• امروز : چهارشنبه - ۲۹ فروردین - ۱۴۰۳
2
مدیرعامل شرکت مدیریت توسعه صنایع پتروشیمی:

هلدینگ خلیج‌فارس با شهامت اجرای بزرگترین پروژه‌ها را با داخلی‌ها آغاز می‌کند/ داخلی‌سازی در صنعت پتروشیمی تبدیل به یک فرهنگ شده است

  • کد خبر : 77580
  • ۰۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۱
هلدینگ خلیج‌فارس با شهامت اجرای بزرگترین پروژه‌ها را با داخلی‌ها آغاز می‌کند/ داخلی‌سازی در صنعت پتروشیمی تبدیل به یک فرهنگ شده است
مدیرعامل شرکت مدیریت توسعه صنایع پتروشیمی با تأکید بر اینکه داخلی‌سازی مسیر خود را پیدا کرده است، گفت: هلدینگ خلیج فارس با شهامت بزرگترین پروژه‌ها و فناوری‌های جدید را با داخلی‌ها آغاز می‌کند.


به گزارش تجارت آوا به نقل از روابط عمومی شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس، صفرعلی بابایی در حاشیه چهارمین نمایشگاه حمایت از ساخت داخل در صنعت پتروشیمی، پالایش و پتروپالایشی، اظهار داشت: تحریم سبب شد که نگاه‌ها به سمت شرکت‌های داخلی سوق داده شود؛ به طوری‌که از ساخت تجهیزات ساده آغاز شد و هم‌اکنون به ساخت قطعات پیشرفته و فرآیندی رسیده است.
وی با اشاره به اینکه برای ایجاد زمینه رشد و توسعه کشور باید از توانمندی متخصصان ایرانی استفاده کرد، افزود: داخلی‌سازی نیاز کشور است و چندین سال است که در صنعت پتروشیمی نیز اهتمام جدی به آن شده است.
مدیرعامل شرکت مدیریت توسعه صنایع پتروشیمی با بیان اینکه هلدینگ خلیج فارس در چند سال اخیر به طور جدی رویه نمایشگاه‌ها را تغییر داد تا یک طرفه نباشد و تشویقی باشد، ادامه داد: امروز غیر از ساخت کالا و دانش فنی، تجهیزاتی وارد کشور شده است ولی خدماتی برای راه‌اندازی و بهره‌برداری آنها داده نمی‌شود که در این موارد نیز خودمان ورود کرده‌ایم.
داخلی‌سازی یک فرهنگ شده است
بابایی با تأکید بر اینکه داخلی‌سازی مسیر خود را پیدا کرده و تبدیل به یک فرهنگ شده است، گفت: از آنجا که سرمایه‌گذاری‌ها در صنعت پتروشیمی بالاست، ما تمام تمهیدات لازم برای طی مسیر داخلی‌سازی پروژه‌ها را با سازندگان داخلی در نظر می‌گیریم تا به سرانجام برسد.
وی خاطر نشان کرد: این موضوع که داخلی‌سازی‌ها ممکن است با ریسک همراه باشد و به سرانجام نرسد، وجود ندارد زیرا کل سرمایه‌گذاری را زیر سؤال می‌برد. بیشتر ریسک‌ها، ریسک‌های زمانی و هزینه‌ای است.
مدیرعامل شرکت مدیریت توسعه صنایع پتروشیمی بیان کرد: گاهی اوقات پس از خرید تجهیزات اصلی از شرکت‌های به‌نام دنیا، در راه‌اندازی‌ها به مشکلاتی برخورد کرده‌ایم که مشخص شده کوتاهی‌هایی صورت گرفته است، اما همین موضوع هنگامی که به سمت شرکت‌های داخلی می‌آید بسیار به آن پرداخته و مبالغه می‌شود.
بابایی با تأکید بر اینکه درگیری‌ها و ایرادات با شرکت‌های خارجی به‌نام بسیار زیاد بوده و کارها به تعویق افتاده است، ادامه داد: بنابراین ایجاد برخی مشکلات کوچک در کار فنی وجود دارد و نباید در آن مبالغه کرد؛ بحث ریسک‌پذیری در استفاده از توانمندی داخلی یعنی بیشتر مسئولیت‌پذیر باشیم و سازندگان داخلی را برای طی مسیر درست، کمک و هدایت کنیم.
وی افزود: از سال‌های گذشته بر واگذاری پروژه‌های پیچیده به داخلی‌ها اصرار داشتیم و اجرای برخی امور در کشور، برای بعضی‌ها قابل باور نیست. ما با شهامت بزرگترین پروژه‌ها و فناوری‌های جدید را با داخلی‌ها آغاز می‌کنیم.
حرکت سازندگان ایرانی از قطعه‌سازی به ساخت تجهیزات اصلی
مدیرعامل شرکت مدیریت توسعه صنایع پتروشیمی با ابراز امیدواری از اینکه در صنایع پایین‌دستی پتروشیمی کارهای خاص خواهیم کرد، بیان کرد: توانایی لازم در کشور وجود دارد فقط کافی است که زمینه فراهم و به سازندگان ایرانی اعتماد شود اما فرهنگ کار را به درستی پیش ببریم تا موفق باشیم.
بابایی با اشاره به اینکه بیش از ۷۰ درصد طرح‌های هلدینگ خلیج فارس با استفاده از توانمندی شرکت‌های ایرانی در حال انجام است، گفت: براساس توافق‌نامه هلدینگ خلیج فارس با انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت، در طرح‌های پتروشیمی الماس ماهشهر و هرمز بیش از ۸۰ درصد با داخلی‌ها همکاری خواهیم داشت.
وی اظهار داشت: از شرکت‌های خارجی در صورت همکاری مشارکتی با شرکت‌های داخلی، خرید خواهیم داشت و سازندگان داخلی باید از این فرصت‌ها به بهترین نحو استفاده و سهم‌خواهی کنند.
مدیرعامل شرکت مدیریت توسعه صنایع پتروشیمی تأکید کرد: در حال رساندن کارها به مرحله‌ای هستیم که خارجی‌ها دیگر تصور اینکه ایرانی‌ها نمی‌توانند طرح‌ها را انجام دهند را ندارند.
بابایی در پایان گفت: خوشبختانه امروز سازندگان ایرانی از قطعه‌سازی به سمت ساخت تجهیزات اصلی حرکت کرده‌اند.
چهارمین نمایشگاه و همایش حمایت از ساخت داخل در صنعت‌پتروشیمی، پالایش و پتروپالایش از دوشنبه (۲۴ بهمن‌ماه) به مدت سه روز (چهارشنبه، ۲۶ بهمن‌ماه) در جزیره کیش برگزار شد.

http://tejaratava.ir/?p=77580

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.