• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
3
مرتضی بانک در نشست شورای اداری سیستان و بلوچستان؛

میزان جذب سرمایه گذاری در مناطق آزاد تاییدی بر رویکرد توسعه ای در این مناطق است

  • کد خبر : 14735
  • ۲۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۵
میزان جذب سرمایه گذاری در مناطق آزاد تاییدی بر رویکرد توسعه ای در این مناطق است
مشاور رییس جمهوری و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور گفت: میزان جذب سرمایه گذاری در مناطق آزاد تاییدی بر رویکرد توسعه ای در این مناطق است. منطقه آزادچابهار در سالهای اخیر عملکرد موفقی داشته و با اعتبارات لازم و دلسوزی مدیران آن در حال تکمیل زیرساخت‌ها است.

به گزارش فرینا به نقل از ایرنا، مرتضی بانک سه‌شنبه شب در نشست شورای اداری سیستان و بلوچستان در منطقه آزاد چابهار اظهار داشت: اعتماد سرمایه گذاران به مناطق آزاد موجب رونق اقتصادی و جهش تولید شده است.

او خاطرنشان کرد: سهولت کسب و کار، اولویت تعاملات اقتصادی در جهان است که مناطق آزاد باید در این چارچوب و در راستای تسهیل امور تلاش کنند.

دبیر شورایعالی مناطق آزاد و اقتصادی بیان کرد: بسیاری از مشکلات پیش رو مرتفع شده و باید شورای برنامه ریزی شهرستان براساس سیاست گذاری منطقه آزاد انجام شود.

مرتضی بانک گفت: یکسال از مصوبه الحاق شهر و روستاها به محدوده منطقه آزاد چابهار گذشته است و خوشحالیم که این اقدام خوب انجام شد.

او ادامه داد: منطقه آزادچابهار با الحاق شهر و روستاها وظیفه سنگین خدمات رسانی را برعهده دارد.

مشاور رییس جمهوری با اشاره به اینکه همه ما براساس مسئولیت‌هایی که داریم فعالیت ها را به نحو احسن انجام دهیم و در چارچوب قوانین اقدامات گسترده ای برنامه ریزی و اجرا کنیم.

مرتضی بانک گفت: با ایجاد زیرساخت ها می توان فعالیت های اقتصادی، اشتغالزایی و تولیدی انجام داد و سرمایه گذاران می توانند در هفت منطقه آزاد حضور داشته باشند.

دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی تصریح کرد: وجود زیرساخت‌های برق، آب، تلفن و اینترنت از موارد مهم برای سرمایه گذاری در مناطق آزاد است و احساس امنیت نیز باید حتما مد نظر قرار داشته باشد.

مرتضی بانک ادامه داد: باید از همه امکانات ملی و بین المللی استفاده کرد، هر چه سرویس بهتری ارائه دهیم سرمایه گذاری بیشتری جذب می شود.

او گفت: دخالت های بی مورد، سختگیری های زیاد، قوانین و مقررات دست و پاگیر و بروکراسی نباید سبب کَند شدن روند سرمایه گذاری ها شود ما باید شرایط و فضا را تسهیل کنیم.

دبیرشورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی با اشاره به اینکه مناطق آزاد که با مصوبه مجلس ایجاد شده جزیی از توسعه اقتصادی کشور هستند، خاطرنشان کرد: مناطق آزاد در ایران بعنوان یک پدیده موفق عمل کرده اند.

مرتضی بانک افزود: در شرایط سخت اقتصادی و کرونا کشور کارهای بزرگ و پیشرفت های خوبی انجام شده که قابل تقدیر است.

او اظهار داشت: سرمایه گذاران با همدیگر در ارتباط هستند پس ما باید شرایط را برای آنها تسهیل کنیم و نباید آنان را از فعالیت ها دلسرد کنیم.

مشاور رییس جمهوری تصریح کرد: تنها راه حضور در بازارهای جهانی و جذب سرمایه خارجی سهولت کسب وکار است.

مرتضی بانک بیان کرد: برتری نسبی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در مقایسه با سایر بخش های کشور مشهود است.

استاندار سیستان و بلوچستان نیز با قدردانی از تلاش مسئولان برای پیگیری مطالبات و مشکلات مردم اظهار داشت: همراهی مردم با برنامه ها و اقدامات خوب قابل تقدیر است.

