• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
0

نشست تخصصی رئیس پژوهشکده بیمه با مدیران ارشد موسسه بیمه چارتر دبی

  • کد خبر : 77519
  • ۰۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۳:۰۵
نشست تخصصی رئیس پژوهشکده بیمه با مدیران ارشد موسسه بیمه چارتر دبی

در جریان سفر هیات اعزامی پژوهشکده بیمه به امارات متحده عربی و برگزاری نشست‌های کاری با موسسات معتبر بین‌المللی فعال در حوزه بیمه و تکافل دبی، پروفسور محمدمهدی عسگری رئیس پژوهشکده بیمه به همراه مشاور خود در امور بین‌الملل، با بن کرانوِل مدیر عملیات منطقه‌ای و توسعه کسب‌و‌کار موسسه بیمه چارتر شعبه دبی و خانم گینور جونز مدیر منطقه‌ای موسسه بیمه چارتر (CII) دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش تجارت آوا به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل پژوهشکده بیمه، در ابتدای این نشست که صبح روز پنج‌شنبه ۲۲ دی‌ماه ۱۴۰۱ در هتل کارلتون ریتز دبی  برگزار شد، دکتر عسگری هدف اصلی از دیدار با مدیران موسسه چارتر را آموزش مدیران صنعت بیمه ایران در زمینه‌های مختلف شامل بیم‌سنجی، مدیریت ریسک، بیمه‌گری و غیره توسط متخصصان این موسسه عنوان کرد و آمادگی پژوهشکده بیمه برای اعزام مدیران خود به این موسسه و همچنین پذیرش مدرسان موسسه چارتر برای آموزش مدیران صنعت بیمه ایران با گواهی حرفه‌ای رسمی، در قالب دوره‌های کوتاه‌مدت یا بلندمدت در ایران را اعلام نمود.
دکتر عسگری با اشاره به فعالیت موسسه لجند در امارات متحده عربی و ارتباطات علمی پژوهشکده بیمه با این موسسه تصریح کرد که موسسه لجند می تواند به عنوان واسط بین پژوهشکده بیمه و موسسه چارتر عمل نماید.
در ادامه جلسه، مدیر عملیات منطقه‌ای و توسعه کسب‌و‌کار موسسه بیمه چارتر با تاکید بر ضرورت رعایت مقررات مربوط به تحریم‌ها اعلام کرد، در زمینه همکاری با شرکت‌هایی که دفتر اصلی آن‌ها در امارات واقع شده و بیرون از امارت نیز فعالیت می‌کنند، هیچ نوع محدودیتی وجود ندارد. بنابراین چنانچه پژوهشکده بیمه قصد برقراری ارتباطات با چارتر را داشته باشد، دوره‌های آموزشی، مدارک رسمی و هر موضوعی در این حوزه از طریق شورای مشورتی امارات (NCC) صورت خواهد پذیرفت. در این رابطه نیز می‌توانیم با برگزاری یک جلسه مباحثه داخلی، برنامه‌های آموزشی را بر اساس شرکت بیمه ایرانی یا دیگر شرکت‌های تابعی که در دبی هستند انجام دهیم.
بن کرانوِل افزود؛ علاوه بر برنامه‌های آموزشی فنی، امکان آموزش حرفه‌ای با گواهی رسمی به صورت مجازی یا حضوری از طریق موسسه لجند برای چارتر وجود دارد که در این زمینه موارد پیشنهادی چارتر به پژوهشکده بیمه ارائه و پژوهشکده بنا به تمایل قادر به انتخاب آموزش مورد نظر خود خواهد بود.
مدیر عملیات منطقه‌ای و توسعه کسب‌و‌کار موسسه بیمه چارتر ضمن تشریح سطوح دوره آموزشی بیمه اتکائی شامل  سه سطح گواهی، دیپلم و دیپلم پیشرفته اعلام داشت که چنانچه پژوهشکده بیمه خواستار گواهی در حوزه بیمه اتکائی باشد، به طور معمول ۵۰ ساعت دوره آموزشی نیاز خواهد بود و برای سطوح دوم و سوم نیز این مدت دو و سه برابر خواهد شد. وی با تشریح الزامات کشور امارات برای دوره‌ آموزشی پایه خاطرنشان کرد؛ پیشنهاد ما برای شروع همکاری، برگزاری آزمون‌های مقدماتی است تا دانش‌پژوهان را به سطح مطلوبی برساند و پس از آن به سطح دیپلم و بالاتر حرکت خواهد شد.
بن کرانوِل همچنین تاکید کرد از منظر در دسترس بودن،‌ اساتید چارتر در هر زمان می‌توانند آموزش‌ها را آغاز نمایند. ابتدا فهرست تمامی برنامه‌های مؤسسه از جمله گواهی‌های رسمی و واحدهای درسی موسسه چارتر ارائه خواهد شد و پس از آن پژوهشکده بیمه واحدهای درسی مورد نیاز را انتخاب خواهد کرد. وی با اشاره به تلاش چارتر در راستای حمایت علمی از افراد حرفه‌ای در سراسر جهان، همکاری و مذاکره با پژوهشکده بیمه را بلامانع دانست و بر لزوم حرکت گام به گام تاکید کرد.
خانم گینور جونز مدیر منطقه‌ای موسسه بیمه چارتر (CII) نیز اعلام داشت که موسسه چارتر ضمن ارتباط گسترده با انجمن بیمه اسلامی در لندن، در چندین طرح بزرگ در دبی حضور داشته و در حال همکاری با دانشگاه‌ها در حوزه تکافل است که به محض آغاز همکاری با پژوهشکده می‌توان از این ارتباطات نیز بهره‌مند شد.
در بخش پایانی این نشست، دکتر عسگری به آغاز ارائه تکافل در ایران و در اولویت قرار داشتن این موضوع در صنعت بیمه اشاره کرد و از موسسه چارتر خواست تا درکنار دوره‌های بیمه رایج، دوره‌های مرتبط با تکافل را نیز برای پژوهشکده ارسال نماید و ابراز امیدواری کرد که برنامه‌های مشترک دو موسسه در اسفندماه آغاز گردد.

وی با اشاره به تاکید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در ایران برای ارتباطات بین‌المللی علمی، ارتباط با مراکز علمی معتبر برای صنعت ایران را الزام‌آور دانست و موسسه لجند را مؤسسه‌ای مناسب و مطلوب برای ایفای نقش واسطه‌گری بین پژوهشکده و موسسه چارتر برشمرد.
در نتیجه مذاکرات صورت گرفته میان پژوهشکده بیمه و چارتر مقرر گردید در گام اول جزئیات برنامه آموزشی چارتر، سطوح آموزشی مختلف از جمله پایه، متوسط و پیشرفته و عناوین دوره‌ها به پژوهشکده ارسال گردد. در گام دوم پژوهشکده بیمه موارد مورد نیاز را انتخاب و سپس رزومه علمی مدیران صنعت بیمه ایران را جهت سطح‌بندی برای چارتر ارسال نماید. گام سوم نیز انتخاب محل برگزاری دوره خواهد بود.

http://tejaratava.ir/?p=77519

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.