارد/ املاک اموات تعیین تکلیف می‌شوند

  • کد خبر : 18917
  • ۲۲ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۴
هیچ راه فراری از مالیات بر خانه‌های خالی وجود ندارد/ املاک اموات تعیین تکلیف می‌شوند

معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: تمام خانوار ملزم هستند اطلاعات و آدرس محل سکونت خود را ثبت کنند بنابراین هیچ خانواده‌ای نمی‌تواند با اطلاعات هویتی مشابه در دو محل، سکونت داشته باشد چراکه قطعا یکی از این واحدها خالی از سکنه حساب می‌شود و مشمول مالیات بر خانه‌های خالی خواهد شد.

به گزارش تجارت آوا ، محمود محمودزاده در گفت‌وگو با ایلنا در مورد مشکلات به وجود آمده برای برخی از افراد در ثبت اطلاعات محل سکونت در سامانه املاک و اسکان کشور اظهار داشت: افرادی که با توجه به شرایط آنها، گزینه مورد نظر و متناسب با شرایط‌شان در سامانه درج نشده می‌توانند با مرکز تماس و چندین شماره موجود ثبت شده در سامانه برای طرح مشکل خود تماس بگیرند.

وی درباره افرادی که مالک محل سکونت آنها فوت شده و هنوز انحصار وراثت صورت نگرفته، تاکید کرد: بحث مالکیت واحد مسکونی و ملک ارتباطی با موضوع به ثبت اطلاعات محل سکونت خانوار ندارد اما در بخش احصاء مالکیت، گزینه‌های رسمی و غیررسمی پیش‌بینی شده؛ افرادی که شامل حال این دو گزینه نمی‌شوند باید ردیف «سایر» را انتخاب کنند و توضیحات مربوطه را در آن بخش بنویسند تا وضعیت املاک اموات تعیین تکلیف شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به موضوع احتمال افزایش اجاره‌نامه‌های صوری برای فرار از قانون مالیات بر خانه‌های خالی گفت: شناسایی خانه‌های خالی با جعل قراردادهای اجاره یا اجاره‌نامه‌های صوری هم امکانپذیر است.

وی تاکید کرد: تمام خانوار ملزم هستند اطلاعات و آدرس محل سکونت خود را ثبت کنند بنابراین هیچ خانواده‌ای نمی‌تواند با اطلاعات هویتی مشابه در دو محل، سکونت داشته باشد چراکه قطعا یکی از این واحدها خالی از سکنه حساب می‌شود و مشمول مالیات بر خانه‌های خالی خواهد شد.

محمودزاده ادامه داد: از سوی دیگر تکیه ما فقط به خوداظهاری افراد نیست بلکه راه‌های دیگری برای شناسایی خانه‌های خالی داریم که یکی از آنها رصد قبوض است و اگر فردی اطلاعات اشتباه از واحدهای مسکونی خود ارائه دهد مالیات این فرد دو برابر خواهد شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: مالکان بدانند تمام منفذهای فرار از مالیات بر خانه‌های خالی بسته شده و هیچ راه دررویی وجود ندارد.

http://tejaratava.ir/?p=18917

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.