• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
10

منافع پنهان در حذف رقبا در معاملات طلا

  • کد خبر : 10577
  • ۱۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۲
منافع پنهان در حذف رقبا در معاملات طلا
مسئولان اتحادیه طلا و جواهر وعده تدوین آیین نامه مبادله طلا در فضای مجازی را داده اند در حالی که پیش از این هرگونه فعالیت مجازی در بازار طلا را رد می کردند و تفسیری کلاهبردارانه از آن داشتند، حالا این موضوع باعث این شائبه شده که آیا آن ها قبلا به دنبال حذف برخی شرکت ها در معاملات مجازی طلا بوده اند؟

مسئولان اتحادیه طلا و جواهر وعده تدوین آیین نامه مبادله طلا در فضای مجازی را داده اند در حالی که پیش از این هرگونه فعالیت مجازی در بازار طلا را رد می کردند و تفسیری کلاهبردارانه از آن داشتند، حالا این موضوع باعث این شائبه شده که آیا آن ها قبلا به دنبال حذف برخی شرکت ها در معاملات مجازی طلا بوده اند؟
به گزارش تجارت آوا، رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران به تازگی اعلام کرده است: «به احتمال زیاد امسال آیین نامه مبادله طلا در فضای مجازی تدوین می شود» و همچنین ایشان اظهار داشتند: «با فضای مجازی خرید و فروش مخالف نیستند و این فضا روز به روز در تمام دنیا در حال پیشرفت است» این موضوع در حالی مطرح شده است که در یکسال گذشته مسئولان این اتحادیه همواره هرگونه فعالیت مجازی در بازار طلا را رد می کردند و تفسیری کلاهبردارانه از آن داشتند و اکنون خودشان به دنبال مقدمه چینی برای راه اندازی پلتفرم ها در فضای مجازی برای معاملات طلا هستند، هرچند در شرایط کنونی جامعه مثبت و ضروری قلمداد می شود، اما شائبه های نیز به همراه دارد و این نکته را در ذهن مخاطب ایجاد می کند که آیا این افراد به دنبال حذف برخی شرکت ها در معاملات مجازی طلا بوده اند؟ آیا اتحادیه طلا و جواهر با تمام افرادی که به لحاظ علم و دانش از آن ها پیشرو بوده و رو به جلو حرکت می کنند، برخورد سلیقه ای می‌کنند ؟
پلتفرم های آنلاین خرید و فروش طلا خوب یا بد؟؟!!
به طور قطع در سال های اخیر کمپانی هایی مانند بروکر آرون گروپس همیشه در کسب و کارهای آنلاین پیشرو بوده و با اعتبار بین المللی که دارند در فضای معاملاتی ایران حضور داشته و بسیاری از سرمایه گذاران تمایل داشتند با این شرکت کار کنند، اما رفته رفته فضاسازی ها به سمتی رفت که مانع فعالیت این شرکت شدند.
حقیقت این است که هلدینگ آرون گروپس رتبه یک کار آفرین برتر سال ۱۳۹۹بوده و یک شرکت بین المللی است که در زمان فعالیت خود در ایران نسبت به جذب سرمایه خارجی جهت تولید داخلی گام های جدی برداشته و کارگاهی مدرن با تجهیزات فوق پیشرفته راه اندازی کرده بود. این هلدینگ در واقع اولین تولید کننده شمش ایرانی بود که با کارشکنی ها چاره ای جز بستن کارگاه خود نداشت و بعد از کلی اتفاقات و اتهامات این هلدینگ به طور رسمی فعالیت خود را در ایران تعطیل کرد که در پی این شرایط ناچارا تمامی پرسنل داخل ایران بیکار شدند و آرون گروپس برای امنیت سرمایه معامله گران، ناچارا سرمایه خود را به خارج از کشور منتقل کرد.
