• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
2
در دومین اجلاس سراسری مدیران ارزش آفرین تأکید شد (+ فیلم )

منابع انسانی ، رمز موفقیت مدیران ارزش آفرین است / مدیران ارزش آفرین باید صندوق پس انداز بحران برای مجموعه هایشان داشته باشند

  • کد خبر : 66157
  • ۲۹ مهر ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۰
منابع انسانی ، رمز موفقیت مدیران ارزش آفرین است / مدیران ارزش آفرین باید صندوق پس انداز بحران برای مجموعه هایشان داشته باشند
دومین اجلاس سراسری مدیران ارزش آفرین با رویکرد توسعه تولید دانش بنیان و اشتغالزایی پایدار واحدهای صنعتی و اقتصادی، عصر روز سه شنبه ۲۶ مهر ۱۴۰۱ در مرکز همایش های بین المللی صداوسیما برگزار شد.

به گزارش تجارت آوا، دومین اجلاس سراسری مدیران ارزش آفرین با رویکرد توسعه تولید دانش بنیان و اشتغالزایی پایدار واحدهای صنعتی و اقتصادی، عصر روز سه شنبه ۲۶ مهر ۱۴۰۱ در مرکز همایش های بین المللی صداوسیما برگزار شد.

« سامان کریمی شاد»  دکترای مدیریت کسب و کار در ابتدای این همایش  به ارائه راهکارهایی در دوران بحران پرداخت و گفت:  در ماه های اخیر با توجه به محدودیت های اینترنتی با  مشکل عرضه  و اینترنت روبرو هستیم، از لحاظ علم تجارت اینکه همه کسب و کارها در فضای مجازی و پلتفرم های خارجی باشد اشتباه است.

وی افزود : یکی از راههای مقابله با محدودیت های اینترنتی این روزها وب سایت و وب لینک ها است،حال، اقتصاد ما در سه ماهه پاییز به علت قطعی اینترنت پیشرفتی نخواهد داشت و در حوزه صنعت بدتر هم می شود، یکی از ویژگی مدیران ارزش آفرین در این دوران آن است که به پیشرفت زیرمجموعه هایشان کمک کنند.

وی با تأکید بر اینکه حال اقتصاد جهان بد است افزود: مردمان موثر، عامل پیشرفت های اقتصادی جهان هستند، چالش‌های پیش روی جهان در آینده تورم نخواهد بود ، بلکه  پول های زیادی است که تولید شده ، زمانی که  تولید کم شود  تعدیل نیرو داریم و می بایست با آن مقابله کنیم.

« کریمی شاد » با بیان اینکه می بایست مدیران ظرفیت های جدید صادراتی ایجاد کنند ادامه داد: مدیران ارزش آفرین باید صندوق پس انداز بحران برای مجموعه هایشان داشته باشند تا از  رکود و تعدیل نیرو جلوگیری کنند.

بهترین بازار برای سرمایه گذارانی که تازه وارد بازارهای تجاری می شوند بازار عراق ، افغانستان و پاکستان است

« قربانی فراز » مدیر کل دفتر نوسازی، تحول و فناوری اطلاعات سازمان توسعه تجارت ایران نیز در این همایش گفت: در کسب و کارها، ارزش آفرینی زمانی است که ارائه خدمات سود آوری داشته و به حدی برسد که تولیدکننده کالاها و خدماتش را به کشورهای های بین المللی عرضه کند.

وی با پرسش این سؤال که چطور می توانیم در بازارهای بین‌المللی حضور داشته باشیم ؟ افزود: در سال های اخیر کشور ما واردات زیاد و صادرات کمی داشته ، شرکای تجاری ما در این سالها بیشتر کشورهای چین ، امارات متحده عربی، ترکیه، هند، افغانستان، پاکستان ، عمان و اندونزی بودند که بیشتر  مشتری مشتقات نفتی و مقاصد صادراتی ما بودند.

« قربانی فراز » با تأکید بر اینکه بهترین بازار برای سرمایه گذارانی که تازه وارد بازارهای تجاری می شوند بازار عراق ، افغانستان و پاکستان است خاطرنشان کرد : این سه بازار در حال حاضر بهترین بازارهای پیرامونی هستند که اگر در آن موفق بودید می توانید در بازارهای دوردست هم موفق باشید.

