• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
1

مدیرعامل بانک در چهارمین جلسه معین استان‌ها: ذات وجود پست بانک ایران، محرومیت زدایی و عدالت محوری در سطح کشور است/ عملکرد پست بانک ایران منطبق با استانداردهای روز دنیا است

  • کد خبر : 49352
  • ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۸
مدیرعامل بانک در چهارمین جلسه معین استان‌ها: ذات وجود پست بانک ایران، محرومیت زدایی و عدالت محوری در سطح کشور است/ عملکرد پست بانک ایران منطبق با استانداردهای روز دنیا است

بهزاد شیری مدیر عامل پست بانک ایران در چهارمین جلسه معین استان ها که عصر روز سه شنبه ۲۴ اسفندماه برگزار شد، جایگاه فعلی بانک را حاصل تلاش و فعالیت چندین ساله همکاران و مدیران دانست و گفت: امروز پست بانک ایران عملکرد مثبت و شفافی دارد که در یک شب به وجود نیامده و منطبق بر استانداردهای روز دنیا است که تلاش همه کارکنان بانک را در پشت سر خود دارد.

به گزارش تجارت آوا به نقل از  اداره کل روابط عمومی پست بانک ایران، شیری با تاکید بر اینکه سال ۱۴۰۰ با پشتیبانی‌ها و مانع زدایی ها شروع کردیم، خاطرنشان کرد: در بیرون سازمان، پشتیبانی از بخش تولیدی و مانع زدایی از کسب و کارهایی که ما در آن نقش داریم و در درون سازمان، واحدهای ستادی که تلاش می‌کنند که از همکارانی که در بخش اجرا فعال هستند پشتیبانی و در حوزه‌های مختلف مشکلات استان‌ها را به صورت مستقیم رصد می‌کنند و مسائلی که در حوزه کاری آنها قرار دارد را برطرف کرده و برای سایر مشکلات از سایر واحدها پیگیری لازم را انجام می‌دهند.
شیری با بیان اینکه شاهد پیگیری‌های متعددی همکاران ستادی برای رفع مشکلات استان‌ها بوده‌ام، اظهار کرد: برخی از این مشکلات به بنده منعکس و اگر مجوزهایی لازم بود صادر می‌شد و من نیز به سهم خود برای حل مشکلات استان‌ها تلاش کرده‌ام و این نشان می‌دهد که همدلی در بانک ایجاد شده و در آینده نیز این رابطه قوی‌تر از امروز خواهد بود.
وی افزود: وقتی امروز برخی موانع را از بین ببریم، فردا این مشکلات کمتر می‌شود ولی بانک در یک بازار رقابتی و پویا حرکت می کند و نباید تصور کنیم که مشکلات ما با گذشت زمان کمتر می‌شود بلکه مسائل متنوع‌تر شده و توقعات نظام اقتصادی از پست بانک ایران کاملا متفاوت می‌شود. 
مدیرعامل بانک با اشاره به اینکه شرایط فعلی بانک قابل مقایسه با چند سال گذشته نیست، خاطرنشان کرد: جایگاه امروز پست بانک ایران بسیار تغییر کرده و در آینده نیز به لحاظ ماهیت کاری و نوع ماموریتی که در حوزه‌های مختلف دارد این جایگاه ویژه‌تر می‌شود.
شیری افزود: ذات وجود پست بانک ایران، محرومیت زدایی و عدالت محوری در سطح کشور است که شعار اصلی دولت مردمی نیز محسوب می‌شود و هر قدم کارکنان بانک در کشور برای دستیابی به همین هدف است.
وی با بیان اینکه انتخابات در سطح کشور رخداد بزرگی بود که انجام شد، افزود: دستگاه‌های اجرایی شش ماه قبل و بعد از انتخابات منتظر تعیین تکلیف بودند، ولی بانک درگیر این موضوع نشد و امروز شاخص‌های عملکردی بانک در جایگاه خوبی قرار دارد زیرا همکاران ما در این بازه زمانی صحنه را به رقبا واگذار نکردند و دستاورد آن امروز این است که منابع مالی بانک در روز ۲۳ اسفند ماه به بیش از ۴۰۰ هزار میلیارد ریال رسیده است.
