• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
4

معرفی بیش از ۴ هزار کیلومترمربع محدوده معدنی پلی متال و غیرفلزی

  • کد خبر : 43180
  • ۱۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۵
معرفی بیش از ۴ هزار کیلومترمربع محدوده معدنی پلی متال و غیرفلزی

در جلسه مدیرعامل شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران با معاون هماهنگی و امور اقتصادی استانداری لرستان، رییس سازمان صمت استان و معاونین مربوطه، اقدامات انجام شده در حوزه اکتشاف این استان مطرح شد.

 به گزارش تجارت آوا به نقل از روابط عمومی شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران، امیرعلی طاهرزاده با بیان این مطلب گفت: طرح پتانسیل یابی مواد معدنی استان لرستان به مساحتی بیش از ۲۸ هزار کیلومتر مربع توسط ایمپاسکو به نمایندگی از ایمیدرو در اواخر سال ۹۸ اغاز شد.
وی در ادامه افزود: طرح پتانسیل یابی مواد معدنی در دو فاز شناسایی و پیجویی در سطح استان لرستان انجام و منجر به معرفی ۴۷۲۵ کیلومتر مربع محدوده های پتانسیل دار معدنی فلزی پلی متال و غیر فلزی (بیتومین – گچ – نمک) شده است.
مدیرعامل شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران خاطر نشان کرد: با پایان مطالعات اکتشافی، تشریفات اداری صدور مجوزهای معدنی برای پتانسیل های معدنی فلزی (۷۵۰ کیلومتر مربع) و پتانسیل غیر فلزی بیتومین (۲۷۷۰ کیلومتر مربع) در دستور کار این شرکت قرار دارد.
طاهرزاده تصریح کرد: پس از صدور مجوزهای معدنی و تکمیل مطالعات اکتشافی فاز عمومی و تفصیلی در محدوده های مورد درخواست، پتانسیل های معدنی در استان لرستان معرفی و فرآیند جذب سرمایه گذار انجام خواهد شد.
وی در خاتمه با اشاره به کارخانه در حال احداث آهک هیدراته گفت: انجام فعالیت های اکتشافی در قالب دو پروانه اکتشاف سنگ آهک متعلق به شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران در شهرستان پلدختر جهت تامین خوراک کارخانه آهک هیدراته در حال انجام است.

http://tejaratava.ir/?p=43180

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.