• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
1

همگام با دیپلماسی تعاون در سطح بین الملل، خدمات ارزی بانک توسعه تعاون گسترش می‌یابد

  • کد خبر : 62847
  • ۱۳ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۶
همگام با دیپلماسی تعاون در سطح بین الملل، خدمات ارزی بانک توسعه تعاون گسترش می‌یابد

سرپرست بانک توسعه تعاون اعلام داشت: همگام با گسترش دیپلماسی تعاون میان جمهوری اسلامی ایران و کشورهای خارجی، خدمات ارزی بانک توسعه می‌یابد.

به گزارش تجارت آوا به نقل از روابط عمومی بانک توسعه تعاون، محمد شیخ حسینی سرپرست بانک توسعه تعاون در نشست تخصصی میان مقامات ارشد وزارتخانه و سفیران و نمایندگی‌های دیپلماتیک تعدادی از کشورهای جهان اظهار داشت: تعاون مبتنی بر ارزش‌های اجتماعی و اقتصادی به عنوان یکی از مهمترین محورهای همکاری میان کشورها مطرح است.
وی افزود: تشکیل بانک توسعه تعاون در اجرای سیاست‌های اصل ۴۴ قانون اساسی ابلاغی توسط منویات رهبر معظم انقلاب بوده و با توجه به اسناد بالادستی اقتصاد کشور، تعاون به عنوان یکی از سه رکن اصلی اقتصاد کشور مطرح است.
شیخ حسینی خاطر نشان کرد: بانک توسعه تعاون طی سیزده سال اخیر مشغول فعالیت بوده است و در مقطع کنونی ماموریت اصلی بانک حمایت از بنگاه‌های کوچک و متوسط با اولویت تعاونی‌ها است.
سرپرست بانک توسعه تعاون تصریح کرد: پیشینه تعاون در ایران به ماقبل قرون وسطی برمی‌گردد و اولین تعاونی‌های اصیل در این منطقه سابقه فعالیت دارند.
شیخ حسینی تاکید کرد: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مقطع کنونی تدابیر و اقدامات متنوعی در حوزه دیپلماسی اقتصادی و تعاون با کشورهای خارجی و سفرا و هیات های اقتصادی کشورها برقرار نموده است و بانک توسعه تعاون نیز با تجربه چندین ساله فعالیت ارزی، خدمات ارزی را از صدور حوالجات ارزی به صدور اعتبار اسنادی و صدور ضمانت نامه و سایر خدمات تخصصی مورد نیاز گسترش می دهد تا بتواند عاملیت ارزی و مالی ارتباطات ، مبادلات و قراردادهای میان ایران و کشورهای خارجی را عهده دار شود.
در این نشست که با حضور سید باقر فتاحی رییس هیات مدیره بانک توسعه تعاون همراه بود، مهدی مسکنی معاون تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، حامد فروزان مدیر کل امور بین الملل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و حجت الاسلام و المسلمین میثم امرودی مشاور امور فرهنگی وزیر امور خارجه نیز مباحث تخصصی را ارائه دادند.

http://tejaratava.ir/?p=62847

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.