بالاترین مقام اجرایی بانک با اشاره به اینکه میثاق سازمانی ما هدف و ماموریت پست بانک ایران برای محرومیت زدایی در ارائه خدمات بانکی است و تمام کارکنان بانک یک دل و هم قسم هستند که به این هدف دست پیدا کنند، گفت: پست بانک ایران یکی از اولین دستگاه‌هایی بود که وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات دولت سیزدهم پس از انتصاب، برای دریافت گزارش عملکرد در آن حضور پیدا کرد و به گفته نزدیکان وی از گزارش دریافتی رضایت داشتند. همچنین معاون بانک، بیمه و شرکت‌های دولتی وزارت امور اقتصادی و دارایی نیز اعلام کردند که از عملکرد و شاخص‌های پست بانک ایران رضایت قلبی دارند.
 وی با بیان اینکه تمام مدیران کشور در سطوح ملی که دغدغه محرومیت زدایی و اقتصاد را دارند، فارغ از تمام گرایش‌ها از عملکرد بانک مشعوف می‌شوند، افزود: همکاران بانک در ستاد و اجرا می دانند که برای تغییر هر یک از شاخص‌ها در پست بانک ایران ساعت‌ها کار و تلاش انجام شده و امروز باید قدر این ثروت را بیش از پیش بدانیم.
شیری با تاکید بر اینکه امروز پست بانک ایران در جایگاهی قرار دارد که کوچکترین عملکرد منفی در بانک جبران ناپذیر است، تصریح کرد: تاکید بر پایش هر روز منابع، مصارف و شاخص‌های عملکردی برای این است که ریسک مدیریت نقدینگی نداشته باشیم زیرا جبران آن بسیار سخت است و درصدی از انحراف در این شبکه گسترده آسیب ایجاد می‌کند.
مدیرعامل بانک با اشاره به اینکه مدیران استانی و مناطق باید به عنوان مدیرعامل بانک در استان خود ایفای نقش کنند، گفت: حدود اختیارات در استان‌ها در حد بالا و کنترل‌های شبکه بالاتر از آن قرار دارد و بنابراین انتظار دارم که همکاران در استان‌ها فقط به عملیات مالی نپردازند، بلکه سیاست‌گذاری و راهبری که مسئولیت بسیار خطیری نیز هست را به بهترین نحو بر عهده بگیرند.
وی با بیان اینکه حضور در همه بازارهای مالی حتی با سود بیشتر استراتژی بانک نیست، اظهار کرد: پست بانک ایران با سایر بانک‌های کشور نخست تفاوت سیاستی، راهبردی و دوم تفاوت ذاتی دارد و امروز واحد بانکداری شرکتی در حوزه نوآورانه با هدف و ماموریتی که برای پست بانک ایران تعریف شده با همت معاون سازمان و برنامه ریزی مصوب و فعالیت خود را شروع می‌کند.
شیری با اشاره به اینکه باید برای فرهنگ‌سازی سازمانی تلاش بیشتری کنیم، گفت: امروز وقت و انرژی همه ما در اختیار بانک است و باید از آن استفاده بهتر و بهینه کنیم و نباید اجازه بدهیم که حاشیه‌ بر متن غلبه کند زیرا حرکت بانک را کند می‌کند.
بالاترین مقام اجرایی بانک، جایگاه فعلی بانک را حاصل تلاش و فعالیت چندین ساله همکاران و مدیران دانست و ادامه داد: امروز پست بانک ایران عملکرد مثبت و شفافی دارد که در یک شب به وجود نیامده و منطبق بر استانداردهای روز دنیا است که تلاش همه کارکنان بانک را در پشت سر خود دارد.
وی با تاکید بر اینکه ۱۴۰۱ سال بسیار متفاوتی با سال‌های گذشته خواهد بود، افزود: تا پیش از این تمام انرژی بانک بر روی کمیت منابع و مصارف بود ولی در سال‌های جدید تمرکز خود را بر روی کیفیت گذاشتیم و به منابع کیفی ۴۰۰ هزار میلیارد ریال و ۳۰۰ هزار میلیارد ریال بخش مصارف رسیدیم.
بر اساس این گزارش، مشکلات، موارد پیشنهادی و درخواست‌های پنج استان چهارمحال و بختیاری، خراسان جنوبی، خوزستان، زنجان و سمنان با حضور ویدئو کنفرانسی مدیران شعب استان‌ها و معین بررسی شد و مدیران مرتبط پاسخ‌های لازم را ارائه دادند.

http://tejaratava.ir/?p=49352

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.