• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
2

مدیرعامل ایمپاسکو مطرح کرد؛ صیانت از جان کارکنان اولویت ماست

  • کد خبر : 76859
  • ۲۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۱
مدیرعامل ایمپاسکو مطرح کرد؛ صیانت از جان کارکنان اولویت ماست

مدیرعامل شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران گفت: رعایت دقیق دستورالعمل‌های HSEE در شرکت‌ها و مجتمع‌های تابعه یک الزام است و سهل انگاری در این باره به هیچ عنوان پذیرفته نیست.

 به گزارش تجارت آوا به نقل از روابط عمومی ایمپاسکو، خدایار کریم‌نژاد مدیرعامل شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران در همایش سالیانه مدیران HSEE واحدهای تابعه عنوان کرد: همزمان با صیانت از ذخایر معدنی، صیانت از جان کارکنان نیز اولویت ماست، مسئولیت ایمنی و سلامت در حوزه راهبر نیز با مدیران این بخش است.

مدیرعامل ایمپاسکو عنوان کرد: مدیران HSEE مستقر در واحدهای تابعه موظف به پایش رعایت اصول ایمنی در واحدهای خود هستند تا به هر گونه اقدام غیرایمن، واکنش نشان دهند.

وی با بیان اینکه ایمنی و سلامت کارکنان باید به عنوان یکی از ضروریات مدنظر همه مجتمع‌ها باشد، تصریح کرد: اعتبارات لازم به جهت حفظ و ارتقای ایمنی و محیط زیست از این پس به میزان لازم در نظر گرفته می‌شود.

کریم‌نژاد با اشاره به ضرورت طراحی و به روز رسانی برنامه‌های ایمنی و سلامت خاطرنشان کرد: برای کسب عنوان معدن سبز و لزوم حفظ محیط زیست هر اندازه اعتبار مورد نیاز باشد، اختصاص داده خواهد شد و اساسا معدن سبز باید برای تمام معادن تابعه هدف‌گذاری شود.

وی همچنین تاکید کرد: یکی از عوامل بسیار مهم و تاثیرگذار در این زمینه کاهش آلاینده‌ها در معادن است که باید در پروژه‌های مطالعاتی حوزه ایمنی و سلامت بیش از پیش مدنظر قرار گیرد.

ایجاد فرهنگ ایمنی در محیط کار یک وظیفه است

پرهام خواجه پور مدیر ایمنی، بهداشت، محیط زیست و انرژی شرکت ایمپاسکو نیز در این نشست عنوان کرد: در طول یک سال گذشته اقدامات خوبی در حوزه ایمنی و محیط زیست داشته‌ایم که جدیدترین آن افتتاح سد باطله معدن طلای زرشوران است.

وی افزود: در این نشست بیش از آنکه قصد داشته باشیم برترین شرکت‌ها را در حوزه ایمنی و بهداشت انتخاب کنیم، قصد تقدیر از شرکت‌هایی داریم که طی یک سال گذشته در زمینه ارتقای سطح ایمنی واحدهای خود موفق بوده‌اند.

وی ادامه داد: ۳ واحد در طول یکسال گذشته عملکرد عالی، ۶ واحد عملکرد خوب، ۶ واحد متوسط و ۱۵ واحد در زمینه HSEE نیاز به صرف زمان و هزینه بیشتر برای ارتقای ایمنی خود دارند.

مدیر ایمنی و بهداشت ایمپاسکو با اشاره به ۷ قانون طلایی چشم انداز صفر که در پیش گرفتن آن باعث به صفر رسیدن تلفات جانی و آسیب‌ها می‌شود، توضیح داد: رهبری که همان نشان دادن تعهد مدیران ارشد در سازمان به اصول ایمنی، شناسایی خطرات، تعریف اهداف و توسعه برنامه‌ها، تضمین یک سیستم ایمن و سالم، ایمنی و سلامت در ماشین آلات و تجهیزات، بهبود شرایط و در نهایت سرمایه‌گذاری بر روی افراد می‌توان ایمنی را در شرکت‌های زیرمجموعه به شکل قابل توجهی افزایش داد.

وی گفت علیرغم افزایش کل ساعات کارکرد شرکت‌ها و مجتمع‌ها به ۳۲ میلیون ساعت، ضریب تکرار حوادث کاهش یافته است.

در پایان گفتنی است همایش مدیران HSEE واحدهای تابعه ایمپاسکو هر سال به منظور بررسی وضعیت ایمنی و سلامت شرکت و مجتمع‌ها برگزار می‌شود و در این مراسم از شرکت صنعتی و معدنی چادرملو، سپهر تجلی، مجتمع زغال‌سنگ گلندرود، مجتمع‌های طرح‌های اکتشافی سیستان و بلوچستان و شرکت گل‌گهر به عنوان راهبر مجتمع و همچنین شرکت زغال‌سنگ البرز مرکزی که در زمینه ارتقای سطح ایمنی عملکرد خوبی داشته‌اند با ارائه تندیس و لوح، تقدیر به عمل آمد.

http://tejaratava.ir/?p=76859

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.