احمدعلی موهبتی افزود: برای توسعه بندر چابهار یک میلیارد دلار هزینه شده و ۱۶ کارگاه عمرانی در حال کار است و ۶ کارگاه دیگر هم اضافه خواهد شد.

موهبتی بیان کرد: اقدامات بسیار خوب از جمله گازرسانی، روکش آسفالت و آبرسانی در استان حکایت از توجه مسوولان نظام دارد و علاوه بر اینها فعال شدن مرز ریمدان و بعدها فعال شدن مرزهای کوهک و پسابندر از دیگر فعالیتها و خدمات دولت در منطقه است.

او گفت: منطقه آزادچابهار با زیرساخت ها و داشتن مرز هوایی، زمینی و دریایی باید برای توسعه کل استان و منطقه نقش آفرینی کند.

استاندار سیستان و بلوچستان تصریح کرد: در پتروشیمی قرار بود ۲۰ میلیارد سرمایه گذاری شود ولی محقق نشد.

موهبتی ادامه داد: سرمایه گذاران را باید تکریم و شرایط را فراهم کرد تا فعالیت اقتصادی و سرمایه گذاری انجام دهند.

موهبتی بر توسعه سواحل مکران تاکید و خاطرنشان کرد: همه مدیران کل در روزهای سه شنبه، چهارشنبه و پنجشنبه اول هر ماه در چابهار حضور داشته باشند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار نیز از خدمات ویژه استاندار و مسئولان قدردانی کرد و گفت: در ۲ سال اخیر مهیا کردن فضا برای استقرار ادارات کل و تسری قانون فراهم و بسیاری از امور تسهیل شده است.

عبدالرحیم کردی افزود: تفکیک وظایف و پیگیری مشکلات، صدور احکام برخی مدیران، تهیه طرح جامع، استقرار هیات تطبیق مصوبات شوراهای شهر و روستا چابهار بخشی از موارد مهم انجام شده است.

کردی بیان کرد: یکی از کارهای خوب در منطقه آزادچابهار راه اندازی سامانه جی آی اس است که خدمات سرمایه گذاری در آن انجام می شود.

او تصریح کرد: در محدوده ۱۴ هزار هکتاری خدمات سرمایه گذاری و واگذاری زمین بصورت هوشمند انجام می شود و اراضی مختلف بصورت شفاف برای اجرای هر طرحی آماده شده است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار گفت: تمام خدمات شهرسازی با یک سامانه هوشمند انجام می شود و پرونده های ملکی برای واگذاری دارای اطلاعات کامل است.

دبیر توسعه سواحل مکران نیز گفت: اقدامات لازم برای توسعه سواحل مکران شامل ۶ شهرستان چابهار، کنارک، دشتیاری در سیستان وبلوچستان و جاسک، سیریک و میناب در استان هرمزگان در حال انجام است.

عادل مزاری گفت: همه باید کمک کنند تا بتوانیم سند توسعه سواحل مکران به پیش ببریم و جوامع محلی نیز از آنها بخوبی بهره مند شوند.

گفتنی است؛ مشاور رییس جمهوری و دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور بهمراه معاون برنامه‌ریزی و هماهنگی امور مناطق و معاون فرهنگی، گردشگری و صنایع خلاق دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد بعد از ظهر سه شنبه وارد فرودگاه کنارک شدند.

بازدید از پروژه زیرساختی بزرگراه چابهار ـ کنارک، شرکت در شورای اداری استان سیستان‌ و بلوچستان با حضور استاندار، مدیران کل و مسئولان اجرایی استان و شهرستان های چابهار، کنارک و دشتیاری در سالن همایش‌های بین‌المللی منطقه آزاد، افتتاح خانه فرهنگ کمالان، پروژه‌های اقتصادی، پروژه‌های مسئولیت اجتماعی خانه های امید، زمین‌های چمن روستایی و مدارس و بازدید از پتروشیمی، پروژه‌های عمرانی، زیرساختی، گردشگری، ورزشی و اجتماعی از جمله برنامه‌های سفر مرتضی بانک به جنوب این استان است.

http://tejaratava.ir/?p=14735

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.