• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
3

نقش بانک پارسیان در پویایی تولید و اقتصاد کشور

  • کد خبر : 85399
  • ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۶
نقش بانک پارسیان در پویایی تولید و اقتصاد کشور

مهدی فراهانی مدیر آینده‌پژوهی بانک پارسیان گفت: بانک پارسیان با حمایت از تولید داخلی، مشـارکت و تأمین مالی طرح‌های ایجادی و توسعه‌ای و هدایت تسـهیلات به سـمت بخش حقیقی اقتصاد و حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان به‌زعم خود سهم قابل‌توجهی در پیشبرد سیاست‌های اقتصادی کشور بر عهده داشته است.

مدیر آینده‌پژوهی بانک پارسیان در بزرگ‌ترین اجلاس استراتژی‌های توسعه خدمات، تولیدت و صادرات بهترین شرکت‌های ایران، با عنوان «طرح انتخاب ملی» که با حضور شخصیت‌ها، مقامات کشوری و مدیران سازمان‌ها و صنعت‌های برگزیده در روز شنبه مورخ ۲۳ اردیبهشت‌ماه۱۴۰۲ در محل مرکز همایش‌های بین‌المللی صداوسیما برگزار شد،گفت : در حوزه آینده‌پژوهی دغدغه‌های بانک پارسیان این بود که در آینده چه اتفاقی رخ می‌دهد و مدیریت حوزه اقتصادی به چه صورت خواهد بود. بر این اساس این بانک در سال ۹۷ با توجه به دیدگاه مدیران ارشد، مرکزی را تحت عنوان مرکز نوآوری ایجاد کرد که در این مرکز نوآوری و آینده‌پژوهی از اولویت‌های مجموعه قلمداد شده است.
این مقام مسئول در بانک پارسیان هدایت نقدینگی به سمت بخش‌های مولد را از مهم‌ترین استراتژی‌های بانک عنوان کرد و افزود : علاوه بر تخصیص بهینه منابع به بنگاه‌های مولد اقتصادی، جلوگیری از تعطیلی بنگاه‌های تولیدی از موضوعات موردتوجه بانک بوده و هست و بر همین اساس طی سال‌های گذشته با رویکرد حمایت از تولید، توانسته بعضی از بنگاه‌های اقتصادی که در معرض ورشکستگی قرار داشتند را از آن شرایط خارج نماید.
مهدی فراهانی بابیان اینکه بانک پارسیان با حمایت از تولید داخلی، مشـارکت و تأمین مالی طرح‌های ایجادی و توسعه‌ای و هدایت تسـهیلات به سـمت بخش حقیقی اقتصاد، به‌زعم خود سهم قابل‌توجهی در رفع تنگناهای اقتصادی بر عهده داشته است، خلاصه اقدامات و فعالیت‌های انجام‌شده بانک پارسیان را تشریح کرد.
اشتغال‌زایی، محرومیت‌زدایی و عدالت اجتماعی
مدیر آینده‌پژوهی بانک خاطرنشان کرد: با توجه به ظرفیت بی‌نظیر بانک پارسیان، رویکردهای اصلی در چند بخش استراتژیک موردتوجه قرارگرفته است. اولین مورد توسعه و تعمیق اشتغال در مناطق روستایی است که در همین راستا بانک پارسیان با نقش‌آفرینی در طرح‌های بزرگ ملی و اقتصادی توانسته حضور برجسته‌ای در حوزه اشتغال‌زایی به‌خصوص در بخش روستایی با رویکرد ساماندهی کسب‌وکارهای خرد داشته باشد و بر همین اساس توانسته با استفاده از ظرفیت‌های صندوق مستقل قرض‌الحسنه خود ۹۶ هزار طرح اشتغال‌زایی را با اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه ایجاد نماید.
محرومیت‌زدایی و تلاش برای توزیع عادلانه فرصت‌ها و منابع مالی یکی از شاهراه‌های تحقق سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی است و به گفته مهدی فراهانی این موضوعی است که در سیاست‌های کلان بانک پارسیان هم موردتوجه قرارگرفته است. ازاین‌رو در خصوص اقدامات اثرگذار این بانک در حوزه محرومیت‌زدایی و کمک به ارتقای عدالت اجتماعی می‌توان به مشارکت در طرح‌های انتقال آب خلیج‌فارس به کویر مرکزی ایران و آب‌شیرین‌کن، طرح آب‌رسانی به شهرها و روستاها و مناطق محروم در قالب ۲۱ طرح در ۱۴ استان کشور، تأمین مالی طرح گازرسانی به مناطق روستایی، حمایت از مشاغل آسیب‌دیده از کرونا، تأمین اجاره مستاجرین و مخارج یارانه بگیران در راستای مصوبات ستاد ملی کرونا و بانک مرکزی ج.ا.ا. اشاره نمود.
