• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
2

نخستین شرکت در صنعت رایانه کشور را بشناسیم

  • کد خبر : 15003
  • ۰۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۹
نخستین شرکت در صنعت رایانه کشور را بشناسیم
شرکت آسان پرداخت(آپ)، رتبه نخست فروش در میان تمامی شرکت های فعال در حوزه رایانه و فعالیت‌های وابسته آن در کشور را کسب کرد.

به گزارش روابط عمومی آسان پرداخت، همه ساله سازمان مدیریت صنعتی، جدول رتبه‌بندی ۱۰۰شرکت برتر ایران را  در ۳۱ گروه مختلف رونمایی می‌کند که در جدول بیست و سومین سال، آپ با بیشترین میزان فروش در سال مالی ۹۸،  صدرنشین رایانه‌ای‌هاست.

بر این اساس، در حالی که آپ با    52815.6 میلیارد ریال فروش، سکاندارِ مستمر رتبه اول است، رتبه دوم رایانه‌ای‌ها در دست شرکت فن‌آوران هوشمند بهسازان فردا با ۳۱۰۲۱٫۰ میلیارد ریال و رتبه سوم نیز از آن شرکت خدمات انفورماتیک با ۲۸۱۹۹٫۸ میلیارد ریال شده و این در حالی است که رتبه چهارم با ۲۲۱۷۹٫۹ میلیارد ریال به شرکت پرداخت اول کیش رسیده و در نهایت، رتبه پنجم هم نام شرکت به پرداخت ملت را را با ۲۰۸۰۳٫۸ میلیارد ریال نشان می‌دهد.

علاوه بر گروه رایانه و فعالیت‌های وابسته، ۳۰ گروه صنعتی دیگر هرسال درین رتبه‌بندی به هموطنان معرفی می‌شوند که امسال در گروه پتروشیمی ، شرکت پتروشیمی خلیج فارس و در گروه ارتباطات و مخابرات، شرکت مخابرات ایران رتبه‌های نخست را از آن خود کرده‌اند و در گروه وسایل نقلیه و قطعات خودرو هم نام ایران‌خودرو به چشم می‌خورد.

بر اساس این گزارش، سازمان مدیریت صنعتی در توضیح انتشار نام  100شرکت‌ برتر ایرانی آورده است: میزان اثرگذاری فعالیت یک بنگاه اقتصادی در ابعاد اقتصاد ملی، رابطه مستقیمی با میزان فروش شرکت دارد. فروش شرکت، میزان تعامل بنگاه را با ساختار اقتصادی کشور نشان می‌دهد و هر چه بنگاهی تعامل بیشتری با سایر اجزاء اقتصادی داشته باشد، رونق آن اهمیت بیشتری می‌یابد. بنابراین انتخاب و رتبه‎بندی شرکت‌ها براساس شاخص “حجم فروش” از منطق اقتصادی و مدیریتی برخوردار است. اصولاً موضوع “رشد شرکت ها” اهمیت و جایگاه ویژه‎ای در اقتصاد و مدیریت دارد. “فروش”، مهم‌ترین خروجی نهایی شرکت‎ تجاری است و به خصوص، “روند فروش”، نتیجه تعامل بسیاری از عوامل کمی و کیفی، درونی و بیرونی شرکت را نشان می‎دهد و بالاخره این که، ورود به عرصه رقابت جهانی تنها برای شرکت‎های بزرگ با فروش بالا میسر است.

http://tejaratava.ir/?p=15003

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.