• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
7
در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد

مراقب کلاهبرداری های پیش فروش مسکن در فضای مجازی باشید

  • کد خبر : 51084
  • ۲۸ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۲
مراقب کلاهبرداری های پیش فروش مسکن در فضای مجازی باشید
مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های عمرانی تهران گفت: در فضای مجازی تبلیغاتی در رابطه با پیش فروش واحدهای با قیمت پایین منتشر شده که این خود می تواند زنگ خطری برای از بین رفتن سرمایه های مردم باشد.

آقای خشایار باقر پور گفت: طی دو تا سه سال گذشته ما شاهد افزایش جهشی قیمت مسکن بودیم که این امر زمینه ساز کاهش قدرت خرید مسکن در کشور شده است. همین امر باعث شد که برخی از افراد از اعتماد مردم به بخش تعاون سوء استفاده کنند و اقدام به پیش فروش واحد‌های مسکونی در شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی در قالب پیش فروش واحد‌ها با نرخ‌های بسیار پایین و غیر منطقی کنند.

به گفته مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های عمرانی تهران هم اکنون شاهد آن هستیم که ۵ تا ۶ مجموعه با فعالیت‌هایی که در این زمینه انجام می‌دهند تاکنون توانسته اند چند صد میلیارد تومان از سرمایه‌های مردم را جذب و اقدام به کلاه برداری کنند. این در حالی است که این پروژه‌ها اغلب فاقد اسناد مالکیت هستند.

او می‌گوید، در صورتی که مردم قصد سرمایه گذاری در این پروژه‌ها را دارند باید در ابتدا متقاضی اصل سند مالکیت را به صورت پشت و رو رویت کند و مطمئن شود که این سند در رهن بانک و یا بازداشتی نیست و همچنین استعلام سایر مجوزها مانند پروانه ساخت، مجوز پیش فروش و … را نیز باید از شهرداری و اداره کل راه و شهرسازی هر استان دریافت کند.

برای خرید و یا پیش فروش واحد مسکونی، تمامی دارایی و سرمایه افراد در این زمینه سرمایه گذاری می‌شوند و برای آنکه مردم در دادگاه‌ها سرگردان نشوند باید حتما چنین استعلام‌هایی را دریافت کنند. از سوی دیگر باید نظارت‌ها در این زمینه افزایش یابد.

یکی از بخش‌های تولید و عرضه مسکن بخش تعاون است که دولت در قالب تفاهم نامه‌هایی که با بخش‌های مختلف در این زمینه منعقد کرده نقش موثری در افزایش تولید مسکن داشته است.

http://tejaratava.ir/?p=51084

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.