• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
2
در مراسم امضای تفاهمنامه سه جانبه مطرح شد؛

مدیرعامل بانک صنعت و معدن از تخصیص تسهیلات به بخش صنعت و معدن تا سقف ۱۲۰ هزار میلیارد ریال خبر داد

  • کد خبر : 13935
  • ۲۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۵
مدیرعامل بانک صنعت و معدن از تخصیص تسهیلات به بخش صنعت و معدن تا سقف ۱۲۰ هزار میلیارد ریال خبر داد
دكتر حسين مهري در مراسم امضاي تفاهمنامه همكاري سه جانبه اعلام کرد: در راستاي كمك به سرمايه گذاري و تامين مالي واحدهاي صنعتي و معدني و حمايت از اشتغال در اين بخش 120 هزار ميليارد ريال اعتبار در نظر گرفته شده است.

دکتر حسین مهری در مراسم امضای تفاهمنامه همکاری سه جانبه اعلام کرد: در راستای کمک به سرمایه گذاری و تامین مالی واحدهای صنعتی و معدنی و حمایت از اشتغال در این بخش ۱۲۰ هزار میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بانک صنعت و معدن، این تفاهمنامه سه جانبه با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت در حاشیه چهارمین جلسه شورای هماهنگی امور صنایع و فناوری‌های پیشرفته وزارت صمت روز دوشنبه بیستم بهمن ماه با موضوع اعطای تسهیلات صنعتی و معدنی بین وزارت صنعت، معدن و تجارت به نمایندگی سعید زرندی «معاون طرح و برنامه این وزارتخانه»، سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) به نمایندگی وجیه اله جعفری«معاون وزیر و رئیس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران» و بانک صنعت و معدن به نمایندگی دکتر حسین مهری «مدیر عامل بانک صنعت و معدن» منعقد گردید و بنابر آن مقرر شد، میزان سپرده گذاری شرکت های تابعه و وابسته ایمیدرو طی سه مرحله تا سقف ۳۰ هزار میلیارد ریال و با نرخ مصوب شورای پول و اعتبار در نزد بانک صنعت و معدن افزایش یابد.

همچنین میزان سپرده گذاری در مرحله اول از سوی شرکت های تابعه و وابسته ایمیدرو ۱۰ هزار میلیارد ریال تعیین شد که طبق مذاکره و توافق شرکت ها با بانک، سهم شرکت فولاد مبارکه اصفهان ۵۰۰۰ میلیارد ریال، شرکت ملی صنایع مس ایران ۲۵۰۰ میلیارد ریال و شرکتهای معدنی و صنعتی گل گهر وچادرملو هر کدام ۱۲۵۰ میلیارد ریال است و بانک متعهد شد در مرحله اول حداقل به نسبت ۴ برابر این سپرده گذاری و حداقل تا ۴۰ هزار میلیارد ریال اقدام به ارائه تسهیلات نموده و نهایتاً میزان اعتبار را در صورت همکاری شرکت های تابعه ایمیدرو تا سقف ۱۲۰ هزار میلیارد ریال افزایش دهد.

شناسایی، اولویت بندی و اعلام فهرست پروژه های مرتبط با زنجیره معدنی و صنایع معدنی از طریق کمیته ای مشترک بین ایمیدرو و معاونت طرح و برنامه وزارت صمت صورت می گیرد و حداقل ۵۰ درصد منابع مالی فوق به این حوزه تخصیص می یابد.

بر اساس این تفاهمنامه در بخش صنعت، اولویت بندی طرح ها با معاونت طرح و برنامه وزارت صمت خواهد بود.

فرآیند ثبت درخواست متقاضیان تسهیلات از این منابع، ارجاع به بانک صنعت و معدن و بررسی، تایید و پرداخت تسهیلات، در سامانه هماهنگ وزارت صمت پیاده سازی و عملیاتی خواهد شد.

از سوی دیگر با هدف تقویت گردش مالی بانک صنعت و معدن، مقرر گردید شرکت ها، بخشی از منابع گردش حساب فروش مربوط به بورس کالا را نیز از طریق درگاه بانک صنعت و معدن انجام دهند.

شایان ذکر است به منظور نظارت بر اجرای بندهای این تفاهمنامه، جلساتی به صورت ماهانه با حضور نمایندگان سه طرف تشکیل می‌شود تا ضمن نظارت بر تحقق اهداف این تفاهم نامه، گزارش عملکرد و چالش های مربوطه تهیه و برای بهبود عملکرد این تفاهم نامه و تحقق آن اقدام شود.

گفتنی است مدت این تفاهمنامه که به منظور استفاده از ظرفیت های مالی شرکت های مرتبط با وزارت صمت جهت تامین مالی واحدها و پروژه‌ها به امضا رسید برای یک دوره ۲۴ ماهه تعیین شد که طرفین متعهد شدند تمامی تعهدات خود را در این مدت به انجام برسانند.

http://tejaratava.ir/?p=13935

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.