• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
2

نقش بیمه سبز در صنعت بیمه

  • کد خبر : 49384
  • ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۲
نقش بیمه سبز در صنعت بیمه

بیمه سبز در واقع بیمه بین المملی خودور است.برای سفرهای خارجی نیاز به خرید بیمه ثالث دارید که با توجه به قیمت دلار، تهیه آن مشمول هزینه قابل توجهی خواهد بود. لذا توصیه می‌شود از کارت سبز استفاده کنید. بیمه سبز همچون بیمه تکمیلی سعی در کاهش هزینه‌هایی دارد که خارج از تعهد بیمه‌های اصلی هستند و یک سرمایه‌گذاری هوشمند به‌شمار می‌آید.

تصور کنید با خودروی خود به کشور موردعلاقه‌تان سفر کرده‌اید، با وجود تمام لذتی که از مسیر می‌برید، در میانه راه ناگهان دچار یک سانحه رانندگی می‌شوید. در این وضعیت چه خواهد شد؟

هیچکدام از ما نمی‌خواهیم لذت مسیر را با پیش‌بینی نکردن اتفاقات و حوادث خراب کنیم. یکی از مهمترین اقداماتی که پیش از شروع سفر با خودرو باید انجام دهید تهیه بیمه اتومبیل است. اما بیمه‌های شخص ثالث برای استفاده در داخل کشور محل زندگیمان معتبر هستند و در خارج از مرز اعتباری ندارند. اگر قصد ورود به کشورهای دیگر با خودروی شخصی را دارید، باید از بیمه‌های شخص ثالث داخلی همان کشور استفاده کنید. در این شرایط خرید بیمه سبز خودرو، بهترین گزینه است اما این بیمه چیست و چه مزایایی دارد؟ با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید تا درباره نقش بیمه سبز در صنعت بیمه، پوشش‌ها و شرایط استفاده از آن، اطلاعات مفیدی کسب کنید.

بیمه سبز چیست؟

بیمه ثالث، در گروه بیمه‌های اجباری قرار گرفته و از اهمیت بالایی برخوردار است. اما زمانی که بخواهید با اتومبیل خود به کشور دیگری رفت‌وآمد کنید، اهمیت داشتن بیمه دوچندان می‌شود چرا که ورود بدون بیمه اتومبیل به اغلب کشورها امکان‌پذیر نیست. اما بیمه شخص ثالث خودرو شما فقط خسارت‌هایی را پوشش می‌دهد که در داخل مرزهای کشور اتفاق افتاده باشد. پس اگر قصد دارید با خودرو به خارج از کشور (کشورهای عضو سیستم کارت سبز) سفر کنید، یکی از اقدامات مهم پیش از سفر باید تهیه بیمه کارت سبز باشد. بیمه سبز (Green Car Insurance) که با اصطلاح کارت سبز خودرو در میان عموم مردم شناخته می‌شود، در واقع یک بیمه بین‌المللی خودرو است. این بیمه برای خودروهایی که قصد تردد موقت در مناطق آزاد و کشورهای عضو این بیمه را دارند، صادر می‌شود. به عبارتی بیمه سبز همان بیمه شخص ثالث است با این تفاوت که بین‌المللی محسوب می‌شود.

سیستم کارت سبز در سال ۱۹۴۹ بر مبنای توصیه کمیسیون اقتصادی برای اروپا(E.C.E)  وابسته به سازمان ملل متحد بنیان نهاده شد. براساس قطعنامه سازمان ملل متحد، قرارداد لندن یا موافقت‌نامه هماهنگ بین دفاتر Uniform Agreement پی‌ریزی شد که عملیات سیستم کارت سبز بر پایه مفاد آن صورت می‌پذیرد. فعالیت اجرایی سیستم کارت سبز در تاریخ اول ژانویه سال ۱۹۵۳ آغاز شده است. ایران نیز در سال ۱۳۵۶ به این سیستم ملحق شده است .

اهمیت بیمه بین‌المللی اتومبیل، بیمه سبز شامل چه پوشش‌هایی می‌شود؟

برای سفرهای خارجی نیاز به خرید بیمه ثالث دارید که با توجه به قیمت دلار، تهیه آن مشمول هزینه قابل توجهی خواهد بود. لذا توصیه می‌شود از کارت سبز استفاده کنید. بیمه سبز همچون بیمه تکمیلی سعی در کاهش هزینه‌هایی دارد که خارج از تعهد بیمه‌های اصلی هستند و یک سرمایه‌گذاری هوشمند به‌شمار می‌آید.

در واقع هدف سیستم کارت سبز، تسهیل عبور و مرور بین‌المللی وسایل نقلیه از طریق تأمین پوشش بیمه‌‌ای برای ریسک‌های مسئولیت شخص ثالث، با توجه به ضوابط و معیارهای کشور میزبان است. در صورت وقوع سانحه رانندگی در یکی از کشورهای عضو سیستم کارت سبز که مقصر یک راننده خارجی و دارای بیمه کارت سبز اتومبیل باشد، زیان‌دیدگان می‌توانند به دفتر کارت سبز آن کشور، مراجعه و هزینه خسارت وارد شده را دریافت کنند.

دفتر مرکزی کارت سبز، تمامی خسارت‌های جانی و مالی اشخاص ثالث را براساس قوانین و مقررات کشور محل حادثه تعیین و تضمین می‌کند. تعهدات قانونی کشورهای عضو هر ساله از طریق این سازمان اعلام می‌شود.