وی ادامه داد : شرکای وارداتی سال های اخیر ما چین ، ترکیه  بودند که صادرات و واردات ترازی  به هر دو داشتیم، کشورهای  عراق ، ترکیه ، افغانستان ، عمان و تایلند هم مقاصد صادراتی مناسبی برای شرکت های ارزش آفرین است، صادرات ما به این کشورها بیشتر پروپان ،گاز مایع، اتانول پلی اتیلن و مشتقات نفتی بوده است.

مدیر کل دفتر نوسازی، تحول و فناوری اطلاعات سازمان توسعه تجارت ایران تصریح کرد : صنعت گوشی موبایل و لوازم جانبی  آن می تواند برای سرمایه گذاران ما بازار مناسبی باشد، بعد از پشت سرگذاشتن بازارهای پیرامونی، بهترین بازارهای رقابتی آفریقا و ۵۴ کشور پیرامون آن است، شرق آفریقا سودان ،تانزانیا، کنیا و آفریقای جنوبی می تواند هدف سرمایه گذاری ما باشد و می توانیم ظرفیت‌های های خوبی از نظر نقل و انتقال بین المللی داشته باشیم.

منابع انسانی ، رمز موفقیت مدیران ارزش آفرین است

« رامین اسدی » مدیرکل سرمایه گذاری و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از میهمانان این همایش با بیان اینکه قبل هر چیزی باید اشاره ای به بیکاری در کشور داشته باشیم گفت:  بیکاری ما در حال حاضر بیش از ۲ میلیون نفر است؛ خیلی ها کار می کنند اما امنیت شغلی ندارند، بحث منابع انسانی، رمز موفقیت مدیران ارزش آفرین است؛ آن چه عامل موفقیت مدیران است، ماشین و تکنولوژی نیست، بلکه افرادی هستند که با عشق کار  انجام می دهند.

در آینده نزدیک، ریال امروزی، وجود ندارد

« گرامی »، مدرس و استاد در حوزه آینده پژوهشی در این همایش به حوزه مدیریت و تحقیقات بازاریابی اشاره کرد و گفت: مدیران مجموعه ها  در خصوص بازاریابی چه قدر تحقیق کردند؟ مشتری  آنها در شش ماه دیگر چه می خواهد؟ چه تکنولوژی هایی وارد بازار ایران می شود؟ برای منابعی انسانی شما چه اتفاقی می افتد؟ تولید و بازار،در تمام عرصه ها با یک تحول بزرگ در دنیا روبرو هستیم.

وی ادامه داد : شرکت نوکیا چه کرد که نتوانست در بازار آینده جهانی باقی بماند؟ آمارهای  بین المللی نشان می دهد ۸۰ درصد شرکت امروزی دیگر وجود نخواهند داشت؛در حوزه پتروشیمی تغییرات بنیادین در راه است، آیا شما دانش های آینده را خواهید داشت؟

این مدرس عنوان کرد : آینده نگری و روش رویارویی شما با آینده چگونه خواهد بود؟ وقتی آینده را تحلیل می کنیم نمی دانیم چطور می بایست با آن برخورد کنیم؛ در گام نخست اول باید بنگاه آینده پژوهشی ایجاد شود، اطلاعات آینده مهم است، اگر رقیب ما اتفاقات آینده را بداند ما شکست خورده ایم.

وی افزود :  مدیران ارزش آفرین، آیا استراتژی منابع انسانی را نوشته اید؟ نکته مهم در ده سال آینده تکنولوژی منابع انسانی است که شما را موفق یا نابود می کند؛در آینده نزدیک ریال امروزی وجود ندارد؛ تا سه سال آینده باید این واحد پولی را تغییر دهیم.

« گرامی » با پرسش این سوال که بزرگترین دارایی شما چیست؟ ادامه داد : دارایی شما مشهود است یا نامشهود ، روی دارایی مشهودی چون پول، ملک و طلا نروید ، آینده آینده دارایی های غیرمشهود است؛ ما در ملک سقوط خواهیم داشت .قهوه و چای استراتژیک است،پس تا هفت سال  آینده به دنبال دارایی نامشهود باشید.

