• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
2

هفت طرح چهارخطه جاده‌های لرستان در دست اجرا است

  • کد خبر : 14141
  • ۲۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۲
هفت طرح چهارخطه جاده‌های لرستان در دست اجرا است

خرم‌آباد – تجارت آوا – سرپرست اداره کل راه و شهرسازی لرستان گفت: هفت طرح چهارخطه در محورهای خرم‌آباد، بروجرد، کوهدشت، نورآباد، پلدختر، ازنا و الشتر در دست اجرا است.

به گزارش ایرنا، وحید کرم الهی روز شنبه در خصوص آخرین وضعیت پروژه های راهسازی استان افزود: اکنون مهمترین طرح های لرستان چهارخطه‌های منتهی به مرکز استان هستند و یکی از این محورها، چهارخطه خرم‌آباد به بروجرد به طول ۱۰۰ کیلومتر است که عملیات اجرایی آن تمام شده و در حال بهره‌برداری است.

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی لرستان با بیان اینکه محور ۸۷ کیلومتری خرم‌آباد به کوهدشت یکی دیگر از چهارخطه‌های استان است اظهار داشت: ۷۴ کیلومتر این مسیرچهارخطه شده زیر بار ترافیک قرار گرفته و ۱۳ کیلومتر باقی‌مانده در دست ساخت است.

کرم الهی گفت: محور خرم ‌آباد به نورآباد که قسمتی از کریدور بزرگراهی غرب کشور است ۸۵ کیلومتر طول دارد که ۶۲ کیلومتر آن چهارخطه شده و مابقی در حال انجام می باشد.

وی خاطرنشان کرد: همچنین ۱۰ کیلومتر از چهار خطه فیروز آباد به الشتر ( منشعب از محور نوآباد- خرم آباد ) احداث شده و چهار کیلومتر دیگر نیز در حال ساخت است.

کرم الهی افزود: محور خرم‌آباد به پلدختر نیز ۹۵ کیلومتر است که بیش از ۴۰ کیلومتر آن چهارخطه شده است که به دلیل وقوع سیل، وزارت راه و شهرسازی برنامه‌ای را تنظیم کرد تا این محور در چهار قطعه به صورت راه اصلی دو خطه، با ایمنی بیشتر و فاصله مناسب از رودخانه بازسازی شود.

وی اظهار داشت: عملیات اجرایی قطعه یک محور خرم‌آباد به پلدختر از سمت تنگ تیر و ویسیان به سمت معمولان سال گذشته شروع شده که مجری آن قرارگاه خانم‌الانبیا و در حال حاضر پروژه فعال است.

کرم الهی اضافه کرد: قطعه چهارم محور خرم‌آباد به پلدختر که کلنگ آن تیرماه سال جاری با حضور مقام عالی وزارت راه و شهرسازی به زمین زده شد نیز به پیمانکار دیگری واگذار شده و کارگاه آن هم فعال شد.

سرپرست اداره کل راه وشهرسازی استان لرستان تصریح کرد: مطالعات قطعات۲ و سه محور خرم‌آباد به پلدختر در دست اقدام است که پس از اتمام مطالعات برای اجرا به پیمانکار ارجاع می شود.

کرم الهی در مورد محور خرم آباد به سپیدشت گفت: طول این محور ۷۰ کیلومتر است که کار تعریض ۱۸ کیلومتر آن در دست اقدام، ۶ کیلومتر انجام، ۱۲ کیلومتر در دست اجرا و مابقی در حال مطالعه است.

وی در خصوص چهارخطه ازنا به شازند با طول کلی حدود ۳۵ کیلومتر در حوزه لرستان گفت: این طرح در پنج قطعه شروع و تاکنون سه قطعه آن به طول ۱۷/۸ کیلومتر آماده شده و ۲ قطعه باقی مانده دیگر با پیشرفت ۳۵ درصد در دست اجرا است که  سال ۱۴۰۰ به اتمام می‌رسد.

طول راههای لرستان حدود هشت هزار کیلومتر است.

http://tejaratava.ir/?p=14141

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.