• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
2
عیسی زارع پور :

نقطه عطف پست و لجستیک کشور است

  • کد خبر : 87265
  • ۰۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۰
نقطه عطف پست و لجستیک کشور است
عیسی زارع‌پور در آیین افتتاح نمایشگاه صنعت پست با بیان اینکه جمهوری ایران اسلامی امروز به پشتوانه جوان‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان‌ زمینه اقتصاد دیجیتال خودکفا و بی‌نیاز خارج کشور است، گفت: نمایشگاه «صنعت پست» بین‌المللی دنبال شود.

به گزارش تجارت آوا به نقل از دفتر ارتباطات و امور بین الملل شرکت ملی پست؛ آیین افتتاح نخستین همایش و نمایشگاه «صنعت پست»؛ تجارت الکترونیک، لجستیک هوشمند و صنایع وابسته، صبح‌امروز (دوشنبه، ۸ خراداد) با حضور عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در محل مصلی امام خمینی(ره) تهران برگزار شد.  
 عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به‌اهمیت صنعت پست در بحث کسب‌وکار و اقتصاد دیجیتال اشاره کرد و افزود: جمهوری اسلامی ایران در زمینه اقتصاد دیجیتال مبتنی بر پست زودتر از بسیاری از کشورمان فعالیت‌هایش را شروع کرده و به آن رونق داده است.

وی جابه‌جایی الکترونیکی ۹۸ درصد مبادلات پولی کشورمان را نشانه پیشرفت در این زمینه دانست و ادامه داد: خوشبختانه زیرساخت‌های اقتصاد الکترونیکی در کشورمان آماده است و برای اینکه به جایگاه خوبی در حوزه اقتصاد دیجیتال برسیم نیازمند یک‌سری مقدمات و زیرساخت‌ها هستیم.
 
زارع‌پور سیستم لجستیک هوشمند را لازمه تحقق اقتصاد دیجیتال دانست و تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران طی این سال‌ها زیرساخت‌های خوبی در شهرها و روستاها فراهم شده است. 
وی با بیان اینکه دسترسی به اینترنت پرسرعت در شهرها و روستاها ما را در زمره برترین کشورهای پیشرفته قرارداده است  از اتصال ۴ هزار روستای جدید به اینترنت پرسرعت خبرداد .
زارع پور ادامه داد: تا آخر امسال هیچ روستای بالای ۲۰ خانواری نخواهیم داشت که بدون اینترنت باشند. 
وی افزود:  پروژه بزرگ فیبرنوری ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار خانوار را تحت پوشش داده که تا ۱۴۰۴، این رقم به ۲۰ میلیون خواهد رسید.

او جوانان فعال در فضای تجارت الکترونیک را سرداران استقلال کشور دانست و با تاکید براینکه این جوان‌ها همانند جوانان دوران دفاع مقدس که اجازه ندادند خاک کشورمان را دشمن تسخیر کند اجازه ندادند فضای اقتصاد دیجتال کشورمان در دست بیگانه باشد، گفت: ایران اسلامی ما امروز در زمینه اقتصاد دیجیتالی نیازمند و وابسته نیست هرچند برای تکمیل این پیشرفت‌ها نیازمند قدم‌هایی هستیم اما دست‌مان پر است. 
زارع‌پور لجستیک هوشمند را مورد تاکید قرار داد و  گفت: با وجود تمام زحمات، در زمینه پست هوشمند راه درازی در پیش داریم و باید از هوش مصنوعی بهره کامل بگیریم تا خدمات تضمین شده قابل اتکا به مردم داشته باشیم و در این راستا تمام تلاش ما ارتقای سطح رفاه مردم است.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ضمن قدردانی از دست اندرکاران برگزاری نمایشگاه صنعت پست؛ با بیان اینکه این نمایشگاه با بهره‌گیری از بخش خصوصی و دولتی می‌تواند نقش‌آفرین باشد، گفت: امیدوارم نمایشگاه صنعت پست با اضافه شدن بخش بین‌المللی استمرار پیدا کند.
نخستین همایش و نمایشگاه «صنعت پست»؛ تجارت الکترونیک، لجستیک هوشمند و صنایع وابسته از ۸ تا ۱۱ خرداد ۱۴۰۲ در محل مصلی امام خمینی(ره) در حال برگزاری است.

http://tejaratava.ir/?p=87265

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.