منابع انسانی ، رمز موفقیت مدیران ارزش آفرین است / مدیران ارزش آفرین باید صندوق پس انداز بحران برای مجموعه هایشان داشته باشند

کسانی که  قوانین می نویسند، درگیر قوانین دست و پاگیر نباشند

« اسفنانی » سخنگو و معاونت سازمان تعزیرات حکومتی در این همایش با بیان اینکه هر کسی در حوزه تولید قدمی بردارد ارزشمند است افزود: امروزه نابسامانی امور را شاهد هستیم؛ بوروکراسی های مختلفی در کشور حاکم است، شاهد هستیم قوانین مصوب از آن پویایی و توانمندی برخوردار نیست، نخبگان ما که نقش آفرینان هستند و بویژه نمایندگان و مردم ما تعیین کننده هستند.

وی تصریح کرد : سیستم قانونگذار ما چه مشکلاتی بوجود آورده ، تامل برانگیز است، در بحث مالیات ۷۰۰ مورد قانونگذاری برای تولیدکنندگان و صادرات کنندگان در جاهای مختلف داریم ببینند مشکل کجاست؟ قوانین مطرود و منسوخ را جدا و جایگزین کنیم.

 اسفنانی ادامه داد : قانون مصوب ما در حوزه تجارت مربوط به سال ۱۳۴۷ است، باید در آینده، پژوهشی دیده شود، تنوع و تعدد قوانین و قانون نویسی، تعدد مراجع قانون گذاری اینها باید فکری به حالشان شود ، مجلسی در  آینده تشکیل دهیم تا قوانینی مصوب کنند که ایرادات نداشته نباشد، کسانی که قوانین می نویسند درگیر قوانین دست و پاگیر نباشند.

پایش پدافند بحث اصلی همه سازمان های کشور است

در ادامه این همایش علیرضا مبارک، معاون سازمان پدافند غیرعامل کشور به تعریف پدافند غیرعامل، ماموریت ها و اهداف آن پرداخت و گفت : در گذشته نام این سازمان دفاع غیرنظامی بوده و با فرمان رهبر انقلاب ۸ آبان ۱۳۸۲ تشکیل و فعالیت قانونی‌ا ش را آغاز کرد، پدافند غیرعامل چیست؟ رهبری تعبیر زیبایی را ارائه دادند؛  از درون ما را مصون می کند و هدف اصلی آن حفظ سرمایه‌های های ملی و خدمات رسانی به مردم در زمان حادثه است.

وی ادامه داد : در ماموریت های پدافند غیرعامل، اولین موضوع آموزش و فرهنگ سازی ، صیانت و کمک به اداره مردم است، تمرینات پدافند تحت عنوان مانور، موجب آمادگی در زمان بحران می شود، ما باید حملات را پایش کنیم،، پایش پدافند بحث اصلی همه سازمان های کشور است که در شرایط بحران باید به اداره مردم در بحران کمک کنیم.

یک سوم موتور اقتصادی کشور به دلیل نبود شرایط مناسب برای کارآفرینان از بین رفته است

« قوامی » معاونت حقوقی و امور مجلس وزارت امور اقتصادی و دارایی در این همایش با اشاره به اینکه تولید کالا و خدمات در رشد اقتصادی عواملی موثرند گفت: احوال اقتصاد احوال خوبی نیست، متوسط رشد اقتصادی ما در این سال‌ها پایین بوده است، در گروه صنایع، معادن و بخش های کشاورزی نوسان وجود دارد، وقتی رشد پایین است، لجام تورم را باید کشید ، به اندازه تورم دستمزد را افزایش ندهید بلکه قدرت خرید را بالا ببرید.

وی ادامه داد : در این شرایط تولید کنندگانی که عاشقند فعالیت می کنند ، در تورم زمان مفهوم ندارد، آلودگی و فساد، تعزیرات را هم نمی توان کنترل کرد، هرم نیازهای کار و بازار کار واژگون و برعکس است، سرمایه‌گذاری به گل نشسته است، در قانون کسب و کارها شرایط سختی ایجاد کردیم ، از سال ۱۲۸۵ تا امروز ۱۲ هزار قانون ایجاد کردیم ما ظرف ۲۰۰ سال ۱۴۰ هزار قانون تولید کردیم که ما را به نتیجه نرسانده است.

