• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
4

نقل و انتقال واحدهای مسکن ملی ممنوع شد

  • کد خبر : 40518
  • ۱۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۹
نقل و انتقال واحدهای مسکن ملی ممنوع شد

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران تصریح کرد: دریافت‌کنندگان مسکن ملی به‌هیچ‌وجه حق نقل‌وانتقال واحدها را ندارند.

خلیل محبت خواه در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: افزایش نرخ اجاره‌بها خانه‌ها پروسه‌ای است که در دست صاحبخانه‌هاست و نه دولت نقش دارد و نه فرد دیگری می‌تواند در این حوزه ورود کند که به نظر می‌رسد تدوین قانون در این موضوع نیاز ضروری است.

محبت خواه گفت: ورود رئیس‌جمهور به موضوع مسکن، برگزاری جلسات شورای عالی مسکن به ریاست وی و صدور دستور اکید رئیس جمهور به استانداران و مدیران ذی ربط باعث شد فعالیت‌ها در حوزه ساخت مسکن مضاعف شود.

کشور به کارگاه عظیم ساختمان سازی تبدیل می‌شود

وی افزود: ابلاغ قانون جهش تولید مسکن از سوی رئیس‌جمهور یکی از اقداماتی بود که انتظارات راه و شهرسازی را برآورده کرد و اگر بتوانیم تعهداتی که در مورد ساخت مسکن داریم به انجام برسانیم، کشور به کارگاه عظیم ساختمان‌سازی تبدیل می‌شود.

زمین ۱.۵ میلیون واحد مسکونی در کشور فراهم شد

محبت خواه افزود: در این طرح برای کل کشور ساخت سالانه یک میلیون واحد مسکونی در نظر گرفته شده است که خوشبختانه زمین ساخت حدود ۱. ۵ میلیون واحد مسکونی برای سال اول آماده شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران تصریح کرد: اکنون واحدهایی که ساخته می‌شود بر اساس نیازسنجی برای متقاضیان نیازمند واقعی است که دارای فرم ج سبز بوده و تا کنون خانه نداشته و از تسهیلات استفاده نکرده‌اند.

نقل و انتقال واحدهای مسکن ملی ممنوع است

وی ادامه داد: پس از ابلاغ قانون جهش تولید مسکن ۵ تا ۶ بخشنامه بسیار خوب پیرو آن ابلاغ شده است که بر اساس آن‌ها دریافت‌کنندگان مسکن ملی به‌هیچ‌وجه حق نقل‌وانتقال واحدها را ندارند.

محبت خواه با بیان اینکه برای اجرایی‌شدن قانون جهش تولید مسکن و همچنین ساخت مسکن مورد نیاز، ورود بخش خصوصی و سازندگان جزو اولویت‌های ما قرار دارد تا تحت نظارت ادارات راه و شهرسازی شهرها این امر صورت پذیرد.

حل مشکل مسکن با توجه همزمان به عرضه و تقاضا

وی ابراز امیدواری کرد: اگر اجرایی‌شدن قانون جهش تولید مسکن با همین رویه ادامه پیدا کند اتفاقات خوبی رخ می‌دهد و در آینده قطار تولید مسکن بر روی ریل خود حرکت و سرعت می‌گیرد.
مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران با تاکید بر اینکه در حال حاضر مشکل مسکن، به‌هم‌خوردن عرضه و تقاضاست بیان داشت: در مورد مسکن اگر رویه تعادل و «رو به رشد» داشته باشیم و عرضه و تقاضا بررسی شود مشکل حوزه مسکن برطرف خواهد شد.

http://tejaratava.ir/?p=40518

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.