اهمیت بیمه بین‌المللی اتومبیل، بیمه سبز شامل چه پوشش‌هایی می‌شود؟

با بیمه سبز خودرو به چه کشورهایی می‌توان سفر کرد؟

در حال حاضر اغلب کشورهای عضو سیستم بین‌المللی کارت سبز، عمدتا کشورهای اروپایی هستند. کشورهای روسیه، ایران، آذربایجان، تونس و مراکش اعضای غیر اروپایی این سیستم هستند. از میان کشورهای عضو، دو کشور ترکیه و آذربایجان همسایه‌های مرزی ایران هستند و می‌توان برای تردد با خودرو در این کشورها از بیمه کارت سبز خودرو استفاده کرد.

در هر کشور عضو، یک دفتر ملی ایجاد شده است که به دولت خود تضمین می‌دهد که فرد بیمه‌شده خارجی، از قانون در حال اجرا در آن کشور تبعیت کرده و خسارت زیان‌دیدگان را بصورت قانونی، جبران خواهد کرد. برخی از دولت‌ها به‌منظور تسهیل بیشتر حمل‌ونقل بین‌المللی، قانون بازدید کارت سبز در مرزهایشان را تغییر داده‌اند و آن را بر مبنای ثبت وسیله نقلیه انجام می‌دهند. لازم به ذکر است، در حال حاضر حدود ۲۲۰ میلیون وسیله ‌نقلیه موتوری در محدوده جغرافیایی سیستم کارت سبز در حال تردد هستند. در سراسر جهان بیمه‌هایی مشابه بیمه خودروی بین‌الملل وجود دارند، بیمه کارت زرد و کارت قهوه‌ای در آفریقا،کارت نارنجی در کشورهای عربی، کارت آبی در منطقه آسه‌آن (ASEAN)، کارت سفید اکو در منطقه اکو، نمونه‌ای از این بیمه‌هاست.

با بیمه سبز خودرو به چه کشورهایی می‌توان سفر کرد؟

بیمه بین‌المللی خودرو را چگونه تهیه کنیم؟

شرط اصلی عضویت در سیستم کارت سبز این است که باید در کشور متقاضی عضویت، قانون بیمه اجباری مسئولیت مدنی دارندگان وسایل نقلیه موتوری (بیمه شخص ثالث) وجود داشته باشد.

برای تهیه کارت سبز می‌توانید با همراه داشتن سند سبز و دفترچه مالکیت بین‌المللی ماشین به بیمه ایران مراجعه کرده و با پرداخت هزینه بیمه‌نامه کارت سبز خود را تهیه نمایید. کارت سبز به عنوان پوشش بیمه شخص ثالث شما در خارج از کشور است. البته داشتن گواهینامه بین‌المللی برای استفاده از خدمات بیمه کارت سبز الزامیست، کافیست با در دست داشتن اصل گذرنامه و اصل گواهینامه، یک قطعه عکس و کارت بانکی به مراکز صدور گواهینامه بین‌المللی مراجعه کنید و درخواست خود را مبنی بر صدور کارت بیمه شخص ثالث خودروی بین‌الملل ارائه نمایید.

صدور بیمه کارت سبز، چه شرکت‌هایی در ایران بیمه بین‌المللی خودرو ارائه می‌دهند؟

کارت سبز اتومبیل به وسیله‌ شرکت‌های بیمه‌ای صادر می‌شود که معمولا بیمه‌نامه شخص ثالث را صادر و عضو دفتر کارت سبز کشور پذیرفته باشند. در حال حاضر تنها شرکت سهامی بیمه ایران عضو دفتر کارت سبز ایران است و عملیات صدور و خسارت کارت سبز را در ایران بر عهده دارد. شما می‌توانید بیمه ثالث اتومبیل خود را از داخل کشور و از بیمه ایران با عنوان کارت سبز تهیه کنید. هزینه بیمه کارت سبز نیز با توجه به نوع خودرو، مدت سفر و میزان تعهدات کشور یا کشورهای مقصد متغیر است.

بیمه بین المللی خودرو را چگونه تهیه کنیم؟

بیمه اتومبیل آسماری، بهترین بیمه اتومبیل برای تردد در مناطق آزاد ایران

داشتن بیمه از مهمترین اقداماتی است که بعد از خرید خودرو باید به فکر آن باشید. اگر به دنبال بیمه خودرویی با مزایای کامل و دریافت تخفیفات مناسب هستید، بیمه آسماری بهترین انتخاب است. آسماری خدمات گسترده‌ای در زمینه صدور بیمه‌نامه ارائه می‌دهد که بیمه درمان(شامل پوشش‌های مهمی چون هزینه‌های عمل‌های جراحی، دندانپزشکی، بیمه ناباروری و چشم‌پزشکی)، بیمه باربری و بیمه آتش‌سوزی بخشی از خدمات آن است.

با خرید بیمه خودرو از آسماری خیالتان از بابت هزینه‌های احتمالی بروز سوانح و تصادفات رانندگی راحت خواهد بود چرا که آسماری با پوشش گسترده خدمات بیمه بدنه و بیمه شخص ثالث یکی از کامل‌ترین بیمه‌نامه‌ها در ایران را ارائه می‌دهد. اگر قصد خرید بیمه خودرو در مناطق آزاد کیش، قشم، انزلی، ارس، اروند، چابهار و ماکو دارید، کافی است برای مشاوره با کارشناسان ما با شماره تلفن ۰۲۱۴۳۴۱۷ تماس بگیرید. مشاوران ما در آسماری پاسخ تمام سؤالات شما را خواهند داد و شما را در مسیر خرید بهترین بیمه اتومبیل راهنمایی خواهند کرد.

http://tejaratava.ir/?p=49384

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.