• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
2

محمد زمانیان، معاون مالی فولاد سنگان : تولید و فروش گندله در فولاد سنگان

  • کد خبر : 72142
  • ۱۲ دی ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۶
محمد زمانیان، معاون مالی فولاد سنگان : تولید و فروش گندله در فولاد سنگان

شرکت صنایع معدنی فولاد سنگان برنامه تولید ۵ میلیون تن گندله و ۳/۵ میلیون تن کنسانتره را در سال ۱۴۰۱ خواهد داشت که با توجه به شرایط تولیدی، هدف دستیابی به ظرفیت اسمی در تولید کارخانه گندله سازی می باشد.

محمد زمانیان، معاون مالی شرکت فولاد سنگان در گفتگوی اختصاصی با روابط عمومی این شرکت  اعلام کرد :

با توجه به پایش های متوالی این شرکت، میزان تولید و فروش برنامه ریزی شده محقق و گفتنی است میزان رشد سود خالص و عملیاتی به ترتیب بیش از سیزده و بیست درصد پیش بینی می گردد.

معاون مالی فولاد سنگان ادامه داد : با توجه به بحران های جاری در دنیا، میزان تقاضای فولاد کاهش یافته که متعاقبا کاهش نرخ فولاد را در پی داشته و  نکته قابل توجه در این حوزه ، افزایش سودآوری فولاد سنگان است که نقطه قوت آن،  تولید پایدار کارخانه کنسانتره سازی است، که امسال نسبت به سال قبل افزایش تولید را پی داشته و افزایش ۱۳۸ درصدی تولید نسبت به مشابه سال قبل، از دلایل افزایش سودآوری فولاد سنگان خواهد بود .

وی به دیگر دلایل افزایش سودآوری اشاره کرد و  افزود : افزایش تولید، موجب کاهش بهای تمام شده گندله می گردد که این موجب افزایش سود آوری فولاد سنگان در حوزه تامین پایدار این محصول بوده و کاهش میزان قیمت سنگ، ریکاوری سنگ در بخش تولید از دیگر دلایل افزایش سودآوری فولاد سنگان است.

 چالش های حوزه سودآوری

اولین موضوع در حوزه  چالش های سودآوری ، حمل و نقل است  و با توجه به مشکلات حوزه زیرساختی ( ریلی و جاده ای) عدم توجه کافی به این حوزه استراتژیک،  بدون شک موجب اختلالات جدی در حوزه تولید و البته سودآوری خواهد شد.

معاون مالی فولاد سنگان با اشاره به مشکلات این حوزه یادآور شد :

تولید روزانه گندله در فولاد سنگان حدود ۱۸ الی ۲۰ هزار تن گندله بوده و  ارسال محصول نهایتا در روز ۱۰ هزار تن است ( بصورت جاده و ریلی)  که همواره بیش از هشت هزار تن محصول ( گندله) در پایل های ذخیره باقی مانده و اگر به موقع ارسال و فروخته نشود، بدون شک منابع مالی ما دچار مشکل شده و پروژه های توسعه ای و دیگر برنامه ها را مختل می کند.

وی با یادآور شدن دیگر موانع موجود، گفت : بی شک بحث تامین قطعات یدکی از موارد مورد تاکید در روند تولید است که فولاد سنگان با عنایت به تجارب شرکت های دانش بنیان و سازندگان بومی، بسیاری از قطعات را مهندسی معکوس نموده و البته  بعضی از قطعات،  نیازمند واردات است که بحث تامین ارز ،  انتقال ارز و ارسال محصول انتخاب شده از دیگرموانع روند تسریع در کار است .

 زمانیان در ادامه به سرمایه گذاری های فولاد سنگان اشاره کرد و افزود :

فولاد سنگان با توجه به سودآوری مناسب، سعی در تثبیت منابع و سرمایه گذاری در پروژه های  توسعه ای نموده که درافق چهار ساله ( در قالب برنامه های کوتاه مدت و بلند مدت) که در بخش ارزی و ریالی حدود ۳۲ هزار میلیارد تومان خواهد بود که در سال  ۱۴۰۱، حدود هشت هزار در طرح های زیرساختی و سرمایه ای خواهد بود .

معاون مالی فولاد سنگان در ادامه مباحث فوق ، اشاره کرد : در بخش زیرساخت ها ( تامین پایدار  برق، آب و گاز  مورد نظر خواهد بود که انشالله  بتوانیم تامین پایدار موارد ذکر شده را داشته باشیم و در بخش توسعه ای ( افزایش ظرفیت کارخانه گندله سازی، کارخانه کنسانتره هماتیت به ظرفیت ۲میلیون و پانصد هزار تن  و سرمایه گذاری در دیگر حوزه ها که انشالله در اطلاع رسانی خواهد شد.

وی  در پایان خاطر نشان کرد :  موارد اشاره شده در حوزه های سرمایه گذاری، به نظرم بایستی به فال نیک گرفته شود ، کما اینکه سرمایه گذاری های فولاد مبارکه در این منطقه در حوزه های  متفاوت موجب افزایش رفاه  عمومی که از اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی  است، شده که با تلاش و کوشش تمامی همکاران ، حمایت مدیریت محترم ، سرمایه گذاری متناسب و استفاده از منابع خدادادی  ، انشالله شاهد افزایش رونق اقتصادی در منطقه و کشور خواهد شد.

http://tejaratava.ir/?p=72142

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.