منابع انسانی ، رمز موفقیت مدیران ارزش آفرین است / مدیران ارزش آفرین باید صندوق پس انداز بحران برای مجموعه هایشان داشته باشند

وی ادامه داد : در بحث مالیات، اعتقاد ندارم از تورم مالیات نگیریم، پول های بی حساب بانک ها را باید حذف کرد، وقتی مالیات افزایش پیدا کند تولید و اشتغال هم افزایش می یابد، اگر این موانع برداشته شود اشتغال و تولید دانش بنیان در ایران و جهان دیده می شود ، شرایط برای کارآفرینان خوب نیست، یک سوم موتور اقتصادی کشور به دلیل نبود شرایط مناسب برای کارآفرینان از بین رفته است.

قوانین می بایست تغییر کند

« کاظم خلفی » معاون حقوقی و امور مجلس شورای عالی استان‌های کشور با تأکید بر اینکه ۴۳ سال پیش اولین شرکت دانش بنیان ظهور پیدا کرد گفت:  بعد از سال ۱۳۸۹ قانون دانش بنیان را تصویب کردیم و توسط رهبر انقلاب مورد تاکید قرار گرفت، تا زمانی که نگاه دولت ها تغییر نکند این مشکل وجود دارد، چون به مقام علم توجیه نشدیم و به علم نگاه درستی نداشتیم و باید  قوانین  تغییر کند.

کد خبر: ۵۲۱۸۱تاریخ انتشار : ۴۳ : ۱۳ – ۲۸ مهر ۱۴۰۱فرهنگی  >>  جامعهپدر دومین اجلاس سراسری مدیران ارزش آفرین تأکید شد (+ فیلم )

منابع انسانی ، رمز موفقیت مدیران ارزش آفرین است / مدیران ارزش آفرین باید صندوق پس انداز بحران برای مجموعه هایشان داشته باشند

به گزارش دیباچه ،دومین اجلاس سراسری مدیران ارزش آفرین با رویکرد توسعه تولید دانش بنیان و اشتغالزایی پایدار واحدهای صنعتی و اقتصادی، عصر روز سه شنبه ۲۶ مهر ۱۴۰۱ در مرکز همایش های بین المللی صداوسیما برگزار شد.

« سامان کریمی شاد»  دکترای مدیریت کسب و کار در ابتدای این همایش  به ارائه راهکارهایی در دوران بحران پرداخت و گفت:  در ماه های اخیر با توجه به محدودیت های اینترنتی با  مشکل عرضه  و اینترنت روبرو هستیم، از لحاظ علم تجارت اینکه همه کسب و کارها در فضای مجازی و پلتفرم های خارجی باشد اشتباه است.

منابع انسانی ، رمز موفقیت مدیران ارزش آفرین است / مدیران ارزش آفرین باید صندوق پس انداز بحران برای مجموعه هایشان داشته باشند

وی افزود : یکی از راههای مقابله با محدودیت های اینترنتی این روزها وب سایت و وب لینک ها است،حال، اقتصاد ما در سه ماهه پاییز به علت قطعی اینترنت پیشرفتی نخواهد داشت و در حوزه صنعت بدتر هم می شود، یکی از ویژگی مدیران ارزش آفرین در این دوران آن است که به پیشرفت زیرمجموعه هایشان کمک کنند.

وی با تأکید بر اینکه حال اقتصاد جهان بد است افزود: مردمان موثر، عامل پیشرفت های اقتصادی جهان هستند، چالش‌های پیش روی جهان در آینده تورم نخواهد بود ، بلکه  پول های زیادی است که تولید شده ، زمانی که  تولید کم شود  تعدیل نیرو داریم و می بایست با آن مقابله کنیم.

« کریمی شاد » با بیان اینکه می بایست مدیران ظرفیت های جدید صادراتی ایجاد کنند ادامه داد: مدیران ارزش آفرین باید صندوق پس انداز بحران برای مجموعه هایشان داشته باشند تا از  رکود و تعدیل نیرو جلوگیری کنند.

