• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
4

نشست مشترک رئیس پژوهشکده بیمه و رئیس دانشگاه دبی

  • کد خبر : 80446
  • ۲۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۶
نشست مشترک رئیس پژوهشکده بیمه و رئیس دانشگاه دبی

نشست مشترک رئیس پژوهشکده بیمه و رییس دانشگاه دبی، روز چهارشنبه ۱۰ اسفندماه ۱۴۰۱ (۱ مارس ۲۰۲۳) در دانشکده کسب‌و‌کار دانشگاه دبی برگزار شد.

به گزارش تجارت آوا به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل پژوهشکده بیمه، در ابتدای این نشست که با حضور پروفسور محمدمهدی عسگری رئیس پژوهشکده بیمه، پروفسور شهرام رضاپور مشاور بین‌الملل رئیس پژوهشکده بیمه، پروفسور عیسی بستکی رییس دانشگاه دبی، خانم دکتر واشیکا سهیم رییس دانشکده کسب‌و‌کار دانشگاه دبی، خانم دکتر ویدیا نانداگوپال مدیر مرکز توسعه آموزش دانشگاه دبی برگزار گردید، پروفسور عسگری توضیحاتی درباره ساختار و وظایف پژوهشکده بیمه و نیز نحوه مناسبات آن با شرکت‌های بیمه در ایران ارائه کرد.
رئیس پژوهشکده بیمه هدف اصلی از نشست‌های مشترک با دانشگاه‌ها و موسسات بین‌المللی فعال در حوزه بیمه، تکافل و مالی اسلامی را ارتقاء سطح علمی مدیران صنعت بیمه ایران برشمرد و به بیان اهداف این دیدار شامل آموزش مدیران صنعت بیمه ایران در حوزه‌های مختلف مدیریتی، بیمه، اقتصاد و بانکداری و حوزهای مرتبط توسط اعضای هیات علمی دانشگاه دبی، استفاده از برنامه های مختلف این دانشگاه برای ارتقای سطح دانش مدیران صنعت بیمه ایران، سفرهای کوتاه مدت تحقیقاتی اعضای هیات علمی پژوهشکده بیمه و ایجاد ارتباط با دیگر اعضای هیات علمی دانشگاه دبی جهت همکاری‌های مشترک علمی و تحقیقاتی و نیز برگزاری همایش‌های مشترک با دانشگاه دبی و دیگر کشورها مانند مالزی، پاکستان، ترکیه، اندونزی، بنگلادش و … پرداخت.
دکتر عسگری با اشاره به تحریم‌ها و محدودیت‌های ارتباطی با مؤسسات بین‌المللی؛ درخواست ارائه آموزش در حوزه مدیریت ریسک، بیمه، تکافل، مالی و محاسبات فنی بیمه؛ اعزام اعضای هیئت علمی پژوهشکده بیمه به این دانشگاه برای گذراندن دوره فرصت مطالعاتی، برگزاری وبینار و دوره آموزش حضوری، برگزاری دوره دکتری مدیریت کسب و کار (DBA) در حوزه‌های مختلف بیمه، مالی، تکافل و غیره را ارائه کرد. همچنین به سیاست دولت جدید و رونمایی از تکافل در ایران و تمایل برخی از شرکت‌های بیمه جهت راه‌اندازی محصولات تکافلی در آینده نزدیک اشاره نمود.
رئیس پژوهشکده بیمه ضمن دعوت از پرفسور بستکی برای حضور در همایش‌های سال آینده پژوهشکده بیمه و استفاده از لوگوی دانشگاه دبی در فراخوان‌های همایش، از ایشان و همکاران مورد تایید او، برای عضویت در کمیته علمی همایش و همچنین به عنوان سخنران مدعو دعوت نمود.
پرفسور بستکی نیز ضمن استقبال از گسترش مناسبات با ایران و موافقت با پیشنهادات ارائه شده اعلام داشت که همکاران خود را در این راستا معرفی خواهد نمود. وی همچنین افزود؛ عمده فعالیت دانشگاه دبی در حوزه بیم‌سنجی،مدیریت ریسک، مالی و بیمه است و شرایط برای آموزش این نوع موارد به دانش‌پژوهان ایرانی نیز کاملا مهیا می‌باشد.
دکتر عسگری همچنین ایجاد شرایط ادامه تحصیل برخی مدیران صنعت بیمه ایران در دوره دکتری دانشگاه دبی را درخواست نمود و خاطرنشان کرد؛ این امکان برای ما وجود دارد که یک گروه از اعضای هیئت علمی پژوهشکده بیمه و مدیران صنعت را برای برنامه‌های آموزشی کوتاه‌مدت در حوزه تکافل، بیم‌سنجی یا مدیریت ریسک به این دانشگاه اعزام نماییم. در عین حال آماده پذیرش آموزشگران این دانشگاه در تهران نیز هستیم. همچنین قادر هستیم تا مدیران صنعت بیمه ایران را برای شرکت در دوره DBA در حوزه بیمه یا تکافل؛ تمرکز بر IFRS، وجوه مالی بیمه، دانش بیم‌سنجی و … به این دانشگاه اعزام نماییم.
در ادامه، دکتر ویدیا نانداگوپال مدیر مرکز توسعه آموزش دانشگاه دبی با استقبال از این پیشنهاد یادآور شد؛ در این دانشگاه مدیریت کسب و کار در سطح PhD تدریس می‌شود که مبتنی بر ساختار آموزشی کشور آمریکا است. مدت زمان کلاس‌های آموزشی نیز یک سال و نیم خواهد بود و پس از آن دانشجویان باید طی دو و نیم سال پایان‌نامه خود را به پایان برسانند.
پس از آن دکتر واشیکا سهیم رییس دانشکده کسب‌و‌کار دانشگاه دبی درباره زمان فرصت مطالعاتی سوالاتی را مطرح نمود و دکتر عسگری در پاسخ خاطر نشان کرد؛ فرصت مطالعاتی با حمایت پژوهشکده بیمه و به صورت کوتاه مدت خواهد بود و بهره‌مندی اعضای هیات علمی پژوهشکده بیمه از امکانات دانشگاه دبی و انتشار اسناد علمی مشترک با اعضای هیات علمی این دانشگاه در حوزه‌هایی نظیر تکافل، مدیریت ریسک و بیم‌سنجی، از اولویت‌های مد نظر پژوهشکده بیمه می‌باشد.
دکتر واشیکا سهیم با استقبال از آغاز همکاری دانشگاه دبی با پژوهشکده بیمه افزود؛ دانشکده کسب و کار، توسط انجمن توسعه دانشکده‌های کسب‌و‌کار AACSB  اعتبارسنجی شده و تنها حدود ۵ درصد از دانشکده‌های کسب‌و‌کار جهان، موفق به کسب این اعتبار از  انجمن مذکور شده‌اند. بنابراین پژوهشکده بیمه و دانشگاه دبی دارای استانداردهای مشابهی بوده و در یک راستا و هدف حرکت می‌نمایند.
در بخش پایانی این نشست، دکتر عسگری به سیاست دولت سیزدهم مبنی بر گسترش روابط علمی بین‌المللی به خصوص با کشورهای همسایه اشاره و تاکید کرد، در این راستا هیچ محدودیتی برای پژوهشکده وجود نخواهد داشت و فرایند صدور گواهینامه صلاحیت حرفه‌ای مدیران صنعت بیمه ایران که به پژوهشکده بیمه واگذار گردیده است نیز در گرو گسترش مناسبات بین المللی ایران با دیگر کشورها خواهد بود.

http://tejaratava.ir/?p=80446

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.