• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
1

نشان زاده:بخشی از آب مورد نیاز واحدهای پتروشیمی ایلام با طرح ZLD تامین می‌شود/ قانعی: با اجرای این طرح خروجی پساب تصفیه‌خانه پتروشیمی ایلام به صفر رسید

  • کد خبر : 72070
  • ۱۱ دی ۱۴۰۱ - ۲۰:۱۵
نشان زاده:بخشی از آب مورد نیاز واحدهای پتروشیمی ایلام با طرح ZLD تامین می‌شود/ قانعی: با اجرای این طرح خروجی پساب تصفیه‌خانه پتروشیمی ایلام به صفر رسید

به گزارش تجارت آوا به نقل از روابط عمومی شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس، معاون برنامه‌ریزی و توسعه کسب و کار گروه صنایع خلیج فارس در آیین بهره برداری از طرح زیست محیطی ساماندهی پساب «ZLD» پتروشیمی ایلام با بزرگ شمردن اقدام صورت گرفته، گفت: این پروژه علاوه بر کمک به مسائل محیط زیستی، بخشی […]


به گزارش تجارت آوا به نقل از روابط عمومی شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس، معاون برنامه‌ریزی و توسعه کسب و کار گروه صنایع خلیج فارس در آیین بهره برداری از طرح زیست محیطی ساماندهی پساب «ZLD» پتروشیمی ایلام با بزرگ شمردن اقدام صورت گرفته، گفت: این پروژه علاوه بر کمک به مسائل محیط زیستی، بخشی از آب مورد نیاز واحدهای پتروشیمی ایلام را تامین و موانع این بخش را رفع می‌کند.
حسن نشان زاده در جریان بازدید و نشست با مدیران ارشد شرکت پتروشیمی ایلام، با تأکید بر لزوم بازاریابی بر محور افزایش درآمدها عنوان کرد: باید برای تولیدات پتروشیمی ایلام نیز بازار به نحوی بررسی و تعریف شود که حداکثر سود از فروش و صادرات محصول کسب شود.
وی با اشاره به اینکه پتروشیمی ایلام یکی از پتروشیمی‌های دارای اهمیت به خاطر طرح‌های توسعه آتی آن است، گفت: در این راستا با اجرا و تکمیل طرح‌های توسعه‌ای این مجتمع و درآمدزایی آن، هلدینگ خلیج فارس حمایت‌های لازم را انجام خواهد داد.

اشتغالزایی و خلق ثروت در استان با پتروشیمی ایلام
همچنین معاون حاکمیت، خدمات مشترک و سامانه‌های شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس در این مراسم گفت: خوشحال هستیم که اشتغالزایی و خلق ثروت در استان ایلام به واسطه فعالیت پتروشیمی ایلام در این خطه ایجاد شده است.
مهدی قربانی با اشاره به اهمیت بهره برداری از واحد ZLD این مجتمع، ادامه داد: ما به عنوان هلدینگ خلیج فارس، هر کمکی که لازم باشد برای تکمیل پروژه‌های آتی پتروشیمی ایلام انجام خواهیم داد.

*دستاوردهای ساماندهی پساب در پتروشیمی ایلام *
مدیرعامل گروه سرمایه‌گذاری و توسعه صنایع تکمیلی پتروشیمی خلیج فارس نیز در این مراسم عنوان کرد: واحد ساماندهی پساب HTDS به صورت پساب ZLD نخستین و پیشرفته‌ترین پروژه تصفیه پساب شیمیایی کشور در صنعت پتروشیمی است که با بیش از ۶ میلیون یورو سرمایه‌گذاری در پتروشیمی ایلام به بهره‌برداری رسید.
رشید قانعی افزود: تمرکز ZLD بر تولید آب تمیز مناسب برای استفاده مجدد است و با این امر در هزینه، صرفه‌جویی می‌شود و برای حفاظت محیط زیست سودبخش و موجب حذف بوی نامطبوع در مجاورت واحد است. همچنین این طرح بخش قابل توجهی از ورودی آب به مجتمع را کاهش خواهد داد.
به گفته قانعی، با اجرای این طرح خروجی پساب تصفیه‌خانه پتروشیمی ایلام به صفر رسیده است و این طرح می‌تواند در مجتمع‌های دیگر نیز اجرایی شود.

افزایش ۸۵ درصدی تولید پتروشیمی ایلام در یک سال اخیر
مدیرعامل پتروشیمی ایلام با اشاره به افزایش ۸۵ درصدی تولید پتروشیمی ایلام در یک سال اخیر گفت: در کنار اجرای طرح‌های تکمیلی، طی یک سال اخیر تولید تمام محصولات افزایش داشته است.
سید غلامحسن گرشاسبی به فاصله بین ظرفیت طراحی و تولید اشاره کرد و افزود: تامین آب مورد نیاز و خوراک تاکنون از مهمترین چالش‌های تولید بوده است که در این زمینه برنامه‌هایی را در نظر گرفته‌ایم و امیدواریم که هلدینگ خلیج فارس در این زمینه مساعدت کنند.
وی به بحران کم آبی در کشور اشاره کرد و ادامه داد: با اجرای پروژه فوق پیشرفته و دانش بنیان پروژه تخلیه مایع صفر (Zero-Liquid Discharge) یا به اختصار ZLD خروجی پساب شرکت پتروشیمی ایلام به صفر می‌رسد.
مدیرعامل شرکت پتروشیمی ایلام گفت: این پروژه یک روش ابداعی و جدید به منظور بازیافت حداکثری پساب‌های املاح بالای باقی مانده از آب شیرین‌کن‌های متداول با راندمان بسیار بالاست.
گفتنی است، ظرفیت طرح زیست محیطی ساماندهی پساب پتروشیمی ایلام، ۳۵.۵ مترمکعب بر ساعت در نظر گرفته شده که خوراک آن «پساب فوق شور مجتمع» و محصول نهایی «آب تمیز و نمک» است.

http://tejaratava.ir/?p=72070

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.