• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
3

معرفی ۱۰ ایده برگزیده تامین مسکن

  • کد خبر : 21123
  • ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۱
معرفی ۱۰ ایده برگزیده تامین مسکن

۱۰ ایده برگزیده مسابقه توانمندسازی در تامین مسکن که با همکاری بانک مسکن و شرکت هنر و معماری ایوان مهر ایرانیان، برگزار شد، معرفی شدند.

به گزارش تجارت آوا ، محمد سعید ایزدی، مدیرعامل شرکت هنر و معماری ایوان مهر ایرانیان و دبیر مسابقه توانمندسازی در تامین مسکن با تشریج جزییات این مسابقه به خبرنگار پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا، اعلام کرد: این مسابقه با همکاری بانک مسکن و شرکت هنر و معماری ایوان مهر ایرانیان، به عنوان دبیرخانه برگزاری این مسابقه، شامل دو مرحله بود که هم‌اکنون مرحله اول آن با معرفی ۱۰ ایده و ایده‌پرداز برگزیده به پایان رسیده است.

ایزدی افزود: این مسابقه در واقع در دو مرحله برگزار می‌شود که مرحله اول آن مربوط به ایده‌پردازی بود که برگزار شد و ایده‌های رسیده مورد ارزیابی و داوری و در نهایت انتخاب ایده‌های برتر قرار گرفت. بر این اساس، ۳۷ ایده از سوی ۵ داور این مسابقه، داوری شد و در مجموع ۱۰ نفر به مرحله دوم راه پیدا کردند. وی توضیح داد: به دلیل شیوع ویروس کرونا و محدودیت‌های ناشی از آن و همچنین فرا رسیدن ماه مبارک رمضان، هنوز مراسم اهدای جوایز به ایده‌پردازان برگزیده، برگزار نشده است.

دبیر مسابقه توانمندسازی در تامین مسکن با بیان اینکه ایده های ۶ برنده از مجموع ۱۰ ایده‌پرداز برگزیده، ماهیت طراحی دارد و ۴ برنده دیگر بیشتر در حوزه مدیریتی و تکنولوژی و اقتصادی اقدام به ارائه ایده کرده‌اند، خاطرنشان کرد: بانک مسکن اقدام به برگزاری جلسه با ۴ برنده ایده پرداز در حوزه مدیریتی، تکنولوژی و اقتصادی کرده است تا این ایده‌ها در مرحله اجرایی شدن قرار بگیرد و در واقع برای مرحله دوم در حال ورود به مذاکره هستند. همچنین برای ورود ۶ ایده برگزیده شده در حوزه طراحی، به مرحله دوم مسابقه، قرار است با گروه سرمایه‌گذاری مسکن وارد مذاکره شویم تا این ایده‌ها نیز به مرحله دوم مسابقه وارد شوند.

وی در تشریح اهداف برگزاری این مسابقه به هیبنا اعلام کرد: بانک مسکن با توجه به رسالت و ماموریت‌های خود به عنوان یک بانک تخصصی در حوزه مسکن و توسعه شهری،در چارچوب سند راهبردی و سیاست‌های ابلاغی اقدام به برگزاری مسابقه ایده وطراحی در حوزه مسکن قابل تامین برای اقشار مختلف اجتماع ، کرد. بنابراین از کلیه حرفه‌مندان، متخصصان، دانشگاهیان وسایر علاقه‌مندان دعوت به عمل آمد تا در این مسابقه شرکت کنند. کمیته‌ای مرکب از نمایندگان بانک مسکن به عنوان کارفرما و دبیرخانه مسابقه ( شرکت هنر و معماری ایوان مهر ایرانیان) تشکیل شد که هماهنگی و اجرای مراحل مختلف مسابقه را بر عهده گرفتند. در مرحله اول تعدادی از برنامه‌ها وایده‌های برتر که بتوانند راهکارهای تامین مسکن در دسترس در کشور را براساس تجارب گذشته، امکانات موجود و درس‌های جهانی و سایر عوامل پیشنهاد دهند، مورد انتخاب قرار گرفتند. در مرحله دوم نیز صاحبان این ایده‌ها با ارائه الگوها و پیشنهادات طراحی براساس ایده برتر منتخب در مرحله اول به رقابت می‌پردازند. در واقع هدف اصلی از برگزاری مرحله اول این مسابقه جمع‌آوری بهترین پیشنهادات و ایده‌ها از سوی صاحبنظران، متخصصان و اندیشمندان مسائل شهری برای کمک به حل معضل تامین مسکن گروه‌های مختلف ، به ویژه گروه‌های کم درآمد در شرایط کنونی ایران است.

