• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
2
مدیرعامل پتروشیمی بندر امام خمینی (ره):

مناطق نفتخیز جنوب بستر مطلوب سرمایه‌گذاری پتروشیمی‌ها با هدف تامین خوراک است

  • کد خبر : 87702
  • ۱۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۹
مناطق نفتخیز جنوب بستر مطلوب سرمایه‌گذاری پتروشیمی‌ها با هدف تامین خوراک است
مدیرعامل پتروشیمی بندر امام خمینی (ره) گفت: مناطق نفتخیز جنوب بستر مطلوبی برای سرمایه گذاری صنایع پتروشیمی است که خوراک مورد نیاز این صنعت را به صورت پایدار تامین خواهد کرد.

 به گزارش تجارت آوا به نقل از ایرنا سپهدار انصاری‌نیک روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران بیان کرد: طرح توسعه ۱۶ میدان گازی مناطق نفتخیز جنوب یک نقشه راهبردی است تا تولیدات صنعت نفت به ویژه میعانات و خوارک پایدار شرکت‌های پتروشیمی تامین شود.

وی تاکید کرد: امروز اگر در زمینه تامین خوراک سرمایه‌گذاری و حرکت نکنیم به سمت کاهش تولید می‌رویم و اگر در این زمینه گام برداریم به سمت رشد تولید می‌رویم. رشد تولید موتور محرکه اقتصاد کشور است.

مدیرعامل پتروشیمی بندر امام خمینی (ره) اقدام مناطق نفتخیز جنوب در توسعه میادین گازی را فرصتی تاریخی در جهت بالابردن ظرفیت تولید پتروشیمی‌ها عنوان‌کرد و گفت: شرکت مناطق نفتخیز جنوب باید ضرورت‌های سرمایه‌گذاری، ریسک‌ها و مشوق‌های خود را به روشنی اعلام کند چراکه ما آمادگی ورود برای این سرمایه‌گذاری را دارا هستیم و از آن استقبال می‌کنیم.

مناطق نفتخیز جنوب طرح توسعه مدیریت میادین مستقل گازی را در گستره عملیاتی خود در دستور کار قرار داد. با اجرای این طرح که توسعه ۱۶میدان را در برمی‌گیرد تولید میزان قابل توجهی گاز میسر می‌شود که می‌تواند جهت تامین نیاز تزریق، رفع کمبود خوراک صنایع پایین است و همچنین جبران بخشی از ناترازی گاز در کشور، مورد استفاده قرار گیرد.

علاوه بر این با توسعه میادین یادشده، مقدار قابل ملاحظه انواع میعانات گازی حاصل می شود که به عنوان منبع تامین کمبود خوراک مجتمع‌های پتروشیمی مدنظر بوده و قابل تخصیص به این مهم خواهد بود از این رو شرکت‌های پتروشیمی می‌توانند با سرمایه‌گذاری در امر توسعه میادین یادشده به ظرفیت های اسمی تولید خود دست یافته و علاوه بر بازپرداخت سرمایه از محل تهاتر با خوراک دریافتی، از سود ناشی از ارزش افزوده محصولات خود نیز منتفع می گردد.

طرح توسعه مخازن مستقل گازی شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب با هدف تامین بخشی از گاز مورد نیاز جهت تزریق در میادین نفتی و خوراک مورد نیاز صنایع پتروشیمی دارای دو سطح فعالیت است که در فعالیت های تحت الارضی جهت توسعه و مخازن فوق‌الذکر ۵۶ حلقه چاه توسعه‌ای حفاری و هشت چاه موجود تعمییر می‌شود.

تولید ۱۲۸۰ میلیون فوت مکعب در روز گاز غنی، جمع آوری ۲۶۴ میلیون فوت مکعب در روز گازهای همراه تولیدی سایر میادین، تولید ۱۲۳۷ میلیون فوت مکعب در روز گاز سبک، تولید ۹۴ هزار بشکه مایعات/ نفتا در روز، تولید ۹۱ هزار بشکه اتان پلاس در روز از جمله محصولات این طرح به شمار می‌رود.

http://tejaratava.ir/?p=87702

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.