• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
2

مدیران عامل جدید ۴ شرکت تابعه گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس منصوب شدند/ تلفیق جوانی، نخبگی، تجربه اجرایی و جهادی

  • کد خبر : 54930
  • ۱۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۱
مدیران عامل جدید ۴ شرکت تابعه گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس منصوب شدند/ تلفیق جوانی، نخبگی، تجربه اجرایی و جهادی
گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس -که دوران جدیدی از مدیریت را تجربه می‌کند- در مسیر تحولی خود با نگاه بر افزایش تولید، سودآوری و پیشرفت بیش از پیش در عرصه جهانی، چهار مدیرعامل جدید شرکت‌های تابعه خود را شناخت.

به گزارش تجارت آوا به نقل از روابط عمومی گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس، دکتر علی عسکری در احکام جداگانه‌ای، «دکتر رشید قانعی» را به عنوان مدیرعامل پترول، «دکتر سپهدار انصاری نیک» را به عنوان مدیرعامل پتروشیمی بندر امام، «مهندس محمدرضا کریمی» را به عنوان مدیرعامل پتروشیمی اروند و «دکتر حامد تجلی زاده» را به عنوان مدیرعامل شرکت ان. پی. سی اینترنشنال منصوب کرد؛ چهره‌هایی که در صنعت پتروشیمی و مجامع دانشگاهی شناخته شده هستند.

مدیرعامل گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس در این احکام، با قدردانی از زحمات و تلاش‌های خالصانه مدیران سابق این مجموعه ها، ابراز امیدواری کرده مدیران جدید به پشتوانه نخبگی، نیروی جوانی و داشتن تخصص و تجربه مفید و موفق مرتبط با حوزه مأموریت، در زمینه تحقق شعار سال و ارتباط سازنده و مناسب با شرکت‌های دانش بنیان، استفاده از فناوری‌های نوین در افزایش کمیت و کیفیت محصولات تولیدی و نیز به کارگیری نیروهای نخبه جوان و جهادی و استعدادها و ظرفیت‌های درون‌زا اهتمام جدی داشته باشند.

سپهدار انصاری، تبلور تجربه اجرایی و جهاد

مدیر عامل جدید پتروشیمی بندر امام -که ۲۸سال پیش به عنوان مهندس بهره‌برداری شرکت پتروشیمی بندر امام (واحد کلر آلکالی) فعالیت خود را در این صنعت آغاز کرد- دارای دکترای مدیریت دولتی رفتار سازمانی از دانشگاه علوم تحقیقات تهران، کارشناسی ارشد مهندسی شیمی از دانشکده فنی دانشگاه تهران و کارشناسی مهندسی شیمی صنایع و فرآیندهای گاز از دانشگاه صنعتی شریف است.
انصاری که پیش از این، مدیر عامل و عضو هیئت مدیره شرکت پتروشیمی مرجان بوده، در سمت‌هایی چون مشاور مدیر عامل و معاون مدیر عامل شرکت پتروشیمی شازند، عضو هیئت مدیره شرکت پتروشیمی نوری، مدیر عامل شرکت پتروشیمی جم، رئیس مجتمع و عضو هیئت مدیره شرکت پتروشیمی تندگویان، عضو هیئت مدیره شرکت پتروشیمی بوعلی سینا، رئیس بهره برداری و مدیر نصب و راه‌اندازی شرکت پتروشیمی تندگویان (فاز دوم)، رئیس راه اندازی و رئیس کارخانه شرکت پتروشیمی تندگویان (کارخانه PET فاز اول)، مهندس ارشد فرآیند شرکت پتروشیمی بندر امام (کارخانه پلی اتیلن سنگین)، مهندس برنامه ریزی و کنترل پروژه شرکت پتروشیمی بندر امام (کارخانه پلی اتیلن سنگین)، مهندس بهره‌برداری شرکت پتروشیمی بندر امام (واحد کلر آلکالی) فعالیت داشته است.
وی در دوران دفاع مقدس رزمنده نمونه تیپ ۴۸ فتح بوده است.