بهترین بازار برای سرمایه گذارانی که تازه وارد بازارهای تجاری می شوند بازار عراق ، افغانستان و پاکستان است

« قربانی فراز » مدیر کل دفتر نوسازی، تحول و فناوری اطلاعات سازمان توسعه تجارت ایران نیز در این همایش گفت: در کسب و کارها، ارزش آفرینی زمانی است که ارائه خدمات سود آوری داشته و به حدی برسد که تولیدکننده کالاها و خدماتش را به کشورهای های بین المللی عرضه کند.

وی با پرسش این سؤال که چطور می توانیم در بازارهای بین‌المللی حضور داشته باشیم ؟ افزود: در سال های اخیر کشور ما واردات زیاد و صادرات کمی داشته ، شرکای تجاری ما در این سالها بیشتر کشورهای چین ، امارات متحده عربی، ترکیه، هند، افغانستان، پاکستان ، عمان و اندونزی بودند که بیشتر  مشتری مشتقات نفتی و مقاصد صادراتی ما بودند.Play Videoکد ویدیودانلودفیلم اصلیکیفیت ۴۲۶

« قربانی فراز » با تأکید بر اینکه بهترین بازار برای سرمایه گذارانی که تازه وارد بازارهای تجاری می شوند بازار عراق ، افغانستان و پاکستان است خاطرنشان کرد : این سه بازار در حال حاضر بهترین بازارهای پیرامونی هستند که اگر در آن موفق بودید می توانید در بازارهای دوردست هم موفق باشید.

وی ادامه داد : شرکای وارداتی سال های اخیر ما چین ، ترکیه  بودند که صادرات و واردات ترازی  به هر دو داشتیم، کشورهای  عراق ، ترکیه ، افغانستان ، عمان و تایلند هم مقاصد صادراتی مناسبی برای شرکت های ارزش آفرین است، صادرات ما به این کشورها بیشتر پروپان ،گاز مایع، اتانول پلی اتیلن و مشتقات نفتی بوده است.

مدیر کل دفتر نوسازی، تحول و فناوری اطلاعات سازمان توسعه تجارت ایران تصریح کرد : صنعت گوشی موبایل و لوازم جانبی  آن می تواند برای سرمایه گذاران ما بازار مناسبی باشد، بعد از پشت سرگذاشتن بازارهای پیرامونی، بهترین بازارهای رقابتی آفریقا و ۵۴ کشور پیرامون آن است، شرق آفریقا سودان ،تانزانیا، کنیا و آفریقای جنوبی می تواند هدف سرمایه گذاری ما باشد و می توانیم ظرفیت‌های های خوبی از نظر نقل و انتقال بین المللی داشته باشیم.

منابع انسانی ، رمز موفقیت مدیران ارزش آفرین است

« رامین اسدی » مدیرکل سرمایه گذاری و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از میهمانان این همایش با بیان اینکه قبل هر چیزی باید اشاره ای به بیکاری در کشور داشته باشیم گفت:  بیکاری ما در حال حاضر بیش از ۲ میلیون نفر است؛ خیلی ها کار می کنند اما امنیت شغلی ندارند، بحث منابع انسانی، رمز موفقیت مدیران ارزش آفرین است؛ آن چه عامل موفقیت مدیران است، ماشین و تکنولوژی نیست، بلکه افرادی هستند که با عشق کار  انجام می دهند.

در آینده نزدیک، ریال امروزی، وجود ندارد

« گرامی »، مدرس و استاد در حوزه آینده پژوهشی در این همایش به حوزه مدیریت و تحقیقات بازاریابی اشاره کرد و گفت: مدیران مجموعه ها  در خصوص بازاریابی چه قدر تحقیق کردند؟ مشتری  آنها در شش ماه دیگر چه می خواهد؟ چه تکنولوژی هایی وارد بازار ایران می شود؟ برای منابعی انسانی شما چه اتفاقی می افتد؟ تولید و بازار،در تمام عرصه ها با یک تحول بزرگ در دنیا روبرو هستیم.

