• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
4

هدایت تعاونگران و کارآفرینان برای دریافت تسهیلات اشتغال‌زایی حائز اهمیت است

  • کد خبر : 67216
  • ۱۲ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۷
هدایت تعاونگران و کارآفرینان برای دریافت تسهیلات اشتغال‌زایی حائز اهمیت است

سرپرست بانک توسعه تعاون هدایت تعاونگران و کارآفرینان برای دریافت تسهیلات اشتغال‌زایی را حائز اهمیت دانست.

محمد شیخ حسینی سرپرست بانک توسعه تعاون در نشست سراسری زیست بوم ملی اشتغال در مشهد مقدس اظهار داشت: اطلاع‌رسانی و هدایت تعاونگران و کارآفرینان برای بهره‌مندی از تسهیلات اشتغال‌زایی بسیار مهم است.
وی افزود: در شرایطی که تمایل به دریافت تسهیلات در همه بخش‌های اقتصادی افزایش یافته است، اولویت‌دهی شبکه بانکی به واحدهای تولیدی و تعاونی اهمیت ویژه‌ای یافته است.
شیخ حسینی تاکید کرد: بانک توسعه تعاون در پرداخت تسهیلات موضوع بند الف تبصره ۱۸، بیش از ۹۰ درصد پرونده‌های معرفی شدگان از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت و بیش از ۸۰ درصد معرفی شدگان از سوی وزارت کشاورزی را پرداخت نموده است و در معرفی شدگان وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیش از ۷۰ درصد پرداخت شده است و هدف مهم ما پرداخت صددرصدی پرونده‌های ارجاعی از سوی این وزارتخانه است.
سرپرست بانک توسعه تعاون تصریح کرد: این بانک توسعه‌ای بالاترین سطح تعامل را با معاونت‌های ستادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعمال داشته است و مهمترین دستاورد این همکاری می‌تواند در پیشبرد اهداف دولت و وزارتخانه در موضوع مهم اشتغال باشد.
شیخ حسینی خاطر نشان کرد: بنا به تجارب اثبات شده است موضوع اشتغال صرفاً با اعطای تسهیلات محقق نمی‌گردد و شرایط مساعد و زیرساخت‌های متعدد برای افزایش آمار کمی و کیفی اشتغال در سطح کشور مورد نیاز است.
وی یادآور شد: سهم تعاونگران از مجموع تسهیلات اشتغال‌زایی شبکه بانکی به نسبت پایین است و بسیار مهم است که سهم بخش تعاون از تسهیلات مناسبی از جمله بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه و دور جدید تسهیلات اشتغال پایدار روستایی و عشایری افزایش یابد.
سرپرست بانک توسعه تعاون گفت: سهم بازار پول و بازار سرمایه در تامین مالی بخش‌های مختلف اقتصادی نیاز است به تعادل برسد و با کم شدن بار سنگین شبکه بانکی در تامین مالی اقتصاد، بانک‌ها با برنامه‌ریزی بهتر و تمرکز بیشتر به ارائه خدمات بهینه می‌پردازند.
شیخ حسینی ادامه داد: تکالیف ابلاغی به بانک‌ها به ویژه بانک توسعه تعاون در برخی موارد بین ۵ تا ۱۰ درصد افزایش یافته است و در سال جاری این بانک در ارائه تسهیلات خرید تضمینی گندم به میزان ۱۷ هزار میلیارد ریال نقش‌آفرینی نموده است.
در این مراسم مهدی مسکنی معاون تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و کریمی بیرانوند معاون توسعه اشتغال و کارآفرینی این وزارتخانه ، احمد محمدی سرپرست مدیریت امور اعتباری بانک توسعه تعاون و مهدی امین بیدختی مدیر شعب استان خراسان رضوی بانک حضور داشتند.

http://tejaratava.ir/?p=67216

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.