• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
4

نمایش دستاوردهای تولیدکنندگان و صنعتگران ایرانی در ازبکستان

  • کد خبر : 42762
  • ۱۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۸
نمایش دستاوردهای تولیدکنندگان و صنعتگران ایرانی در ازبکستان
مدیرعامل شرکت "سبد طلایی ایرانیان" از ارائه آخرین دستاوردهای تولیدکنندگان و صنعتگران ایرانی در شهر تاشکند ازبکستان خبر داد.

به گزارش تجارت آوا، مهدی کریم‌خانی مدیرعامل شرکت “سبد طلایی ایرانیان”، در خصوص نمایشگاه شهر تاشکند ازبکستان، گفت: اولین نمایشگاه اختصاصی جمهوری اسلامی ایران با عنوان «ارائه دستاوردهای تولیدکنندگان و صنعتگران ایرانی» در سالن شماره یک مرکز نمایشگاهی دولتی شهر تاشکند ازبکستان از تاریخ دوم لغایت چهارم اسفند ماه سال جاری برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه “شرکت سبد طلایی ایرانیان” با ۱۲ سال سابقه فعالیت در زمینه صنعت برگزاری نمایشگاه‌های برون مرزی، در راستای منویات مقام معظم رهبری و بر اساس شعار «تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها» درصدد برگزاری اولین نمایشگاه اختصاصی درخصوص ارائه دستاوردهای تولیدکنندگان و صنعتگران ایرانی در ازبکستان، است، بیان کرد: هدف از برگزاری این نمایشگاه، ارائه دستاوردهای ارزشمند تولیدکنندگان و صنعتگران ایرانی به منظور کاهش فشار تحریم‌های ظالمانه و توطئه ایران هراسی است که توسط برخی کشورهای معاند بر روی صنعت این مرز و بوم واقع شده است.

کریم‌خانی ادامه داد: تجربه برگزاری این گردهمایی چراغ راهی برای برداشتن قدم‌های کوچک در توسعه صادرات غیرنفتی تولیدکنندگان و صنعتگران ایرانی است که بتوانند با استفاده از این فرصت توانمندی‌های خود را در حوزه‌های مختلف تولیدی و صنعتی برای کشورهای منطقه به عرصه ظهور گذارند.

مدیرعامل شرکت “سبد طلایی ایرانیان”، انتخاب کشور ازبکستان به عنوان محل برگزاری این نمایشگاه را از چند جهت مورد توجه دانست و گفت: در این خصوص می‌توان به موضوعاتی همچون ارتباط اقتصادی مستقیم ازبکستان با ١٠٠ کشور دنیا به عنوان عضو سازمان اکو و ناظر اتحادیه اقتصادی اوراسیا، حضور ایران در ورود به تجارت و بازارهای جهانی و عضویت جدید ایران در سازمان همکاری‌های شانگهای، اشاره کرد.

گفتنی است؛ ازبکستان یکی از اهداف و بازارهای صادراتی مطلوب برای ایران محسوب شده و صادرات به بازار مصرفی این کشور در سال‌های اخیر رشد بسیار خوبی را تجربه کرده که از اصلی‌ترین دلایل تجار و بازرگانان ایرانی برای صادرات به ازبکستان می‌توان به ارتباط فرهنگی و جغرافیایی میان دو کشور اشاره کرد.

http://tejaratava.ir/?p=42762

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.