ایزدی تاکید کرد: در مجموع در این مسابقه ۱۱۴ نفر ثبت نام کردند،۹۸ نفر احراز صلاحیت شدند و۳۷ ایده واصل شد که در مرحله اول مجموعا ۱۰ ایده از سوی هیئت داوران برگزیده شده و به مرحله دوم راه یافت.

به گفته وی در مجموع حدود ۹ معیار اصلی در داوری ایده‌های برگزیده به این مسابقه از سوی داوران مورد توجه قرار داشته است که از آن جمله می‌توان به انطباق با شرایط فرهنگی و الگوهای زیستی ایران، انطباق با قدرت خرید گروه‌های کم درآمد، عدم منتهی شدن به انباشت مسکن حمایتی در یک نقطه از شهر و پیدایش معضلات اجتماعی، برخورداری از قابلیت اجرا و امکان ساخت با توان و امکانات موجود ایران در عین توجه به فناوری‌های نوین جهانی اشاره کرد. همچنین امکان اجرای آسان و سریع، انطباق با موازین احترام به محیط زیست، قابلیت انطباق با شرایط مختلف اقلیمی ایران در هر چهار پهنه اصلی و حوزه‌های جغرافیایی مختلف و بهره‌گیری از ایده‌های خلاقانه ضمن احترام به زمینه های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی، از دیگر ملاک‌های داوری در این مسابقه بوده است.

ایزدی اعلام کرد: برگزیدگان مرحله «سه ایده برتر» عبارتند از علی اندجی گرمرودی با ایده توسعه فضاهای اشتراکی یا مشاع، مبتنی بر طراحی مدولار، منتخب شماره دوم شامل گروه علیرضا کریم‌پور و همکاران، با ایده مسکن انعطاف پذیر با اتکا به صنعت پیش‌ساختگی و ایده برتر شماره سه ایده ارائه شده از سوی نوید گنجی با موضوع پلتفرم آنلاین جمع‌سپاری برای ساخت مسکن اجتماعی.

همچنین صاحبان ۱۰ ایده منتخب مرحله اول مسابقه به ترتیب عبارتند از افشین اخلاص‌پور، علی اندجی گرمرودی، علیرضا هوبخت، گروه اسماء حجتی، گروه هامرز، گروه علیرضا کریم‌پور و همکاران و همچنین ایده‌های منتخب گروه دوم شامل رضا سیف‌اللهی، میثم نوروزی، نوید گنجی و شرکت طرح وساخت پارینه.

به کزارش هیبنا، هیات داوران این مسابقه ضمن تقدیر و تشکر از کلیه دست‌اندرکاران برگزاری این مسابقه به ویژه مدیران و مسئولان بانک مسکن که در راستای ماموریت خود به عنوان یک بانک تخصصی – توسعه‌ای، شرایط لازم برای شرکت همه متخصصین را در موضوعی با این اهمیت فراهم کردند، از همه شرکت‌کنندگان تقدیر به عمل آورده و همچنین صاحبان ۵ ایده دیگر شامل گروه فائزه فضلی‌نژاد، مرکز مطالعات و تحقیقات ایران، گروه مهدی سلیمانی، گروه میثم معصومی و گروه وحید حائری را مشمول تقدیر و دریافت لوح افتخار می‌داند.

http://tejaratava.ir/?p=21123

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.