وی ادامه داد : شرکت نوکیا چه کرد که نتوانست در بازار آینده جهانی باقی بماند؟ آمارهای  بین المللی نشان می دهد ۸۰ درصد شرکت امروزی دیگر وجود نخواهند داشت؛در حوزه پتروشیمی تغییرات بنیادین در راه است، آیا شما دانش های آینده را خواهید داشت؟

این مدرس عنوان کرد : آینده نگری و روش رویارویی شما با آینده چگونه خواهد بود؟ وقتی آینده را تحلیل می کنیم نمی دانیم چطور می بایست با آن برخورد کنیم؛ در گام نخست اول باید بنگاه آینده پژوهشی ایجاد شود، اطلاعات آینده مهم است، اگر رقیب ما اتفاقات آینده را بداند ما شکست خورده ایم.

وی افزود :  مدیران ارزش آفرین، آیا استراتژی منابع انسانی را نوشته اید؟ نکته مهم در ده سال آینده تکنولوژی منابع انسانی است که شما را موفق یا نابود می کند؛در آینده نزدیک ریال امروزی وجود ندارد؛ تا سه سال آینده باید این واحد پولی را تغییر دهیم.

« گرامی » با پرسش این سوال که بزرگترین دارایی شما چیست؟ ادامه داد : دارایی شما مشهود است یا نامشهود ، روی دارایی مشهودی چون پول، ملک و طلا نروید ، آینده آینده دارایی های غیرمشهود است؛ ما در ملک سقوط خواهیم داشت .قهوه و چای استراتژیک است،پس تا هفت سال  آینده به دنبال دارایی نامشهود باشید.

منابع انسانی ، رمز موفقیت مدیران ارزش آفرین است / مدیران ارزش آفرین باید صندوق پس انداز بحران برای مجموعه هایشان داشته باشند

کسانی که  قوانین می نویسند، درگیر قوانین دست و پاگیر نباشند

« اسفنانی » سخنگو و معاونت سازمان تعزیرات حکومتی در این همایش با بیان اینکه هر کسی در حوزه تولید قدمی بردارد ارزشمند است افزود: امروزه نابسامانی امور را شاهد هستیم؛ بوروکراسی های مختلفی در کشور حاکم است، شاهد هستیم قوانین مصوب از آن پویایی و توانمندی برخوردار نیست، نخبگان ما که نقش آفرینان هستند و بویژه نمایندگان و مردم ما تعیین کننده هستند.

وی تصریح کرد : سیستم قانونگذار ما چه مشکلاتی بوجود آورده ، تامل برانگیز است، در بحث مالیات ۷۰۰ مورد قانونگذاری برای تولیدکنندگان و صادرات کنندگان در جاهای مختلف داریم ببینند مشکل کجاست؟ قوانین مطرود و منسوخ را جدا و جایگزین کنیم.

 اسفنانی ادامه داد : قانون مصوب ما در حوزه تجارت مربوط به سال ۱۳۴۷ است، باید در آینده، پژوهشی دیده شود، تنوع و تعدد قوانین و قانون نویسی، تعدد مراجع قانون گذاری اینها باید فکری به حالشان شود ، مجلسی در  آینده تشکیل دهیم تا قوانینی مصوب کنند که ایرادات نداشته نباشد، کسانی که قوانین می نویسند درگیر قوانین دست و پاگیر نباشند.

پایش پدافند بحث اصلی همه سازمان های کشور است

در ادامه این همایش علیرضا مبارک، معاون سازمان پدافند غیرعامل کشور به تعریف پدافند غیرعامل، ماموریت ها و اهداف آن پرداخت و گفت : در گذشته نام این سازمان دفاع غیرنظامی بوده و با فرمان رهبر انقلاب ۸ آبان ۱۳۸۲ تشکیل و فعالیت قانونی‌ا ش را آغاز کرد، پدافند غیرعامل چیست؟ رهبری تعبیر زیبایی را ارائه دادند؛  از درون ما را مصون می کند و هدف اصلی آن حفظ سرمایه‌های های ملی و خدمات رسانی به مردم در زمان حادثه است.

