• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
3

مدیر مجتمع گلندرود خبر داد: بهره‌برداری و استخراج از معدن زغال‌سنگ گلندرود آغاز شد

  • کد خبر : 71903
  • ۱۰ دی ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۷
مدیر مجتمع گلندرود خبر داد: بهره‌برداری و استخراج از معدن زغال‌سنگ گلندرود آغاز شد
مدیر مجتمع زغال‌سنگ گلندرود از آغاز روند بهره‌برداری و استخراج زغال‌سنگ از معدن گلندرود در آذر ماه با ظرفیت تولید سالانه ۵۰ هزار تن خبر داد.

به گزارش تجارت آوا به نقل از روابط عمومی ایمپاسکو، علیرضا فلاحتی مدیر مجتمع زغال‌سنگ گلندرود با اعلام این خبر توضیح داد: معدن زغال‌سنگ گلندرود از سال گذشته و طی قراردادی ۱۱ ساله به شرکت تجلی توسعه معادن و فلزات و شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات واگذار شده است.

وی با بیان اینکه از آبان ماه ۱۴۰۰ به مدت یک سال زمان تجهیز کارگاه و ده سال زمان بهره‌برداری بوده است، عنوان کرد: بر اساس آنچه که در قرارداد قید شده است، برای سال دوم قرارداد ۱۵ هزار تن، برای سال‌های سوم و چهارم هر کدام ۳۰ هزار تن و از سال پنجم به بعد طبق پروانه بهره‌برداری معدن استخراج ۵۰ هزار تن زغال‌سنگ خام در سال و پرداخت حق السهم به شرکت تهیه و تولید از جمله تعهدات راهبر در این معدن است.

فلاحتی تصریح کرد: مجری راهبر تاکنون در حین تجهیز و آماده سازی کارگاه بیش از هزار تن زغال‌سنگ خام استخراج کرده است.

گفتنی است معدن زغال‌سنگ گلندرود یکی از معادن قدیمی زیرزمینی در شمال کشور در استان مازندران در ۳۵ کیلومتری جنوب شهرستان نور واقع شده است. مطالعات اکتشافی معدن از سال ۱۳۱۵ شروع و  فعالیت معدنی آن در سال‌های مختلف ادامه یافت. زغالسنگ تولیدی این معدن جهت تامین سوخت کارخانه حریربافی شهر چالوس مورد استفاده قرار می‌گرفت. این معدن اکنون و پس از برگزاری هفت مرحله مزایده و به مدت یازده سال، به راهبر و سرمایه‌گذار واگذار شده است.

http://tejaratava.ir/?p=71903

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.