• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
0
رئیس جمهور طی بازدید از گروه صنعتی مپنا در روز کارگر:

مجموعه صنعتی مپنا افتخارآفرین و مایه مباهات کشور است

  • کد خبر : 83667
  • ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۲
مجموعه صنعتی مپنا افتخارآفرین و مایه مباهات کشور است
همزمان با یازدهم اردیبهشت و گرامیداشت روز کارگر، رئیس جمهور ضمن حضور در شرکت مهندسی و ساخت توربین مپنا (توگا)، از مرکز پایش نیروگاهی، نمایشگاه دستاوردهای فناورانه گروه مپنا، توربین پیشرفته کلاس F تمام ایرانی MGT-75 و عملیات آزمایش موتور هواپیمای مسافری بر روی بستر سامانه آزمایشی کاملا بومی بازدید کرد.

همزمان با حضور رئیس جمهور در گروه مپنا، یکی از پرکاربردترین انواع موتور هواپیماهای مسافری که برخی از قطعات آن ساخت ایران است، با سامانه آزمایش کاملا بومی با موفقیت آزمایش شد.
از دستاوردهای این سامانه می‌توان مهندسی سیستم کنترل و پروتکل های ارتباطی موتور هواپیما را نام برد که کاملا توسط متخصصان گروه مپنا توسعه یافته است. طراحی این سامانه به صورت متحرک این قابلیت را ایجاد کرده تا قطعات موتور در شرایط محیطی مختلف تست و مورد ارزیابی قرار گیرند تا امکان اخذ استانداردهای هواپیمایی کشوری میسر شود.
موتوری که در این رویداد در حضور رئیس جمهور با موفقیت آزمایش شد، موتور شناخته‌شده CFM-56 است که تعدادی از قطعات کلیدی آن در داخل کشور ساخته شده و در سامانه آزمایش طراحی و ساخت شده توسط گروه مپنا، مورد آزمایش قرار گرفته است.

رئیس جمهور با همراهی مدیرعامل گروه مپنا، از نمایشگاه دستاوردهای فناورانه مپنا در بخش نیروگاه‌های حرارتی و تجدیدپذیر، نفت و گاز، حمل و نقل ریلی، سرویس و تعمیرات اساسی، موتورهای هوایی، برقی‌سازی خودرو، هوشمندسازی، صنایع انرژی‌بر، بهداشت، آب و … نیز بازدید کرد.

در بازدید رییس جمهور از مرکز پایش نیروگاهی، راهکارهای دانش بنیان گروه مپنا در حوزه انقلاب صنعتی چهارم با نام مپنامایند تشریح شد. مپنامایند راهکاری جهت جمع‌آوری، ذخیره‌سازی و مدیریت برخط داده‌ها است. اتصال نیروگاه‌ها و سایر صنایع به این پلتفرم و اپلیکیشن‌های هوش مصنوعی و پردازش کلان‌داده‌ها منجر به افزایش بهره‌وری و راندمان در صنایع خواهد شد.

رئیس جمهور همچنین از توربین گاز پیشرفته کلاس F تمام ایرانی MGT-75 که قطعات پیشرفته آن در گروه مپنا و زنجیره تامین قطعات آن در داخل کشور ساخته شده، بازدید به عمل آورد.

لوکوموتیو MAP24 که طراحی و ساخت متخصصان گروه مپنا است در بخش دیگری از این بازدید برای رئیس جمهور و هیئت همراه معرفی و نمایش داده شد. رئیس جمهور در جریان این بازدید بر تامین نیاز کشور به لوکوموتیو با اولویت تولیدات داخلی و نیز استفاده از ظرفیت مرکز آموزش لوکوموتیورانی گروه مپنا تاکید کرد. رئیسی در ادامه از سیستم محرکه خودروهای برقی اعم از اتوبوس، سواری و باری که تمام اجزای برقی آن توسط گروه مپنا طراحی و تولید شده بازدید کرد.

مپنا با ضمیمه کردن دانایی به توانایی، زمینه کار دانش‌بنیان در کشور را فراهم کرده است

در ادامه مراسم، رئیس جمهور در حضور جمعی از کارگران کشور، ضمن تجلیل از تلاش، دلسوزی و خلاقیت کارگران در امر تولید، دستاوردهای گروه صنعتی مپنا را مایه مباهات کشور و موجب ارتقای قدرت کشور دانست و گفت: از این‌ همه تلاش پرثمر در مپنا کمال امتنان را دارم؛ اما مطمئنم که می‌شود تلاش‌ها را بیشتر کرد. به دست شما می‌شود کارهای بزرگتری انجام شود، چراکه کارهای بزرگ توسط انسان‌های بزرگ انجام می‌شود که نه تنها در کشور بلکه در سطح منطقه و جهان نیز قابل عرضه و افتخار است.

رئیس جمهور با اشاره به بازدید از نمایشگاه دستاوردهای فناورانه گروه مپنا گفت: دیدن محصولات و دستاوردهای گروه مپنا بسیار افتخارآمیز و مایه مباهات کشور و تلفیقی از دقت، تلاش، خلاقیت و علم و فناوری است که باعث تولید و ارتقای قدرت کشور می‌شود.

رئیسی با بیان اینکه شرکت مپنا با ضمیمه کردن دانایی به توانایی زمینه کار دانش‌بنیان در کشور را فراهم کرده است، افزود: زنجیره‌های تولید مرتبط با این شرکت همگی باید فعال شوند تا محصولات آن معطل یا ناقص نماند.

او در ادامه با اشاره به طراحی و تولید سیستم محرکه خودروهای برقی اعم از اتوبوس، سواری و باری در شرکت مپنا و نیاز ضروری کشور به این محصول برای کاهش مشکل آلودگی هوا، بر تسریع بررسی و صدور تاییدیه‌های لازم از سوی سازمان استاندارد تاکید کرد.

او در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به محصولات داخلی‌سازی‌شده مانند انواع توربین‌های نیروگاهی در گروه مپنا خاطرنشان کرد: افرادی که در مجموعه صنعتی مپنا به تولید و تلاش مشغولند قدر خود را بدانند و ما هم باید قدر این کارهای بزرگ را بدانیم.

رئیس جمهور همچنین به تکمیل زنجیره کاری گروه‌های صنعتی اشاره کرد و افزود: در این نوع شرکت‌های بزرگ صنعتی باید زنجیره ارزش کامل تولید شکل گیرد. صنایع بالادستی و پایین دستی زنجیره‌ای به هم می‌پیوندند و ارزش افزوده‌ای تولید می‌کنند که قابل توجه و مهم است. شایان ذکر است در مراسم روز جهانی کارگر که به میزبانی گروه مپنا در استان البرز برگزار شد، سی و چهارمین جشنواره امتنان از کارگران نخبه گروه‌های کاری و واحدهای نمونه با حضور رئیس جمهور، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مدیرعامل گروه مپنا و با تقدیر از کارگران مبتکر و نمونه و واحدهای کاری برتر کشور به کار خود پایان داد.

http://tejaratava.ir/?p=83667

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.