• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
1

مدیرعامل بانک ملی ایران: تغییرات گروه توسعه ملی بر مبنای الزامات بانکداری شرکتی است / لزوم واگذاری شرکت های زیرمجموعه با حفظ ارزش دارایی های بانک در برابر تورم

  • کد خبر : 62734
  • ۱۲ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۸
مدیرعامل بانک ملی ایران: تغییرات گروه توسعه ملی بر مبنای الزامات بانکداری شرکتی است / لزوم واگذاری شرکت های زیرمجموعه با حفظ ارزش دارایی های بانک در برابر تورم
مدیرعامل بانک ملی ایران با تاکید بر اینکه کنار گذاشتن برخی شرکت ها در بحث های مدیریتی و آزادسازی منابع آنها می تواند به خلق بنگاه های جدید بیانجامد، گفت: ایده ما واگذاری شرکت ها به بخش خصوصی با حفظ ارزش دارایی های بانک در برابر تورم و سرمایه گذاری منابع آنها در بخش های جدید است. ضمن اینکه تغییرات گروه توسعه ملی بر مبنای الزامات بانکداری شرکتی و تغییر در استراتژی ها در قالب فروش بخشی از بنگاه های زیرمجموعه است.

به گزارش تجارت آوا به نقل از  روابط عمومی بانک ملی ایران، در نشست امروز دکتر فرزین با اعضای هیات مدیره گروه توسعه ملی که قائم مقام مدیرعامل بانک، مدیر امور حوزه مدیریت و روابط عمومی و مدیر امور حراست نیز حضور داشتند، بهروز مرادی به عنوان عضو غیر موظف در هیات مدیره شرکت سرمایه گذاری گروه توسعه ملی به نمایندگی از بانک ملی ایران منصوب شد.
مدیرعامل بانک ملی ایران در این مراسم با بیان اینکه سال گذشته تلاطم هایی را در بخش مدیریت گروه توسعه ملی شاهد بودیم، گفت: برخی تغییرات ناخواسته بود اما از همان ابتدا تمام تلاش ما بر آن بود که اقدامات انجام شده بر اساس الزامات بانکداری شرکتی باشد.
وی افزود: در گروه توسعه ملی به دنبال ایجاد یک تغییر در الگوها، استراتژی ها و فرهنگ سازمانی بودیم که فروش بخشی از بنگاه های زیرمجموعه و ایجاد بنگاه های جدید در قالب همین تغییر استراتژی هاست.
فرزین تاکید کرد: در بانک به علت ساختار دولتی نمی توان شرکت ها را به خوبی مدیریت کرد و در این بخش، ایده ما واگذاری این بنگاه ها به بخش خصوصی است. ضمن اینکه در صورت ورود بانک به سرمایه گذاری حقوقی، این فرآیند می تواند توسط گروه توسعه ملی صورت گیرد چرا که از دانش کافی برخوردار بوده و بانک نیز می تواند صرفا به امورات بانکداری خود بپردازد.
وی با تاکید بر اینکه ارتباط مستمر بانک و گروه توسعه ملی باید ادامه دار باشد، بیان کرد: امیدوارم با انتخاب آقای مرادی در این سمت و حضور ایشان در گروه توسعه ملی شاهد تقویت فروش مجموعه ها در این شرکت و همچنین رشد سودآوری ها با سرمایه گذاری های جدید باشیم. ایشان بخش های بزرگی را در عرصه های اقتصادی کشور، مدیریت کرده اند و از طرفی گروه توسعه ملی نیز در صنعت هلدینگ داری دارایی های ارزشمندی دارد بنابراین باید افراد دارای استراتژی این بخش را مدیریت کنند.
همچنین ابوالفضل نجارزاده قائم مقام مدیرعامل بانک ملی ایران در این نشست گفت: آقای مرادی در بخش های مختلف و سطوح بالای اجرایی کشور منشاء خیر و برکت بوده و امیدواریم با این ترکیب جوان، شاهد رشد و توسعه هر چه بیشتر گروه توسعه ملی باشیم.
اکبر شبانی مدیر امور حراست نیز با بیان اینکه استفاده از مدیران پاکدست و اصلاح ساختار گروه توسعه ملی دو نکته مهم و ضروری است، گفت: خوشبختانه مدیران جدید در گروه توسعه ملی توجه ویژه ای به این دو اصل دارند. ضمن اینکه اگر اصلاح ساختارها صورت گیرد، هم مدیریتی تخصصی تر را شاهد خواهیم بود و هم اینکه در کنار مقابله با فساد، بهره بیشتری برای نظام و کشور حاصل خواهد شد.
در پایان، بهروز مرادی عضو غیر موظف در هیات مدیره شرکت سرمایه گذاری گروه توسعه ملی نیز ضمن قدردانی از مدیرعامل بانک ملی ایران به جهت حس اعتماد در تصدی خود گفت: این انتخاب موجبات افتخار و فصلی جدید در زندگی بنده خواهد بود و امیدوارم بتوانم دیدگاه دکتر فرزین که یک نگاه نو در بحث شرکت داری و تفسیری از اصل ۴۴ قانون است را پیاده کنم.

http://tejaratava.ir/?p=62734

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.