کمک به تأمین امنیت غذا و دارو، حمایت از تولید و توسعه صادرات
مدیر آینده‌پژوهی بانک بابیان اینکه در حوزه کمک به تأمین امنیت غذا و دارو یکی از افتخارات بانک پارسیان مشارکت در طرح تولید صنعت واکسن کرونا بود، به اقدامات اثرگذار این بانک اشاره کرد و افزود : مشارکت در تأمین مالی و تجهیز مراکز درمانی، تسهیلات به شرکت‌های دارویی، مشارکت در ساخت داروهای سرطانی و سلول‌های بنیادی و ایجاد صندوق سرمایه‌گذاری نیکوکاری لوتوس رویان با همکاری پژوهشگاه رویان و بنیاد برکت باهدف حمایت از پژوهش و تولید داروهای سرطانی، دیابت، ام‌اس و … ازجمله اقدامات بانک در حوزه امنیت غذا و دارو است.
فراهانی تأمین مالی صنایع و حمایت از تولید داخلی و توسعه صادرات را از رسالت‌های مهم بانک عنوان کرد و افزود: در شرایط کنونی که اقتصاد کشور با محدودیت‌های زیادی مواجه است، حمایت از تولید باید موردتوجه بانک‌ها باشد. مشارکت سندیکایی در طرح تولید کاغذ با شرکت کاغذ سبز خوزستان به‌منظور خودکفایی در صنعت کاغذ و جلوگیری از خروج منابع ارزی و انتشار اوراق گام و مشارکت سندیکایی در طرح‌های اکتشاف و استخراج نفت از میادین مشترک فازهای ۱۱ الی ۲۴ پارس جنوبی و خطوط لوله سراسر ی ۹،۶ و ۱۱ انتقال گاز در جهت صیانت از منابع ملی ازجمله مواردی بود که می‌توان در این حوزه ها به آن اشاره کرد.
توانمندسازی و حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان
مدیر آینده‌پژوهی بانک پارسیان با اشاره به اقدامات این بانک در حوزه دانش‌بنیان،گفت : می‌توان به جرات ادعا نمود که بانک پارسیان جامع‌ترین و کامل‌ترین محصولات و خدمات در حوزه دانش‌بنیان کشور را دارد. دفتر تخصصی دانش‌بنیان در محل صندوق نوآوری و شکوفایی راه‌اندازی شده است. با نهادهای حمایتی شرکت‌های دانش‌بنیان تفاهم‌نامه‌هایی منعقدشده که بتوانیم نرخ ترجیحی به مشتریان خود بدهیم تا بتوانند از ظرفیت‌های تأمین مالی ارزان‌قیمت بانک پارسیان استفاده نمایند.
فراهانی تصریح کرد: بانک پارسیان در سال گذشته حدود ۳ درصد از تأمین مالی در حوزه دانش‌بنیان را به خود اختصاص داد؛ حدود ۲۰ درصد از ضمانت‌نامه‌هایی که سال گذشته توسط بانک پارسیان صادر شد، در حوزه دانش‌بنیان بوده است. این نشان می‌دهد که حوزه دانش‌بنیان، نوآوری و دانش‌پژوهی برای بانک پارسیان اهمیت زیادی دارد. ضمن اینکه در سال گذشته که به‌عنوان دانش‌بنیان نام‌گذاری شده بود، بانک پارسیان توانست نمایشگاه و همایش تخصصی در خصوص اکوسیستم دانش‌بنیان با حضور فعالان و بازیگران این حوزه برگزار نماید.
همچنین در پایان مهدی فراهانی بابیان اینکه بانک پارسیان به‌عنوان یکی از فعال‌ترین بانک‌ها در حوزه‌ی مسئولیت‌های اجتماعی اقدامات مؤثری داشته و بسیار موفق عمل کرده است، ادامه داد: کمک به آزادسازی و امرارمعاش خانواده زندانیان ، مشارکت در ساخت مدرسه و مراکز بهداشتی در مناطق محروم و انواع کمک های نقدی و غیر نقدی به مناطق زلزله‌زده و اهدای بسته نوشت‌افزار به دانش آموزان مناطق محروم،گوشه‌ای از فعالیت‌ها و اقدامات اثرگذار بانک پارسیان در حوزه مسئولیت اجتماعی بوده است.

http://tejaratava.ir/?p=85399

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.