علاوه براین بارها و بارها مدیران ارشد بروکر آرون گروپس اعلام کرده بودند که این شرکت تاکنون هیچ‌گونه احضاریه یا پیامی مبنی بر مجرمانه بودن قوانین آرون گروپس دریافت نکرده و در صورت وجود هر گونه موردی مدیران و وکلای این شرکت پاسخ گو خواهند بود، اما باز هم حاشیه سازی های و رد معاملات طلا در فضای مجازی توسط برخی افراد به صورت مغرضانه انجام می شد، در نهایت با غیرفعال شدن دفاتر این شرکت باعث شد نه تنها سرمایه از کشور خارج شود بلکه فضا برای فعالیت سایت ها و بروکرهای غیرمعتبر و … هم باز شود! حالا اتحادیه هم متولی بسترسازی معاملات آنلاین شده است.
نکته جالب اینجاست که در ۹ ماهه گذشته که ویروس کرونا در ایران شیوع پیدا کرده و همه متخصصان علم پزشکی به کاهش تردد و اجرای قرنطینه اصرار داشتند، همین مسئولان اتحادیه طلا و جواهر تهران به مردم تاکید می کردند که طلا به صورت مجازی خریداری نکنید و هیچ قدمی هم برای بسترسازی معاملات آنلاین برنمی داشتند، حالا پس از چند ماه که ترددها و شیوع کرونا آسیب های جدی بر بدنه جامعه به جا گذاشته به دنبال راه اندازی و بسترسازی معاملات مجازی طلا هستند، البته این موضوع کاملا تخصصی است و شاید نیازمند حضور شرکت های بین المللی برای دادن مشاوره در اجرای آن باشد و شاید ماه ها طول بکشد.
شرکت طلای آرون تولید کننده طلا داخلی با استانداردهای بین المللی
نباید فراموش کرد که شرکت طلای آرون یک تولید کننده داخلی است که طلای آبشده بی کیفیت داخلی را با عیار استاندار ایران و جهانی تولید می کند و در ماه های گذشته با این حاشیه سازی به دنبال ضربه به تولید داخلی بودند، این در حالی است که از نظر شغلی و تولید، طلای آرون بسیار عملکرد مناسبی داشته و هم سو با سیاست های کلان کشور در مسیر جهش تولید گام برداشته است.
حالا با توجه به اینکه مردم در یک سال گذشته با تورم شدیدی در کشور روبرو بوده اند و برای جبران این تورم به بورس پناه آورده بودند اما با نوسانات بورس به نوعی اعتماد خود را از دست داده اند و هیچ گونه علاقه ای به مشارکت در بازار بورس ندارند، آیا بهتر نبود بسترسازی برای معاملات آنلاین زودتر و بدون حذف شرکت های بین المللی انجام می شد؟
در واقع معامله در بروکر بین المللی می تواند فضای مناسبی برای سرمایه گذاری ایجاد کند، زیرا در زمان افول بورس و سایر بازارهای موازی ، افراد به دنبال سرمایه‌گذاری با ریسک‌های پایین هستند و بروکر بین المللی مانند آرون گروپس با داشتن بیش از ده هزار معامله گر در سطح جهان؛ حساب‌های مختلف سرمایه‌گذاری با سود قطعی به مشتریان ارائه می‌ دهد که تضمین لازم برای سودآور بودن سرمایه گذاری هم دارد، حتی در این مجموعه برای مشتریان خود، ایجاد حساب‌های بدون ریسک و با سود قطعی هم امکان‌پذیر است.
با توجه به اینکه در حال حاضر فضای تولید د رکشور امروزه به شدت سیاست زده است برای کمک به کشور عزیزمان ایران همه باید دست به دست هم بدهند تا با برداشتن بار از دوش تولیدکنندگان به تقویت اقتصاد و اشتغال بپردازند و عملا حذف یکدیگر نمی تواند منافعی برای کشور به همراه داشته باشد.

http://tejaratava.ir/?p=10577

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.