سکان «پترول» در دست مدیر نخبه جوان و فعال در حوزه دانش‌بنیان‌ها

«دکتر رشید قانعی» -که از نخستین انتصاب‌های دکتر علی عسکری در گروه صنایع پتروشیمی به عنوان دستیار در توسعه صنایع دانش بنیان و پایین دستی پتروشیمی به شمار می‌رود- از فارغ التحصیلان دانشگاه صنعتی شریف و جزو نخبگان کشوری است.
در کارنامه علمی و اجرایی این مدیر جوان و نخبه، حضور فعال در حوزه دانش بنیان‌ها و استارتاپ‌ها به چشم می‌خورد.
وی طی سال‌های گذشته در کنار معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و پارک‌های فناوری، تلاش فراوانی را برای داخلی‌سازی صنایع پتروشیمی و توسعه و حمایت از استارتاپ‌ها داشته است.
قانعی پیشتر مشاور برخی از هلدینگ‌های بزرگ صنعتی بوده و آشنایی خوبی با صنعت نفت و گاز کشور دارد.
دکتر قانعی مدیر پروژه چند اقدام بزرگ کشور در زمینه خودکفایی و اقتصاد دانش بنیان در صنایع نفت و گاز بوده است و حالا سکان پترول که بر صنایع تکمیلی و پایین دست متمرکز شده را در دست گرفته است.

«اروند» در دستان کریمی باتجربه و نام آشنا
محمدرضا کریمی -که ۱۹ سال در صنعت پتروشیمی سابقه دارد- در حالی مدیرعامل جدید پتروشیمی اروند شده است که از ابتدای سال ۱۳۸۹ تاکنون مدیر بازرگانی و در سه سال گذشته نیز دبیر هیأت مدیره این شرکت بوده است.
وی که در حال تدوین و دفاع از پایان‌نامه دکتری در رشته مدیریت بازرگانی است، مدرک فوق لیسانس مهندسی صنایع را از دانشگاه صنعتی امیرکبیر و مهندسی شیمی را از دانشگاه آزاد اسلامی اخذ کرده است.
او که در دستاوردهای سال‌های اخیر اروند از جمله تبدیل بدهی‌های ارزی زمان پروژه به ریال و تسویه آن‌ها، پیگیری اخذ تسهیلات و تسویه بدهی‌های ارزی و ریالی سال‌های گذشته، به ظرفیت‌رسانی پتروشیمی اروند و فروش محصولات به قیمت جهانی در بازارهای هدف شناسایی شده نقش داشته، کار خود را در این صنعت از سال ۱۳۸۲در پتروشیمی شهید تندگویان به عنوان معاون واحد و سرپرست شیفت بهره‌برداری آغاز کرد و در ۱۲ سال گذشته در رده‌های مختلف مدیریتی پتروشیمی اروند، منشأ اثر و تحول بوده است.

دوران جدید «ان پی سی اینترنشنال» با تجلی‌زاده نخبه و مجرب
دکتر حامد تجلی‌زاده، دانش آموخته مدیریت و بازرگانی از دانشگاه لیژ بلژیک، کارشناسی ارشد مدیریت اجرایی از دانشگاه علم و صنعت و مهندسی مکانیک از دانشگاه شیراز در حالی مدیرعامل جدید شرکت ان پی سی اینترنشنال شد که با توجه به دانش و سوابق بین‌المللی او می‌توان انتظار دوران جدیدی از فعالیت این شرکت را داشت.
او علاوه بر اینکه در هلدینگ توسعه سرمایه‌گذاری قدر مشاور مدیرعامل بوده، در هلدینگ‌های عقیق پارسیان و شیمی پایدار به عنوان معاون سرمایه‌گذاری و توسعه کسب و کار و در شرکت تاسیسات دریایی به عنوان مهندس مکانیک مشغول فعالیت بوده و در دانشگاه‌های معتبر بلژیک و هلند به عنوان محقق، مدیر پروژه و طراح فرایند توسعه کسب و کار فعالیت داشته است. وی همچنین برنده بورس ملی تحقیقات کشور بلژیک شده و درحوزه مدیریت سرمایه گذاری، مدیریت توسعه کسب و کار، ایجاد و مدیریت بنگاه اقتصادی، برنامه ریزی و مدیریت توسعه سازمان و پروژه، مدیریت سرمایه‌گذاری خطرپذیر، کارآفرینی در تکنولوژیهای نوین و مدیریت نوآوری و برنامه ریزی و مدیریت توسعه بازار دارای سوابق ارزنده‌ای است.

امید است این انتصابات، سرآغاز جهش و منشأ تحولات بزرگ در صنعت پتروشیمی به ویژه گروه موفق صنایع پتروشیمی خلیج فارس باشد.

http://tejaratava.ir/?p=54930

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.