• امروز : سه شنبه - ۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
2

هلدینگ ماهان با طرح هایی به ارزش یک میلیارد یورو

  • کد خبر : 71433
  • ۰۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۷
هلدینگ ماهان با طرح هایی به ارزش یک میلیارد یورو
مدیرعامل شرکت گسترش صنایع و معادن ماهان بیان کرد: پروژه‌های توسعه‌ای این مجموعه که از هم‌اکنون تا ۵ سال آتی انجام خواهند شد، به ارزش حدود یک میلیارد یورو سرمایه‌گذاری نیاز دارد که این رقم میزان سرمایه‌گذاری هلدینگ در بخش معدن و صنایع معدنی را نشان می‌دهد.

به گزارش تجارت آوا، محمد بصیری مدیرعامل شرکت گسترش صنایع و معادن ماهان در خصوص طرح های توسعه و چشم انداز این مجموعه صنعتی اظهار داشت: هلدینگ ماهان به عنوان بازوی سرمایه‌گذاری گروه مالی گردشگری در بخش صنعت و معدن، سعی دارد با بهره‌گیری از روش‌های فنی نوین و استفاده از نیروی انسانی مجرب، توانمند و متخصص به یکی از ۱۰ شرکت برتر کشور در میان هلدینگ‌های تخصصی متمرکز بر معدن و صنایع معدنی تا سال ۱۴۰۴ تبدیل شود.

وی در خصوص اولویت فعلی شرکت گسترش صنایع و معادن ماهان تصریح کرد: با توجه به وجود حلقه‌های مفقوده در زنجیره فولاد هلدینگ ماهان، این هلدینگ اولویت خود را بر تکمیل زنجیره تولید فولاد گذاشته است و در کنار آن طرح‌هایی در حوزه توسعه معادن و فرآوری سایر فلزات نظیر روی، مس و طلا دنبال می‌کند.

بصیری با ارائه جزئیات بیشتر گفت: طرح احداث کارخانه فرآوری و تولید کنسانتره و احداث کارخانه گندله‌سازی هر یک به ظرفیت دو میلیون و ۵۰۰ هزار تن، احداث کارخانه آهن اسفنجی به ظرفیت ۸۰۰ هزار تن در استان کرمان، برنامه‌ریزی و آغاز اجرای پروژه‌های توسعه‌ی ذوب و نورد در جنوب کشور و همچنین پروژه‌های توسعه‌ای مجتمع فولاد صنعت بناب در استان آذربایجان شرقی جهت افزایش ظرفیت تولید و نوسازی خطوط تولید این شرکت، مهم‌ترین پروژه‌های هلدینگ ماهان جهت تکمیل زنجیره فولاد هستند.

مدیرعامل شرکت گسترش صنایع و معادن ماهان افزود: همچنین جهت تولید فروسیلیس مورد نیاز کارخانجات مجتمع فولاد صنعت بناب، عملیات اجرایی احداث کارخانه تولید فروسیلیس نیز آغاز شده است. در کنار این پروژه‌ها، جهت تأمین پایدار زیرساخت‌های مورد نیاز هم اقداماتی در حال انجام است که از آن جمله می‌توان به طرح جامع انرژی و طرح جامع حمل و نقل هلدینگ ماهان اشاره کرد.

اجرای طرح‌های توسعه در کل زنجیره فولاد

این مدیر ارشد با تشریح جزئیاتی از نقشه راه این مجموعه صنعتی، افزود: هلدینگ ماهان پروژه‌هایی در سراسر زنجیره فولاد برای توازن و تکمیل زنجیره ارزش خود در دست اجرا دارد. با توجه به بهره‌برداری از معدن شماره ۵ گل‌گهر توسط شرکت ماهان سیرجان، با احداث کارخانجات تولید کنسانتره و گندله، زنجیره فولاد در هلدینگ ماهان تکمیل‌تر از پیش خواهد شد. با آغاز به کار کارخانه احیاء مستقیم شماره ۲ بافت و افزایش ظرفیت تولید آهن اسفنجی به میزان ۸۰۰ هزار تن در سال، بخشی از نیاز کارخانجات فولادسازی مرتفع خواهد شد. گفتنی است در بخش فولادسازی و نورد، چالش تأمین آهن اسفنجی به عنوان ماده اولیه باعث شده است تا این پروژه‌ها با وسواس بیشتری مورد بررسی و مطالعه قرار گیرند تا از تأمین ماده اولیه و وجود بازار مناسب برای فروش محصول اطمینان حاصل شود.

مدیرعامل هلدینگ ماهان در رابطه با بازنگری هوشمندانه برخی از طرح‌های توسعه محور، یادآور شد: به دلایلی نظیر کمبود و چالش تأمین مواد اولیه و رکود حاکم بر بازار مقاطع طویل فولادی در داخل و خارج کشور، مجتمع فولاد صنعت بناب زیر ظرفیت اسمی در حال فعالیت است. به همین علت جهت انتخاب محصول نهایی طرح‌های توسعه این مجتمع، مطالعات جامع‌تری در حال انجام است تا بتوان این مجتمع را به نحو بهینه اداره کرد. پروژه‌های توسعه ذوب و نورد در جنوب کشور نیز با همین رویکرد و اطمینان از انتخاب محصول مناسب جهت تولید با حداکثر ظرفیت اجرا خواهند شد. بحث صرفه مقیاس و کاهش هزینه تولید با افزایش ظرفیت در تولید فولاد بحث مهمی است و این موضوع مورد توجه این هلدینگ است.

بصیری در پایان ضمن اشاره به رشد تولید در شرکت‌های زیرمجموعه این هلدینگ گفت: در ۸ ماه نخست سال جاری، بالغ بر ۵۷۰ هزار تن آهن اسفنجی در مجتمع احیا استیل فولاد بافت و ۳۵۰ هزار تن انواع میلگرد در مجتمع فولاد صنعت بناب تولید شده است که به ترتیب ۱۱ درصد و ۶ درصد بیش از میزان مشابه سال قبل است.

http://tejaratava.ir/?p=71433

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.