وی ادامه داد : در ماموریت های پدافند غیرعامل، اولین موضوع آموزش و فرهنگ سازی ، صیانت و کمک به اداره مردم است، تمرینات پدافند تحت عنوان مانور، موجب آمادگی در زمان بحران می شود، ما باید حملات را پایش کنیم،، پایش پدافند بحث اصلی همه سازمان های کشور است که در شرایط بحران باید به اداره مردم در بحران کمک کنیم.

یک سوم موتور اقتصادی کشور به دلیل نبود شرایط مناسب برای کارآفرینان از بین رفته است

« قوامی » معاونت حقوقی و امور مجلس وزارت امور اقتصادی و دارایی در این همایش با اشاره به اینکه تولید کالا و خدمات در رشد اقتصادی عواملی موثرند گفت: احوال اقتصاد احوال خوبی نیست، متوسط رشد اقتصادی ما در این سال‌ها پایین بوده است، در گروه صنایع، معادن و بخش های کشاورزی نوسان وجود دارد، وقتی رشد پایین است، لجام تورم را باید کشید ، به اندازه تورم دستمزد را افزایش ندهید بلکه قدرت خرید را بالا ببرید.

وی ادامه داد : در این شرایط تولید کنندگانی که عاشقند فعالیت می کنند ، در تورم زمان مفهوم ندارد، آلودگی و فساد، تعزیرات را هم نمی توان کنترل کرد، هرم نیازهای کار و بازار کار واژگون و برعکس است، سرمایه‌گذاری به گل نشسته است، در قانون کسب و کارها شرایط سختی ایجاد کردیم ، از سال ۱۲۸۵ تا امروز ۱۲ هزار قانون ایجاد کردیم ما ظرف ۲۰۰ سال ۱۴۰ هزار قانون تولید کردیم که ما را به نتیجه نرسانده است.

منابع انسانی ، رمز موفقیت مدیران ارزش آفرین است / مدیران ارزش آفرین باید صندوق پس انداز بحران برای مجموعه هایشان داشته باشند

وی ادامه داد : در بحث مالیات، اعتقاد ندارم از تورم مالیات نگیریم، پول های بی حساب بانک ها را باید حذف کرد، وقتی مالیات افزایش پیدا کند تولید و اشتغال هم افزایش می یابد، اگر این موانع برداشته شود اشتغال و تولید دانش بنیان در ایران و جهان دیده می شود ، شرایط برای کارآفرینان خوب نیست، یک سوم موتور اقتصادی کشور به دلیل نبود شرایط مناسب برای کارآفرینان از بین رفته است.

قوانین می بایست تغییر کند

« کاظم خلفی » معاون حقوقی و امور مجلس شورای عالی استان‌های کشور با تأکید بر اینکه ۴۳ سال پیش اولین شرکت دانش بنیان ظهور پیدا کرد گفت:  بعد از سال ۱۳۸۹ قانون دانش بنیان را تصویب کردیم و توسط رهبر انقلاب مورد تاکید قرار گرفت، تا زمانی که نگاه دولت ها تغییر نکند این مشکل وجود دارد، چون به مقام علم توجیه نشدیم و به علم نگاه درستی نداشتیم و باید  قوانین  تغییر کند.

صد نفر در حوزه مدیریت و کسب کار آفرینی معرفی شدند

مازیار علی نیا زارع دبیر اجرایی دومین اجلاس سراسری مدیران ارزش آفرین با رویکرد توسعه تولید دانش بنیان و اشتغالزایی پایدار واحدهای صنعتی و اقتصادی درخصوص این همایش گفت: دوره اول این همایش از سال ۱۴۰۰ برحسب عملکرد ارزش آفرینی مدیران مجموعه های توانمند کشور که در شرایطی تحریمی مولد بودند و به چرخه اقتصاد کمک کردند از همه بخش های تولیدی و صنعتی ارزیابی و پایش شدند.

منابع انسانی ، رمز موفقیت مدیران ارزش آفرین است / مدیران ارزش آفرین باید صندوق پس انداز بحران برای مجموعه هایشان داشته باشند

وی افزود : صد نفر از چهارصد مجموعه در سامانه براساس شاخص های ارزیابی و هیات داوران در حوزه مدیریت و کسب کار آفرینی معرفی شدند و در این همایش از آنها تقدیر و قدردانی شد.

http://tejaratava.ir/?p=66157

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.